×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز طرح تشدید بازرسی مهر

وعده ساماندهی دروازه کازرون به پایان سال افتاد، به گزارش جلال‌الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، طرح تشدید بازرسی مهر از ۱۵ شهریور تا ۲۵ مهر در شیراز آغاز شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در نشست مشترک با  رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: به منظور تسهیل در خرید لوازم التحریر امروز نمایشگاه عرضه لوازم التحریر با ۶۰غرفه در محل نمایشگاه بین المللی آغاز به کار می‌کند و در کنار آن دو نمایشگاه نیز با همکاری شهرداری شیراز در پارک جنت و پارک بعثت برگزار و ۴۰ فروشگاه لوازم التحریر در شهر نیز با نصب بنر در بالای آنها برای عرضه لوازم التحریر مناسب در خدمت شهروندان هستند.

حجت جوانمردی ادامه داد: در این نمایشگاه و فروشگاه‌ها در راستای رفاه حال مردم، قیمت ها بین ۱۰ تا ۲۵ درصد کمتر از بازار است.

وی افزود: در همین راستا و جهت نظارت بیشتر بر عرضه لوازم التحریر طرح تشدید بازرسی از ۱۵ شهریور تا ۲۵ مهر در نمایشگاه‌ها و سراسر بازار برگزار می‌شود که در این زمینه ۶۰ بازرس در قالب ۵اکیپ خودروی و ۱۰ تیم موتوری بر بازار نظارت دارند که این جدای از بازرسین اتحادیه هاست ودر کنار آن ۳۹ موتور سیکلت هم از هفته آینده وارد می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گفت: علاوه بر این بازرسین مقیم نیز در این نمایشگاه‌ها حضور دارند و البته اگر شهروندان با مشکلی نیز مواجه شدند می‌تواند با تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ تماس بگیرند و موارد را گزارش دهند.

وی گذری هم به اجرای طرح از مزرعه تا سفره زد و گفت:  حدود ۲سال قبل استاندار فارس طرح «از مزرعه تا سفره» را پیشنهاد داد که در این خصوص شهرداری شیراز ۱۶ غرفه را در اختیار اتحادیه صنف میوه و تره بار قرار داد که به طور میانگین میوه و تره بار در این بازارها تا۴۷ درصد کمتر از قیمت بازار در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که همین هم باعث شد میزان توزیع کالا در این بازارها که قبلا تا ۶تن بود امروز به حدود ۷۰ تن برسد و علت افزایش عرضه کوتاه کردن دست واسطه هاست.

جوانمردی در خصوص انتقال اصناف دروازه کازرون از جمله میوه فروش ها و ماهی فروش‌ها به بازار جدید پروتئین با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با کسبه این محل گفت: بازار جدید شامل ۱۲۶ غرفه و ۵۰۰ واحد پارکینگ محلی مناسب است که با مذاکراتی که با کسبه داشتیم و برخی دغدغه های آنان برطرف شد و با توجه به مشخص شدن بهره بردار انشالله از ابتدا مهر ماه کارانتقال آغاز می‌شود و امیدواریم تا پایان سال این واحدها از این محل رفته و مشکلات بهداشتی و ترافیکی آن حل شود.

رئیس، یادواره شهدای اصناف فارس گفت: به منظور پاسداشت ۶۰۰شهید اصناف فارس ۱۵ مهرماه یادواره شهدا فارس به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

وی در خصوص عدم پاسخگویی برخی روسای اتحادیه های صنفی به خبرنگاران هم گفت: هر کس مسولیتی می‌پذیرد باید پاسخگو باشند و روسای اتحادیه هم باید پاسخگوی رسانه ها باشند و اگر همه چیز شفاف باشد نیازی به پنهان شدن نیست.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز هم در این نشست گفت: طرح «از مزرعه تا سفره» سال ۱۴۰۱ توسط استاندار مطرح شد که ابتدا قرار بود غرفه ها دست تعاون روستایی باشد که آنها نتوانستند خدمت مناسب را را ارایه بدهند، به همین دلیل نیز در شورای شهر قرار شد غرفه دست شهرداری بماند اما در اختیار افراد توانمند شاخص گذاشته شود که این افراد هم زیر مجموعه اتاق اصناف بودند.

پژمان شفیعی افژود: در همین راستا  افراد مشخص شدند  و امروز با استقبال مردم میزان فروش در این غرفه تا از ۶تن به ۷۰ تن در روز رسیده و علت آن است که قیمت میوه و تره بار در این محل‌ها کمتر از بازار و به اندازه میدان میوه و تره بار است این در حالی لست که در مغازه ها این اقلام تا ۳۵  درصد بیشتر از میدان عرضه می‌شود و گاه حتی برخی مغازه ها با درصد سود بالاتری این اقلام را در اختیار مردم قرار می‌دهند البته بحث غرفه های خصوصی ارتباطی با غرفه های فوق ندارند.

وی با اشاره به در اختیار گذاشتن ۶۰ غرفه رایگان ویژه نمایشگاه عرضه لوازم التحریر در پارک جنت و بعثت گفت: در ادامه این روند و پس از این نمایشگاه پاییزه حمایت از مشاغل خانگی برگزار می‌شود که دراین طرح نیز ۸۰ غرفه رایگان در ارگ کریم خانی و باغ عفیف آباد در اختیار افراد گذاشته خواهد شد.  هدف ما از برپایی این غرفه کسب درآمد نیست بلکه کمک به رونق اقتصادی شهر و تسهیل در خرید شهروندان است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true