×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
احترام تمام قد به پیشگاه ۶۰۰ شهید اصناف فارس

یادواره گرامیداشت  ۶۰۰ شهید اصناف استان فارس در شیراز برگزار شد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، یادواره ۶۰۰ شهید اصناف استان فارس به میزبانی اتاق اصناف مرکز استان فارس و در راستای دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان برگزار شد. در این همایش، به نمایندگی از سایر شهدا از خانواده ۷۰ شهید شاخص حوزه اصناف فارس تقدیر به عمل آمد‎. ‎

استاندار فارس در این همایش که با حضور جمعی از مسئولین اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز و اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان فارس و خانواده معزز شهدای صنفی استان فارس برگزار شد ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا و آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب با بیان اهمیت خون شهدا در تأمین امنیت امروز کشور، گفت: اصناف و بازاریان از پیش از انقلاب همواره حامی این نظام و انقلاب بودنده اند. من با توجه به اینکه پدرم جز اصناف بودند همواره این را به یاد دارم که چقدر اصناف به انقلاب کمک کردند.

محمد هادی ایمانیه تصریح کرد: اعتراض اصناف و تعطیلی بازار به دستور امام (ره)نقشی اثر گذار در پیروزی انقلاب داشت و در واقع اصناف به تأسی یکی از آیات قران که از مال و از جانشان برای انقلاب گذشتند.

وی افزود: تقدیم۶۰۰ شهید اصناف در استان فارس نشان از آن دارد که آنها برای انقلاب خود حتی جانشان را فدا کردند، آنها اموالشان را هم فدای اتقلاب کردند و همین اصناف بودند که کمر رژیم شاهنشاهی شکستند.

ایمانیه گفت: در جنگ هم آنها جز جانشان مالشان هم پشتیبان کشور و نظام بود و در بزنگاه‌ها اصناف از تقدیم جان و مالشان دریغ نکردند که این به یاد ماندنی است.

وی افزود: امروز ما در کنار حسینی عمل کردن باید زینبی هم عمل کرده و پیام شهدا را به گوش جهانیان برسانیم.

استاندار فارس با تاکید بر ترویج فرهنگ کسب حلال گفت: کسب مال حلال فرهنگی است که یک کاسب همواره باید در زندگی اش وجود داشته باشد، ما در گذشته کسبه و بازاریان زیادی داشتیم که تمامی موارد را میدانستند و حتی اجازه نمی‌دادند یک ریال مال حرام وارد زندگیشان شود، این فرهنگ امروز همواره باید در جامعه ترویج شود تا دیگر شاهد مواردی از این دست نباشیم.

فرمانده سپاه فجر فارس هم در این مراسم گفت: اصناف نقش سازنده‌ای در تمامی عرصه های انقلاب و دفاع مقدس داشته اند.

سردار یدا…  بوعلی افزود: پشتیبانی و حمایت اصناف از جنگ مثال زدنی است و در همین راستا بیش از ۱۰ هزار شهید اصناف در کشور داریم که نشان می دهد اصناف ما علاوه بر مال از جان خود نیز گذشتند.

مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور نیز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد عملیات طوفان و الاقصی و رشادت‌های حماس در این مدت و گرامیداشت شهید اسماعیل هنیه و جانفشانی آنها در راه مبارزه با ارتش صهیونیستی گفت: این رژیم منحوس مثل غده سرطانی است که  تا حذف نشود هیچکدام از ملت‌های آزاده جهان آرام نمینشینند. از سال گذشته تا کنون فقط ده هزار دانش آموز در غزه شهید شدند.

سردار غلامرضا حسن پور با پاسداشت شهید سید حسن نصرالله افزود: او چنان پرچم مقاومت و اسلام را برافراشت که سال‌ها اثرات آن باقی خواهد ماند، کسی که با ریختن ۸۵تن بمب شهید می‌شود یعنی قهرمان، او شهید شد اما عزت اسلام را حفظ کرد.

وی افزود: اگر امروز سپاه پاسداران بیش از ۲۰۰موشک به سمت اسرائیل جایی که همه ابرقدرت‌ها و آمریکا در کنار او هستند شلیک میکند این به پشتوانه مردم و اصناف است که پشت نیروهای مسلح هستند.

سردار حسن پور گفت: طوفان الاقصی و حسن نصرالله رژیم صهیونیستی را به ۷۰سال قبل بازگرداندند گرچه به گفته رهبری این حکومت ۲۵ساله دیگر تمام است، کجای دنیا سراغ دارید به اسراییل و چندین کشور بزرگ حمله شود و فردای آن روز کشور در حالت عادی و بازارهای و مغازه ها باز باشد؟ این به آن دلیل است که نیروهای مسلحی داریم که اجازه شلیک یک تیر را به سمت کشور نمی‌دهند و البته  رهبری که با این همه تهدید در نماز روز جمعه به میان مردم می آید.

وی تصریح کرد: بسیج اصناف به همین منظور بین مردم و اصناف وجود دارد و به لطف توان بالای نظامی و رهبری شجاع  رژیم صهیونیستی جرات حمله ندارد.

مسئول بسیج اصناف کشور گفت: اما ما یک نقطه ضعف داریم و آن در حوزه اقتصادی است که باید در این حوزه قوی شویم و شما اصناف افسران نبرد جبهه اقتصادی هستید. امروز شهدا از ما میخواهند بنشینیم و برنامه ریزی کنیم تا از این وضعیت خارج شویم. ما در سپاه، بسیج و نیروهای مسلح پشت شما اصناف در جنگ اقتصادی هستیم.

سردار حسن پور گفت: اگر برای اعزام جنگ با نیروهای صهیونیستی ثبت نام شود بیش از دو میلیون جوان آماده حضور هستند اما فعلا نیازی به این نیست و ما به سربازان جنگ اقتصادی نیاز داریم.

وی خطاب به اصناف و فعالان اقتصادی گفت: ما به شما به عنوان افسران جنگ اقتصادی نیاز داریم  و پشتیبان شما هستیم و نیروهای مسلح حاضر هستند تا همه توان خود را برای حمایت از شما در این جنگ به کار بگیرند.

وی اضافه کرد: در کرونا ما ماسک نداشتیم اما همین اصناف آمدند و کمک کردند، شما کسبه در جبهه اقتصادی میتوانید ضربه محکمی به رژیم صهیونیستی بزنید.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هم با گرامیداشت ۶۰۰شهید اصناف فارس گفت: جان عزیزترین دارایی انسان در زندگی است و شهدا به جایی رسیدند که ارزشمندترین دارایی خود را تقدیم انقلاب کردند و به همین دلیل جایگاهی والا در میان ما دارند.

حجت جوانمردی در حاشیه این همایش نیز با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از اجرای این همایش اظهار داشت: در حد وسع و توان خود در این همایش، از خانواده شهدای اصناف در این یادواره تشکر کردیم، هر چند این کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه هر سال ما یک شهید شاخص اصناف داریم که امسال شهید شاخص اصناف شهید قلندری است، تصریح کرد: فعالیتها برای برگزاری این همایش از سه ماه قبل برنامه ریزی و آغاز شد. درواقع این یک پیش برنامه در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید فارس است که آبان ماه برگزار می‌شود.

رییس اتاق اصناف شیراز با اشاره به برگزاری برخی برنامه ها طی این مدت از جمله دیدار مسئولین اتحادیه های صنفی با خانواده شهدا و تشکیل کارگروه‌هایی برای تکریم خانواده شهدا گفت: امروز ما در میان اصناف فارس ۶۰۰ شهید تقدیم استان کردیم و در این میان شهدایی داشتیم که به رعایت حقوق مشتری و حلال و حرم کردن توجه ویژه‌ای داشتند و لقمه پاک پای سفره ها بردند و شهیدان صنفی بسیار پاکدست و مردم دار بودند.

جوانمردی گفت: امروز در این برنامه نیز به نمایندگی از خانواده شهدا از ۷۰ شهید اصناف تجلیل به عمل آمد. انتخاب این شهدا به تشخیص اتحادیه ها و اتاق های اصناف شهرستان ها صورت گرفت و سعی داریم هر سال تجلیل از خانواده شهدا را داشته باشیم ودر اتاق اصناف مرکز استان هر خانواده شهدایی مراجعه کنند بدون نوبت به آنها خدمات می دهیم.

مهدی دوکوهکی مسئول بسیج اصناف استان فارس هم گفت: مراسم امروز پیش زمینه کنگره ۱۵ هزار شهید استان است و امروز مهمان‌های ویژه ای داشتیم که از اتحادیه های صنفی هیات مدیره اتاق اصناف سراسر استان حضور داشتند.

مهدی دوکوهکی با اشاره به برخی اهداف این همایش  ادامه داد: هدف از برگزاری این یادواره تقدیر از شهدای اصناف و بازاریانی است که در بحبوهه چالش‌های سیاسی ویژه انقلاب خوش درخشیدند و ما به آنها میبالیم.

وی تصریح کرد: شهدا اصناف ویژگی خاصی دارند وظیفه ماست که کمک کنیم تا این ویژگی را به نسل جدید منتقل کنیم.

دوکوهکی گفت: از ۶ماه قبل ستاد یادواره تشکیل شد و ذیل یادواره چند کمیته تشکیل و جلسات کمیته هر دو هفته یک بار یک جلسه برگزار شد و قرار شد در همه شهرستان‌ها هم یادواره برگزار شود که تا کنون  در۱۸  شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی و  کانال شهدای اصناف گفت: تهیه  زندگینامه ۵ نفر از شهدا شاخص اصناف و تهیه کتابچه آن، حضور ۴۶ گروه از اصناف در مناطق محروم به نام شهدا اصناف، توزیع تهیه ۳هزار بسته لوازم التحریر در طرح هر کاسب یک دانش آموز از جمله فعالیتهای ما بوده است.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true