×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
از تعیین تکلیف سریع ساختمانهای پر خطر و نا ایمن تا ساماندهی سد معبر و مشکلات ترافیکی شهر

از تعیین تکلیف سریع ساختمانهای پر خطر و نا ایمن تا ساماندهی سد معبر و مشکلات ترافیکی شهر، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز این هفته در حالی برگزار شد که رییس کل دادگستری استان فارس میهمان جلسه این هفته شورا نشینان بود.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در این جلسه با تاکید بر تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: در شهری که بیش از یک قرن شهرداری دارد نباید ساخت و ساز غیر مجازی صورت گیرد و با توجه به تعیین تکلیف این ساخت و سازها در کمیسیون ماده ۱۰۰  شهرداری شیراز هم باید اقدامات لازم را هر چه سریعتر در خصوص این سازه های انجام دهد.

وی با مثبت ارزیابی کردن تعامل دادگستری کل استان فارس با سازمان‌های تابعه با شورا و شهرداری شیراز و برگزاری جلسات دو و چند جانبه با شورای شهر و شهرداری شیراز و انضباط شهری خوب حاکم در شیراز تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب شهرداری ایجاد مراکز شوق زندگی در زمینه جمع‍آوری معتادین متجاهر، کودکان کار، زنان بدپرست و بی‌سرپرست است.

موسوی، گذری هم به مصوبات شورای شهر زد و  گفت: در تدوین مصوباتی که شورا دارد، حمایت قانونی خواهیم کرد و پرونده‌های حقوقی و کیفری شهرداری را خارج از ضابطه رسیدگی خواهیم کرد تا حقی از شهروندان ضایع نشود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم تدوین و تعریف مصوبات به سمت و سویی باشد که به حریم شهر شیراز و نقاط محروم این کلان شهر و حریم شهر شیراز توجه بیشتری شود و در این زمینه نیز دادگستری کل استان فارس آمادگی کامل به جهت همکاری دارد.

ترافیک دیگر موضوعی بود که حجت الاسلام موسوی به آن پرداخت و گفت: ساماندهی ترافیک شهری یکی از انتظارات ما است و در این خصوص انتظار می‌رود تا در حوزه حمل و نقل این موضوع دستور کار باشد که توسعه خطوط مترو و استفاده از اتوبوس‌های برقی مد نظر باشد تا هوای پاک شیراز حفظ شود.

وی در خصوص نگین سبز شهر شیراز باغات قصردشت هم گفت: در دوره‌ای در کلان شهر شیراز بالغ بر ۳ هزار هکتار باغ داشتیم اما در حال حاضر تنها هزار هکتار از آن باقی مانده، اما در این دوره از شهرداری حتی به یک متر از باغات تعرض نشده است و شهرداری محکم ایستادگی کرد.

رئیس کل دادگستری فارس خواستار کمک به رفع معضلات زیست محیطی شهر شیراز شد و ادامه داد: با توجه به اینکه اقدامات بسیاری نسبت به رفع بوی نامطبوع اطراف رودخانه چنار راهدار صورت گرفته است، طی دو هفته آینده این معضل بزرگ رفع می‌شود.

موسوی افزود: کمک به راه اندازی میدان میوه و تره بار مرکزی، واحدهای تولیدی صنعتی، فاضلاب‌های شهری، جز برنامه‌های مد نظر است که اعضای شورا باید به آن نظارت داشته باشند تا شهرداری شیراز نسبت به پیگیری این موضوعات اقدام کند.

وی افزود:حضور  معتادین متجاهر در سطح شهر بسیار چهره نازیبایی ایجاد کرده است و به رغم  جمع آوری آنها  اما باز هم از سایر شهرها به شیراز آمده‌اند. لذا جا دارد  شهرداری شیراز  با نظارت شورای شهر نسبت به این موضوع اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد رفع این معضل باشیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:همچنین  انتظار داریم و با توجه به جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و بودجه ویژه ای که به امور فرهنگی شهر اختصاص می‌یابد جا دارد توجه ویژه به امور فرهنگی و مذهبی شود

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: یکی دیگر از موارد ساماندهی امور شهری همچون معضل سد معبرهایی است  که در برخی معابر شهر وجود دارد که قابل قبول نیست، و باید اهتمام ویژه ای نسبت به این موضوع داشت تا این معضل برطرف شود.

وی از آمادگی  دادستان و معاونین دادستان دادگستری کل استان و سازمان‌های تابعه جهت شرکت در جلسات  کمیسیون‌های شهر در موارد مورد نیاز خبر داد و گفت: حاضر شوند تا در مواردی که نیاز است برای تسهیل در امور شهری کمک کنند و خواستار همکاری بیشتر شهرداری نسبت به ساماندهی مناطق اطراف حرم های مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سید علا الدین حسین (ع) و علی ابن حمزه (ع) شد و از آمادگی دادگستری برای این کار خبر داد.

همچنین در این جلسه محمد حسن اسدی شهردار شیراز با تسلیت درگذشت مدیر با تخصص و با تجربه شهرداری منطقه ۵ مهندس رضا مسعودی گفت: پیرو موضوعات مطرح شده همچون ساماندهی سد معبر، ترافیک، محرومیت زدایی، مسائل فرهنگی اطراف حرم های مطهر و معتادین متجاهر به زودی گزارش عملکرد اقدامات صورت گرفته از سوی مجموعه مدیریت شهری را ارائه خواهیم کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true