×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
از پردیس تئاتر تا پل کابلی، پروژه‌های تحول‌آفرین شهرداری در شرق شیراز

محرومیت زدایی از سه محله در دستور کار شهرداری منطقه ۱۱شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، تنها پردیس تئاتر شرق شیراز با ۴۲ میلیارد تومان در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: عملیات ساخت این پردیس تئاتر از چند سال قبل در میدان نصر آغاز شده و اسکلت آن بنا گذاشته شده بود، اما پس از آن هیچ عملیات عمرانی انجام نشد.

بهزاد پرنیان افزود: در حال حاضر این پروژه در حال فعال سازی است و با اختصاص ۴۲ میلیارد تومان اجرا و امیدواریم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی افزود: منطقه ۱۱ شهرداری شیراز با وسعت هزار و صد هکتار دارای جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر است که امسال بودجه عمرانی این منطقه ۲۵۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما توجه و اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی و توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و محروم است که در این راستا ۳ محله پودنک، شاهیجان و قناعت‌پیشه به عنوان محلات کمتر برخوردار انتخاب و ۳۳ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: عملیات محرومیت زدایی و ارائه خدمات به این مناطق انجام شده است و در برخی از محلات پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد است و با این کارهای عمرانی شهرداری، املاک و ساختمان ها ارزش افزوده پیدا کرده است.

پرنیان گفت: همچنین ساخت ۲ سالن توپی و غیرتوپی، سالن مطالعه شهید مطهری با اعتبار ‏۱۶ و ۷دهم میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در فاز یک و فاز ۲ بوستان حج با مبلغ پنج میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد از جمله پروژه‌های در دست اجرای ماست که فاز دوم بوستان حج نیز در دستور کار قرار دارد و با اجرای آن وسعت این بوستان به ‏۴ و نیم ‏هکتار افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های ما دیوارگذاری رودخانه خرم‌رود (خشک) است که با اعتبار ۷.۳ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است. در کنار آن، دومین پیست اسکیت استاندارد استان فارس طراحی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۱۱ تصریح کرد: یکی از مشکلات ما اجرای ناقص پل غدیر است که برای اجرای یک لوپ از رحمت به سوی پل غدیر، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که به زودی این پروژه نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب اجرای پروژه جهش عمرانی و نهضت آسفالت افزود: بسیاری از بوستان های منطقه مربوط به سال های گذشته است و فضاسازی در بوستان ها متفاوت است و شهرداری منطقه ۱۱به موضوع باز طراحی بوستان ها نگاه می کند.

پرنیان گفت: به مسائل فرهنگی و عمرانی مساجد سطح منطقه در نظر گرفته شده است که چهار و نیم میلیارد تومان برای این مساجد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد:همچنین ۲پل عابر پیاده، روبروی محله ریاستی و روبروی بیمارستان رسول اعظم (ص) در بلوار رسول اعظم (ص) در حال راه اندازی و نصب است.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز از احداث پل کابلی در بوستان سایه خبر داد و گفت: با استفاده از این پل کابلی مردم راحت تر می توانند به زیپ لاین دسترسی داشته باشند.

وی اضافه کرد:تا کنون هیچ یادمانی از شهدای گمنام در سطح منطقه وجود نداشت که در همین ارتباط  در بوستان ارغوان و نماز ۲ یادمان شهدا گمنام اجرا می شود که در بوستان نماز المان طراحی شده و در بوستان ارغوان هم در حال المان سازی است.

پرنیان با اشاره به معضل آب گرفتگی  در برخی معابر منطقه به ویژه در فصل بارندگی، از  پروژه لوله گذاری در خیابان والعصر تا رودخانه خرم رود با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان خبر داد و گفت:در حال حاضر اولین ایستگاه آتش نشانی سطح منطقه با ۲۰ میلیارد تومان  طراحی شده که در مجاورت بلوار سرداران جانمایی شده و ساختمان منطقه ۱۱ شهرداری شیراز در مجاورت بلوار مدرس احداث خواهیم کرد که در مرحله طراحی است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true