تمرکز بر بازارهای جدید گردشگری سلامت در اولویت قرار گیرد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان فارس بر لزوم تمرکز بر بازارهای جدید گردشگری سلامت تاکید کرد و از اجرای تورهای آشناسازی(فم تور) گردشگری سلامت و زیارت خبر داد.
به گزارش فارس آگاه، محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه کشور عراق در حوزههای زیارت و سلامت میتواند بازار بسیار خوبی برای فارس باشد اما در حال حاضر استان از این بازار سهمی ندارد، خطاب به فعالان دفاتر خدمات گردشگری اظهار کرد: ضروری است در حال حاضر تمرکز و اولویتتان بر بازارهای جدید در دو حوزه گردشگری سلامت و زیارت باشد.
ثابت اقلیدی ادامه داد: برای نمونه اولویت اول مردم کشور عراق زیارت و سپس سلامت است از این رو باید در این دو حوزه فعالتر عمل کنیم.
وی با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده سالانه چهار و نیم میلیون نفر از کشور عراق به ایران میآیند، گفت: با توجه به این آمارها میطلبد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان بر این بازار تمرکز کنند تا سهم گردشگری سلامت و زیارت عراق به فارس افزایش یابد.
ثابت اقلیدی همچنین از فعالان حوزه گردشگری به خصوص دفاتر خدمات مسافرتی خواست در حوزه گردشگری زیارت و اجرای طرح مثلت نور تلاش و توجه بیشتری داشته باشند.
وی به طرح مثلت نور اشاره کرد و افزود: این طرح (مثلت نور) بین سه شهر زیارتی مشهد، قم و شیراز شکل گرفته و بی تردید توسعه گردشگری زیارتی را در این شهرها به دنبال دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به وجود ۳۷ درصد از جاذبههای گردشگری کشور در این استان گفت: چنانچه به گردشگری استان فارس به عنوان یک مزیت رقابتی پرداخته شود بیشک اقتصاد فارس متحول خواهد شد.
ثابت اقلیدی همچنین اضافه کرد: گردشگری در حوزههای مختلف سلامت، فرهنگی و طبیعی و… از پیچیدگی خاصی برخوردار است و انتظار داریم نه تنها فعالان این حوزه بلکه تمامی دستگاههای و ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی همکاریهای لازم و البته بیشتری را برای توسعه گردشگری داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه متولی اصلی گردشگری و برگزارکننده تور در استان ادارهکل میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی است، افزود: نه تنها متولی اصلی گردشگری سلامت بلکه متولی هرآنچه که گردشگری کنار آن بیاید اداره کل میراث فرهنگی است.
ثابت اقلیدی همچنین گفت: خوشبختانه هماکنون محصولات گردشگری دارای میزهای تخصصی چون ادبی، عشایر و خوراک است و چند مورد دیگر از این محصولات هم در آستانه تشکیل است که تمامی این محصولات بر توسعه گردشگری و تخصص محور شدن آنها تاکید دارد.