×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تولید سالانه بیش از ۱۳ هزار تن تخم مرغ در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در ۲۷ واحد مرغداری تخم گذار استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
به گزارش فارس آگاه ، خسرو شهبازی با گرامیداشت ۱۸ مهرماه روز جهانی تخم مرغ و تاکید بر افزایش ترویج مصرف این ماده غذایی ارزشمند در بین مردم ، افزود: آذربایجان‌غربی دارای ۳۷ واحد تخمگذار دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد ۲۷ واحد به ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه فعال هستند.
وی با بیان اینکه این استان رتبه ۱۸ کشوری را در زمینه تولید تخم مرغ داراست، بیان کرد: ۳۰ درصد تخم مرغ مصرفی شهروندان استان توسط خود واحدهای مرغ تخم گذار در آذربایجان غربی تولید و عرضه می‌شود .
شهبازی گفت: به منظور ایجاد و توسعه واحدهای تخمگذار در جهت خود کفایی استان در تولید تخم مرغ در سالجاری در سه واحد تخمگذار در شهرستان ارومیه به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه، میاندوآب ۶۰ هزار قطعه و در شهرستان سردشت به ظرفیت ۸۰ هزار قطعه راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها در سال آتی میزان تولید تخم مرغ به مقدار ۲ هزار و ۳۰۰ تن افزایش می یابد، اضافه کرد: شهرستان‌های خوی، میاندوآب، مهاباد و ارومیه تولید کننده عمده تخم مرغ در استان هستند و سرانه مصرف تخم مرغ در استان ۱۱ کیلوگرم است.
شهبازی اضافه کرد: آذربایجان غربی با داشتن هفت زنجیره فعال تولید گوشت مرغ رتبه اول کشور را دارد و دارای ۸۷۰ ‌واحد مرغداری اعم از گوشتی ،تخم گذار و اجداد است که علاوه برتامین نیاز شهروندان گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true