×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
دومین رئیس جمهور ابدی ایران

دومین رئیس جمهور ابدی ایران، به گزارش سيد محی الدین حسینی ارسنجانی خبرنگار فارس اگاه آیت ا… سید ابراهیم رییس الساداتی(رییسی) که در آخرین روزهای اردیبهشت ۱۴۰۳ و حین ماموریت کاری به فوز عظیم شهادت نائل شد، دومین رییس جمهور شهید ایران بعد از شهید مظلوم رجایی رییس جمهوری مکتبی ایران تا به امروز است و پس لز آن شخصیت وارسته دومین رئیس جمهوری است که تا ابد در اذهان خواهد ماند و همواره نامش را با ریاست جمهوری عجین خواهند نوشت.

او که جز خدمت به کشور و گره گشایی از محرومان سودای دگری در سر نداشت و سرانجام در حین انجام خدمت بی وقفه و مستمر به مردم و تلاش مجاهدانه به همراه وزیر امور خارجه کابینه خود و چند تن دیگر از مقامات ملی و استانی به شهادت رسید را باید یکی از دلسوزترین و صادق‌ترین و در عین حال ساده زیست‌ترین کارگزاران نظام اسلامی و دارای پرونده ای مملو از خدمات ارزشمند و ماندگار به مردم و حکومت دانست.

اگر چه وی در مقام رقابت با رقبای انتخاباتی به رعایت اخلاق و ادب مشهور و در راستای توجه به شان و منزلت کاندیداهای روبروی خود از مدار اخلاق دور نشد اما او در طول دوران خدماتش چه در زمانی که رییس سازمان بازرسی و چه در مدت زمان حضور و مسئولیت در قوه قضاییه، همواره بر رعایت تقوا پیشگی و انسجام و وحدت نیروها و تاکید بر محوریت قرار دادن ولی فقیه در تمامی تصمیم‌گیریها مصمم و با اراده بود.

وی که از اعضای ارشد مجلس خبرگان رهبری بود در رسیدن به مقام و موقعیت اداری و شغلی خود هرگز آویزان این و آن نبود و در مسند ریاست جمهوری تمام همت و تلاش خود را کرد تا آینده ای بهتر برای کشور بسازد.

مقابله وی با مدیران کم کار و ناتوان و تلاش وی برای کاهش تصدی‌گری دولت در امور تولید، صنعت و اشتغال و کاهش تورم، تاکید او بر رسیدگی به افراد ضعیف و بویژه حمایت از دهکهای پایین جامعه و همت وافر رییسی در جهت ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش حجم پرونده‌های قضایی و جایگزینی برخی جرایم به جای زندان از جمله اقدامات این رییس جمهور فقید در دوران خدمتی خود در مناصب مختلف بود.

خدایش بیامرزد او را که در راستای تحکیم مبانی نظام اسلامی و پاسداشت خونهای پاک شهیدان گام برداشت و راه خطا نرفت و در هر پست و شغل و موقعیت اداری که بود سالم آمد و سالم رفت و حرف و نکته یا سخن و شایعه ای دال بر فساد مالی وی گزارش نشد. حق این است که در راستای معرفی بهتر و شناخت و شناساندن ابعاد دیگری از زندگی و زمانه وی با نسل امروز و فردا کنگره یا همایشی در خور شان او برگزار گردد تا بلکه مظلومیت و ناشناختگی‌اش تا حدودی کاهش یابد.

شهید بزرگوار رجایی رییس جمهوری از جنس مردم و برای مردم بود و آیت ا… رییسی پای در جای پای او نهاد و خود را وقف مردم کشور خود کرد. او سپر بلای خیلیها شد و در دوران خدمت خود تهمتهای بسیار شنید اما چونان بهشتی مظلوم، خم به ابرو نیاورده و کار و تلاش شبانه روزی و دوری از خانواده برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم‌، وقت ناشناسی و عدم توجه به حفاظت از خود و پرهیز از تجملات و تشریفات در خورد و خوراک و برنامه‌های دیدارها یا محل کار خود را به نوعی بنام خود ثبت کرد.

در هر حال کشور از فیض وجود او محروم، و درگذشت شهادت‌گونه او ضایعه ای تلخ و ناگوار و جبران ناپذیر است.

ضمن تسلیت به رهبر عزیز و مردم قدر شناس و هیات محترم دولت، کارگزاران نظام اسلامی و همه دلسوزان و علاقه مندان به ایران خصوصا تسلیت به خانواده وی و فامیلهای وابسته به او و دیگر شهدای عزیز سانحه بالگرد ریاست جمهوری در استان آذربایجان شرقی به ویژه دوستان و یاران شهید دکتر امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران امیدواریم ارواح پاکشان با ارواح مطهر شهدای کربلا و دفاع مقدس محشور و روح و روانشان شاد و یاد و نامشان زنده و جاودانه باد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true