×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس به مدت ۸ روز برگزار می شود

دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس به مدت ۸ روز برگزار می شود، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان در روز هشت آبان همزمان با سالگرد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) به مدت هشت روز برگزار می شود.

سردار یداله بوعلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت تاکنون ۲ هزار و ۲۶۹ یادواره شهدا در استان برگزار شده است، افزود: برمبنای دیدار مقام معظم رهبری با ستاد نیروهای مسلح در سراسر کشور ما از این بیانات ایشان ۳۱ کلیدواژه را احصا کرده‌ایم و بر اساس این واژه‌ها تا سال آینده ۳۱ برنامه مختلف هدف‌گذاری شده است. همچنین این ۳۱ واژه در کتابی به نام «راهی برای رفتن» جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر رشد کمی و کیفی تولیدات هنری، صوتی و تصویری، خاطر نشان کرد: ترویج روحیه جهاد، نشر پیام شهدا به عنوان هدف اصلی و انتقال پیام شهدا بسترساز برنامه های فرهنگی کنگره شهدا خواهد بود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطر نشان کرد: بهره گیری از ظرفیت هنر و به میدان آمدن هنرمندان، توجه به جوانان و نوجوانان، توقیت اتحاد بین شیعه و سنی و پرهیز از درشت نمای، پرهیز از آمارگرایی صرف، پرداختن به سهمیه خانواده شهدا، مطالبه گری در کنگره شهدا، تلاش موثر برای آشنایی بیشتر مردم با فداکاری رزمندگان، تبیین ماهیت دفاع مقدس کنگره بانوان از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

سردار بوعلی در ادامه در مورد برنامه های کنگره اضافه کرد: جمع آوری و به روز رسانی آثار شهدا، پالایش تصاویر شهدا، تهیه ۶۵۰۰ آلبوم شهدا، تهیه قاب هوشمند شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، جمع آوری  ۳ هزار خاطرات شهدا، برگزاری اجلاسیه در دوسطح شهرستان و استان و ملی،  نشر ۷۲ عنوان کتاب فاخر دفاع مقدس با موضوع های مختلف برمبنای مستند راوی، شعر، قصه، اجرای برنامه های شب ها پر ستاره از ۴ تا ۶ مهر، تهیه ۱۶ فیلم مستند شهدا و دفاع مقدس،  از جمله فعالیت هایی است که برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و هم پیام شهدا انجام گرفته است.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: تعداد ۲۰ فیلم کوتاه موشن گرافی با موضوع  شهدا ۳۱۳ ، تولید سرود، برگزاری ۱۵ هزار ختم  قرآن به عنوان ۱۵ هزار شهید در قالب تربیت  ۱۵ هزار حافظ قرآن با همکاری  مراکز دارالقرآن و تهیه فیلم مستند شاهچراغ‌(ع) تولید برنامه راوی شو، از جمله برنامه‌های در دست اجراست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true