×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
رسانه ها در چارچوب قوانین در حوزه شهری مطالبه گری کنند

با ایجاد محدودیت برای رسانه ها مردم را نامحرم ندانیم، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، مدیران شهری با ایجاد محدودیت برای رسانه ها مردم را نا محرم ندانند.

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در جلسه این هفته شورای شهر شیراز با بیان این مطلب با تاکید بر ضرورت ایجادنگاهی نو در حوزه ارتباطات مدیریت شهری گفت :ساده‌انگاری درباره موضوع مهم روابط عمومی ها و رسانه ها از نگاه مدیریت شهری می‌تواند به شکل‌های مختلفی بروز کند.

علی رضا اسکندری افزود: یکی از رایج‌ترین اشکال این ساده انگاری، عدم توجه به نیازها و تغییرات پیچیده‌ای است که مخاطبان امروز نسبت به گذشته داشته‌اند.

وی تصریح کرد: امروز در روابط عمومی شورا و شهرداری شاهد این هستیم که کمتر یا بدون بررسی دقیق انتظارات و نیازهای مخاطبان، پیام‌ها و استراتژی‌های مدیریت شهری طراحی  می‌شود، این رویکرد متاسفانه منجر به نارضایتی مخاطبان و کاهش اثرگذاری پیام‌های شهری شده است.

اسکندری گفت: برای نمونه، در یکی از خروجی‌های اخیر، به دلیل استفاده از استراتژی‌های ساده‌انگارانه و عدم توجه به نیازهای واقعی شهروندان، روابط عمومی نتوانست به‌طور مؤثر با مخاطب ارتباط بر قرار کند و این موارد با تکرار در سال های اخیر به رغم هزینه های زیاد متاسفانه آثار بدی برای مدیریت شهری داشته است.

وی با اشاره به اینکه قصدش صرفا انتقاد نیست، اظهار داشت: از شهردار و روابط عمومی های وابسته می‌‎خواهم یک پوست اندازی ویژه در حوزه روابط عمومی داشته باشند، چه بخواهیم چه نخواهیم امروز در عصر ارتباطات زندگی می کنیم، یا بهتر است بگویم انقلاب ارتباطات، پس حساس ترین موضوع هر خدمت توجه به مسایل روابط عمومی و رسانه و ارتباطات است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز گفت: در همین راستا از خبرنگاران شیراز و استان می‌خواهم که صدای مردم و صدای حقیقت باشند، البته از همکارانم زیاد می شنوم که ما یا مدیران، کمتر رسانه ها را دنبال می‌کنیم  یا آن ها را می خوانیم وقتی علت را جویا می شوم می‌گویند اخبار یکی هست و حتی تیتر و عکس هم معلوم است سفارشی انتخاب شده است!

اسکندری گفت: امروز به مدیران شهری و خودم تذکر می‌دهم که با ایجاد محدودیت برای رسانه ها مردم را نامحرم ندانیم .

وی با بیان اینکه افول صنعت رسانه یک تهدید جدی برای دموکراسی و مردم است گفت: به عنوان عضو شورا و نماینده مردم این شهر از تمامی رسانه‌ها می خواهم پای عقایدشان در چارچوب‌های قوانین بایستند در حوزه شهری مطالبه گری کنند و پیگیر منافع شیراز باشند. باید اجازه دهیم رسانه ها جسورانه به دنبال سوالاتشان بروند زیرا رسانه رسالتی جز احقاق حقوق شهروندی ندارد.

عضو شورای شهر شیراز افزود: من رسانه ها را حامی سرسخت شیراز و هویتش می دانم، با رسانه و نقد رسانه ای می‌توانیم آینده روشن تری را تحویل آیندگان دهیم .

وی با بیان این نکته که رسانه هایی که دغدغه دارند سخت گیرترین منتقد خودشان نیز هستند ، خواستار نمایش تخصص رسانه های حوزه مدیریت شهری شد و گفت: معتقدم  هر روز، روز خبرنگارانی است که با شجاعت و صادقانه راوی اتفاق هایی هستند که در شهر وجود دارند و آن ها را روایت می کنند

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true