×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
صبر و سکوت کردم تا مبادا با اعتراضم خدشه و آسیبی به روند فعالیت مطبوعات بزنم

صبر و سکوت کردم تا مبادا با اعتراضم خدشه و آسیبی به روند فعالیت مطبوعات بزنم، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، گله از تخریب شهردار توسط برخی و اتهام زنی به بعضی از  روزنامه ها و رسانه‌ها توسط چند عضو شورا مهمتربن بخش نطق پیش از دستور سخنگوی شورای شهر در جلسه این هفته شورای شهر شیراز گفت: ما امروز در شرایطی در این مکان گرد هم آمده‌ایم که به عنوان نماینده مردم مسئولیت داریم همواره از مصالح عمومی و منافع شهروندان عزیز دفاع کنیم. وظیفه اصلی ما خدمت به شهروندان و تلاش برای بهبود شرایط زندگی آنان است. نه گرفتار شدن در بازی‌های سیاسی و دعواهای شخصی و یا اینکه به دنبال جنگ قدرت باشی.

سیده مریم حسینی ادامه داد: متاسفانه اخیرا شاهد برخی اقدامات و سخنان غیرمسئولانه حتی توسط برخی اعضا هستیم  که به جای همکاری و همدلی به تحریک و جو سازی علیه شهردار  دست می‌زنند.

وی اینگونه رفتار ها را نه تنها برخلاف اخلاق حرفه ای و اسلامی دانست بلکه به عنوان یک معضل از آن یاد کرد که می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به عملکرد شهرداری و روند خدمت رسانی به مردم وارد کند.

عضو شورای شهر شیراز گفت: باید تاکید کنم که بر اساس قوانین و مقررات شورا هرگونه تخریب شخصیتی یا اقدام به تحریک نیروهای شهرداری علیه مدیران شهری، نقض آشکار وظایف قانونی است. قانون صراحتا مقرر کرده است که شوراها مکانی برای بحث و بررسی کارشناسی، نظارت بر روند صحیح فعالیت‌ها و ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برای حل مشکلات شهروندان می باشد، نه میدانی برای منازعات، مچ گیری، کشمکش های سیاسی و شخصی ویا رفتارهای پوپولیستی.

وی با اشاره به این نکته که نباید فراموش کنیم که شورا و شهرداری، دو نهاد مکمل یکدیگر هستند و شهردار به عنوان مجری تصمیمات شورا ، نیازمند حمایت و همکاری همه اعضای شورا و بدنه شهرداری است، اظهار داشت: کسی که به تحریک نیروهای شهرداری می پردازد باید بداند که با این اقدامات خود نه تنها به وحدت و انسجام تیم مدیریتی آسیب می زند بلکه به کاهش اعتماد عمومی به این نهادها دامن می‌زند و این یعنی تقویت بی اعتمادی. حضور در شورای شهر برای خدمت به مردم است نه یک امتیاز ، یک مسئولیت سنگین است نباید اجازه دهیم اختلافات شخصی یا سیاسی ما را به سمتی سوق دهد که دست به تخریب یکدیگر بزنیم و شان شورا و اعضای محترم را مخدوش کنیم.

سخنگوی شورای شهر شیراز  با اشاره به سخنان یکی دو نفر از اعضا شورا در جلسه هفته قبل و برخی اتهام زنی ها در ارتباط با انتشار مشروح فعالیت یکی از کمیسیون‌های شورای شهر و دریافت رپرتاژ آگهی گفت: آیا باید برای خبری کردن اقدامات کمیسیون مهمی که ۲۶ هزار میلیارد بودجه را هدایت و تصمیم گیری می نماید، ایراد پرداخت بودجه رپرتاژ مطبوعات را بگیریم بدون توجه به نوع مطرح نمودن موضوع و عدم رعایت شأن شورا؟، در این زمینه چه پاسخی برای گفتن داریم؟!

وی تصریح کرد: حال خبرنگارانی که حلقه وصل مسئولین به مردم هستند مطبوعاتی که در بحران به سر می برند و کوچکترین اشتباه ما ممکن است ارتزاق نیروهایشان را  دچار مشکل بیشتری نماید باید مورد توجه قرار گیرند. خبرنگاران به عنوان صدای مردم و ناظران عملکرد مسئولان وظیفه‌ای حساس و شریف دارند، از این رو باید در راستای تقویت آنان گام برداشته شود.

وی ادامه داد: در دو سال و نیم ابتدای این دوره به  نحوه مدیریت روابط عمومی شورا و شهرداری ایراد جدی داشتم، ایراد به روند فعالیت و عدم رعایت عدالت در انتشار اخبار از طرف روابط عمومی، چنانچه در این مدت یک عضو یا چند عضو خاص هر هفته یا در مدت کوتاه تقریبا به صورت مداوم از طرف یک سازمان یا شهرداری منطقه و یا شورا خبرهای متفاوت در مطبوعات داشتند، در حالیکه عملکرد دیگر اعضا انعکاس چندانی در مطبوعات نداشت.

حسینی گفت: مدیریت شورا باید بر اساس قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور باشد که شوراها را ملزم به رعایت اصل عدالت و انصاف در تصمیم گیریها کند که متاسفانه برخی تصمیمات به گونه‌ای اتخاذ شد که منافع عمومی نادیده گرفته می شد و صرفا در جهت منافع محدود عمل می شد.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: شاهد این عملکردها بودم، سکوت نمودم، سکوتی که از سر تعهد به ثبات و پیشرفت امور شهری بود. صبر و سکوتی که مبادا با اعتراضم خدشه و آسیبی به روند فعالیت مطبوعات بزنم. سکوت گذشته من به جهت حفظ آرامش بود و اگر امروز برخود لازم دیدم که به اختصار مطالبی را  بیان نمایم به دلیل رفتارهای پوپولیستی و تناقض گویی هایی است که اگر مدیریت نشود با بی اعتماد کردن اذهان مردم، آسیب های جدی به کار آمدی نهادهای شهری وارد خواهد شد .

وی افزود: متاسفانه گاهی مشاهده می شود به جای ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی برای حل مشکلات شهر و شهروندان به گونه ای رفتار می شود که در ظاهر ممکن است باعث جلب توجه عمومی و حتی حمایت های لحظه‌ای شود اما در بلند مدت این گونه رفتارها نه تنها به حل مشکلات مردم کمکی نمی کند بلکه باعث پیچیده تر شدن مشکلات آنها می گردد.

حسینی گفت: مراقب باشیم رای مردم امانتی است در دستمان که بزودی باید به آنان برگردانیم همانطور که چشم بر زرق وبرق این امانت باید ببندیم مراقب بعد دیگر این امانت، که حفظ و پاسداری از روح و روان و آرامش مردم هست نیز باید باشیم .

وی در ادامه سخنان خود خطاب به شهردار شیراز هم گفت: در راستای رعایت عدالت و بر اساس ضوابط و مقررات موجود از شهردار شیراز تقاضا دارم هرچه سریعتر نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اقدام نمایید. تغییر شرایط این نیروها نه تنها یک مطالبه قانونی بلکه تاثیر مستقیمی بر افزایش انگیزه و کار آمدی آنان در خدمت رسانی به شهروندان دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true