×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
عذرخواهی اسقف‌های اسپانیا از تجاوز جنسی به کودکان

عذرخواهی اسقف‌های اسپانیا از تجاوز جنسی به کودکان، بر اساس یک نظرسنجی شش دهم درصد از جمعیت بزرگسال اسپانیا اعلام کرده‌اند که وقتی زیر سن قانونی بوده‌اند، مورد تجاوز جنسی کشیش‌ها قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس آگاه، در پی انتشار گزارشی مبنی اینکه بیش از دویست هزار کودک زیر سن قانونی ممکن است قربانی تجاوز جنسی از سوی کشیش‌های اسپانیایی شده باشند، مجمع اسقف‌های این کشور عذر خواهی کرد.

مجمع اسقف‌های اسپانیا در پایان نشست فوق‌العاده خود برای بررسی کارشناسانه گزارش کمیسیون مستقل درباره این موضوع، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اسقف‌ها بر ناراحتی خود از رنجی که بر برخی از اعضای کلیسا رفته است تاکید و از آن‌ها طلب بخشش می‌کنند.

در این گزارش که روز جمعه گذشته منتشر شد به آمار دقیقی اشاره نشده است، اما دربرگیرنده یک نظرسنجی از بین بیش از هشت هزار نفر است که به گفته آن‌ها شش دهم درصد از جمعیت بزرگسال اسپانیا (سی و نه میلیون نفر) اعلام کرده‌اند که وقتی زیر سن قانونی بوده‌اند، مورد تجاوز جنسی کشیش‌ها قرار گرفته‌اند.

همچنین تعداد کمتری (حدود نیم درصد) از آن‌ها گفته‌اند وقتی زیر سن قانونی بودند مورد تجاوز افراد لائیکی قرار گرفته‌اند که در موسسات و نهاد‌های مذهبی کار می‌کرده‌اند.

از سوی دیگر در بیانیه اسقف‌های اسپانیایی آمده است: این داده‌ها ارتباطی با حقیقت ندارند و همچنین همه کشیش‌ها یا افراد مذهبی را که برای کلیسا کار می‌کنند، شامل نمی‌شود.

این در حالی است که اسقف اعظم خوان خوزه اُمِلا روز شنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) این آمار را دروغ و به قصد فریب خوانده بود. به گفته اُمِلا تاکنون برای کلیسای اسپانیا هزار و ۱۲۵ مورد تجاوز جنسی محرز شده است.

به نقل از واحد مرکزی خبر، اسپانیا به عنوان کشوری که به شدت به سنت‌های کاتولیک پایبند است، بر عکس فرانسه، آلمان، ایرلند یا حتی آمریکا هنوز هیچ تحقیق مستقلی در این زمینه انجام نداده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true