×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
عکاسان خبری در کنگره شهدای فارس آثار ماندگار خلق کنند

عکاسان خبری در کنگره شهدای فارس آثار ماندگار خلق کنند، به گزارش عباس امیری خبرنگار فارس اگاه، دبیر کنگره امیران، سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس گفت: عکاسان خبری در این کنگره آثاری خلق کنند که ماندگار شوند.

سید مرتضی آل علی، در گردهمایی هم اندیشی عکاسان خبری استان فارس که در راستای برگزاری دومین کنگره ملی امیران، سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس برگزار شد، بیان کرد: استان فارس در بحث شهید و شهادت حرف های زیادی برای گفتن دارد.

آل علی بیان کرد: کمیته های ۲۵ گانه برای برگزاری هر چه با شکوهتر و منظم تر این کنگره تشکیل شده است که کمیته های رسانه و کمیته هنری نیز جزء آن هاست و تلاش شده است که تولیدات خوبی برای فارس داشته باشیم.

وی افزود: باید تلاش شود آنچه که در ان کنگره اتفاق می افتد به صورت گسترده و مطلوب توسط اصحاب رسانه و به خصوص عکاسان خبری منعکس شود.

دبیر کنگره امیران، سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس با بیان اینکه در این کنگره سیاست ما در اطلاع رسانی نصب بنر و امثال آن نیست بلکه تولید آثار فاخر هنری و ماندگار است تاکید کرد: عکاسان خبری می توانند در این کنگره آثاری خلق کنند که آثار آن ها ماندگار و جاودانه شود.

وی همچنین به اختصاص فضایی برای خبرنگاران در این کنگره اشاره کرد و گفت: این فضا به شکلی تهیه شده که نیازی به حضور خبرنگاران در میان شلوغی جمعیت نیست و اصحاب رسانه می توانند پخش زنده این کنگره را در فضای رسانه داشته باشند و نسبت به تهیه محتواهای مدنظرشان اقدام نمایند.

مسئول انجمن راویان فجر فارس نیز در این نشست گفت: یکی از بهترین جلوه‌های خبر، عکس خبری است و در برخی اوقات کل زوایای خبری یک اتفاق در یک عکس بیان می شود که امیدواریم این اتفاق در این کنگره رقم بخورد.

سید رضا متولی افزود: عکاسان خبری تلاش کنند بهترین کنش ها و‌ واکنش ها را در این کنگره ثبت کنند تا در نهایت بتوانیم با آثار فاخری که ماندگار می شوند، نمایشگاهی برگزار شود.

متولی تاکید کرد: در راستای برگزری دومین کنگره امیران، سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس کارهای بزرگی صورت گرفته و آثار فاخر هنری در حال تهیه است که یقینا ماندگار خواهد شد.

رییس حوزه هنری استان فارس نیز که یکی از اعضای کمیته هنری کنگره می باشد، در این نشست گفت: بخش تولیدات هنری مهمترین بخش کنگره است و بر همین اساس تلاش ما این است همه رشته‌های هنری فعالیت داشته باشند.

وحید نمازی افزود: در کمیته هنری بیش از بیست مستند هنری در حال آماده سازی است و همچنین ۷۵ موضوع در دستور کار برنامه های کمیته هنری است که اغلب آن ها تصویری است.

وی ادامه داد: در حوزه رشته عکاسی که یکی از رشته های هنرهای تجسمی است، یک نمایشگاه عکس در لارستان در حال اجراست و یک مستند نیز از زندگی خانواده شهدا در حال تهیه است.

جلال یارمحمدی، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس نیز در این نشست با بیان اینکه کمیته رسانه و روابط عمومی یکی از کمیته‌های مهم کنگره است، از فراهم شدن تمهیدات لازم برای خبرنگاران و عکاسان خبری جهت تسهیل در امر اطلاع رسانی و پوشش مناسب اخبار کنگره خبر داد.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از ۹۰ طرح از فیلمسازان به بسیج رسیده از تایید و اجرای ۲۱ طرح در راستای برنامه های کنگره خبر داد.

سید مصطفی موسوی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی دبیرخانه دائمی کنگره شهدی استان فارس، به اجلاسیه پیش رو به عنوان اختتامیه فعالیتها نگاه نشود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true