×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پایان کار جشنواره‌های ملی «شهود قدسی» و ادبی «باران» در شیراز

عباس امیری – فارس آگاه
مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر «شهود قدسی» به همراه چهارمین جشنواره سراسری ادبی «باران» همزمان با سالروز نخستین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) روز گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز برگزار شد.

*جهاددانشگاهی دنبال پر کردن خلأهای عرصه فرهنگ و رسانه است
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در این مراسم با اشاره نقش مهم و حیاتی فرهنگ و رسانه، گفت:در وادی هنر، بحث شعر و ادب جایگاه ویژه‌ای دارد و برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند مبتنی بر رویکرد تبیینی باشد که مورد انتظار مقام معظم رهبری است. از همین‌رو شاهد برگزاری ششمین جشنواره شهود قدسی و چهارمین جشنواره ملی دانشجویی شعر باران هستیم. این رویداد را باید متناسب با اقتضائات مسائل روز جامعه خودمان طراحی و برنامه‌ریزی کنیم و امسال نیز این برنامه با تاثیر از سالگرد شهادت شهدای شاهچراغ(ع) طراحی شده است.
علیرضا کلانتر مهرجردی با بیان اینکه اتصال شهدای شاهچراغ(ع) به بحث مفهوم عاشورا برای ما بار سنگینی در حوزه فرهنگ و هنر فراهم می‌کند و باید به آن توجه لازم را داشته باشیم، افزود: جایگاه حوزه فرهنگ و رسانه در این امر بسیار مهم و کلیدی است، بنابراین باید پیمان ببندیم که با مجموعه عوامل و ابزاری که در اختیار داریم، در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر جهاد تبیین گام‌های استوار برداریم.

*لبیک جهادگران جهاددانشگاهی فارس به منویات رهبری
رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب بر زنده نگه داشتن حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: جهادگران جهاددانشگاهی فارس با رخ دادن نخستین حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، ‌ منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن این واقعه را لبیک گفتند و در این راستا با اختصاص بخش ویژه به دو جشنواره ملی شهود قدسی و شعر باران تلاش کردند رسالت خود را به عنوان یک نهاد انقلابی انجام دهند.
امیرحسین استقلال با بیان اینکه تهیه و تدوین ۷ جلد کتاب ارزشمند با محور شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) از افتخارات جهاددانشگاهی فارس است، گفت: ششمین جشنواره سراسری شهود قدسی در دو بخش اصلی و ویژه کار خودش را آغاز کرد که ۲ هزار و ۲۸۴ اثر توسط هنرمندان از سراسر نقاط کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: ۸۳۴ اثر به بخش نمایشگاهی و همزمان به مرحله اول داوری راه یافتند که پس از داوری از هر رشته ۳ اثر برگزیده شدند.
وی درخصوص اضافه شدن بخش ویژه به جشنواره شهود قدسی، ‌تصریح کرد: پس از وقوع نخستین حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در پاییز ۱۴۰۱ شورای سیاستگذاری جشنواره بخش ویژه با موضوع آن حضرت را به بخش اصلی جشنواره الحاق و با هماهنگی دانشگاه‌ها، اقدام به برگزاری ده‌ها ورکشاپ و کارگاه تجسمی و دریافت آثار مرتبط با موضوع موردنظر کرد و در نهایت ۶۳۷ اثر در سه رشته لوگوتایپ، پوستر و عکس دریافت، که از این میان ۱۱۸ اثر به مرحله نمایشگاهی بخش ویژه راه یافته است.
استقلال در ادامه به تشریح جزئیات چهارمین جشنواره شعر باران پرداخت و گفت: این جشنواره در دو محور آزاد و ویژه دانشجویی و غیر دانشجویی و در قالب‌های شعر کلاسییک و نو برگزار شد.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به ارسال ۷۶۹ اثر از سوی شاعران کشور به دبیرخانه جشنواره شعر باران، تاکید کرد: ۵۳۳ اثر به مرحله داوری راه یافتند که هیئت داوران پس از بررسی کارشناسانه، ‌ مقام‌های برتر را مشخص کردند همچنین ۳۶ اثر به بخش ویژه با موضوع حادثه تروریستی حضرت شاهچراغ(ع) اختصاص پیدا کرد.
وی، ‌ مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در جشنواره ملی شعر باران را مورد توجه قرار داد و گفت: از دانشگاه شیراز، شهید باهنر کرمان، شاهد تهران، رازی کرمانشاه، ‌ البرز، ‌ قرآن و عترت اصفهان، زنجان و دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور در این جشنواره شرکت کردند.
استقلال در پایان سخنان خود از دست اندرکاران و مشارکت دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری شیراز، ‌ حرم مطهر شاهچراغ(ع) و کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در برگزاری این دو جشنواره تقدیر کرد.

در این مراسم پس از قرائت بیانیه هیئت داوران، برگزیدگان در بخش‌های اصلی و ویژه حضرت شاهچراغ (ع) در جمع دانشجویان سراسر کشور معرفی و تجلیل شدند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true