۳۰۰ هزار قطعه مورد نیاز صنعت هوایی طراحی و عرضه شد/برنامهریزی افزایش پروازها به عربستان ، تهران- فارس آگاه – رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکتهای دانشبنیان و زنجیره تامین اصلی صنعت هوایی کشور تاکنون ۲ هزار مدل و ۳۰۰ هزار قطعه مورد نیاز این صنعت را طراحی و عرضه کردهاند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس آگاه ، «محمد محمدی بخش» امروز (سه شنبه) در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام افزود: صنعت هوایی کشور در دوران تحریمها نه تنها زمین گیر نشد بلکه شبکه پروازی آن گستردهتر شد.
وی بیانداشت: پیام روشن نمایشگاه برای جهان این است که با وجود این شرایط سخت تحریم، با استفاده از توان داخل و توان شرکتهای دانش بنیان و شبکه تامین موجود در کشور این صنعت زمینگیر نشد.
محمدیبخش در ادامه از برگزاری جلسه با وزیر هوانوردی، مسئول سازمان هواپیمایی کشوری عربستان و سفیر این کشور خبر داد و گفت: در این زمینه موارد را به تصویب مقامات ذیصلاح دو کشور برسانیم.
وی ادامهداد: این زمینه مذاکرات آغاز نمایندگان شرکت هواپیمایی تعیین شده و مقدمات قراردادها به انجام رسیده است و پروازها از سوی دو ایرلاین هما و معراج آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از ارائه درخواستها به صورت رسمی به عربستان خبر داد تا به منظور افزایش پروازهای عمره، تمتع و برنامهایمان به اهداف مد نظر برسیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در زمینه قطعات، نرمافزارها و اقلام مصرفی نیازهای متعددی داریم و دست یاری را به سمت صاحبان سبک و تولید دراز کرده و پاسخ مثبت نیز گرفتهایم.
وجود ۱۳۴ فروند هواپیمای زمینگیر
وی خاطرنشان کرد: در کشور شرکتهایی وجود دارند که میتوانند نیازهای مصرفی و اقلام مورد نیاز صنعت هوایی را تامین کنند، اما با توجه به وجود ۱۳۴ فروند هواپیمای که بیش از دو سال زمین گیر هستند، پاسخگو نیست.
محمدی بخش تصریح کرد: در این زمینه هرچه تنوع داشته و عمق دهی داشته باشیم، افزایش تابآوری و توسعه ناوگان اتفاق خواهد افتاد و این موضوع، ضمن رعایت استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری یک ضرورت است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان داشت: در اجلاس آیکن امسال که از جلسات مهم ایکائو است، بیش از ۱۰۰ کشور در سطح مدیران سازمان هوانوردی یا سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشتند و مطابق برنامهریزی انجام شده توانستیم با ۲۰ کشور از قارههای مختلف در حاشیه این اجلاس جلسات دوجانبه برگزار کنیم که منتج به انعقاد تفاهمنامه یا توافقنامه شد.
وی گفت: اکنون هیچ مقصد پروازی وجود ندارد که با طرف مقابل پروازی مان توافق یا تفاهمنامه نداشته باشیم و بسیاری از دغدغههای ما در این زمینه از جمله ارائه خدمات هندلینگ، ارائه خدمات به مسافران و سوخت مورد توافق قرار گرفت.