×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
آدرس غلط بیوتی بلاگرها درباره تست SPF ضدآفتاب‌ها

آدرس غلط بیوتی بلاگرها درباره تست SPF ضدآفتاب‌ها ، رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تست «اس پی اف» (SPF) ضدآفتاب تنها در آزمایشگاه سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه‌های همکار این سازمان انجام می‌شود و سایر تست‌ها به هیچ وجه علمی و دقیق نیست.

به گزارش فارس آگاه از سازمان غذا و دارو، شهرام شعیبی در خصوص اقدام برخی بلاگرهای حوزه زیبایی نسبت به تست SPF ضدآفتاب‌ها افزود: هیچ یک از روش‌های آزمایش توسط افراد در محیط غیرآزمایشگاهی قابل اعتماد نیست و تست SPF تنها با دستگاه‌های مخصوص امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: آزمون‌های کارایی بسیاری از محصولات سلامت محور که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط بلاگرها صورت می‌گیرد، غیرعلمی بوده و تنها برای جذب دنبال کننده و کسب درآمد است.

رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخل که دارای مجوز از سازمان غذا و دارو هستند، آزمایش‌های لازم کیفیت، کارایی و عدم وجود مواد مضر را می‌گذرانند و در صورت تایید وارد بازار می‌شوند. بنابراین مردم می‌توانند تمام محصولاتی را که دارای مجوز هستند با خاطر آسوده استفاده کنند.

SPF یا فاکتور محافظت در برابرآفتاب، واحد اندازه گیری است که نشان می دهد یک ضد آفتاب تا چه حد از پوست در مقابل اشعه UVB که باعث آفتاب سوختگی، آسیب پوستی و سرطان می شود، محافظت می کند. متخصصان پوست استفاده از ضد آفتاب با SPF 15 تا ۳۰ را توصیه می‌کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true