×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
آزاد سازی ۳۵ زندانی جرائم غیر عمد به نیابت از ۳۵ شهید

‏ امضای تفاهم‌نامه برای ساخت مسکن خانواده‌های بیماران پروانه‌ای در استان فارس، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، مجری بنیاد علوی استان فارس گفت: آزاد سازی ۳۵ زندانی جرائم غیر عمد به نیابت از ۳۵ شهید دفاع مقدس توسط خود گروه های جهادی و بنیاد علوی انجام شد. جرم بیشتر زندانیان آزاد شده در خصوص ورشکستی کشاورزی بوده است.

محمد امیر لطفی پور روز گذشته در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران که در دفتر بنیاد علوی فارس برگزار شد، در خصوص فعالیت‌های این بنیاد، اظهار کرد: بنیاد علوی در سال گذشته در حوزه اشتغال، سلامت و عمران فعالیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد علوی، به عنوان بازوی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان است، اظهار داشت:  طی دو سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ فقره وام اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ به مبلغ ۳ میلیارد تومان به متقاضیان، کارآفرینان و افراد جویای کار در این استان اعطا شده است و این اعتبار امسال به ۹۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

لطفی پور از اجرای طرح «حیات» در استان فارس خبر داد و عنوان کرد: در طرح حیات سه کار اشتغال، آموزش و سلامت انجام می دهیم. در طرح حیات، برای مشاغل خرد و خانگی با ایجاد اشتغال برای دو نفر، تسهیلاتی تا سقف ۳۰۰ میلیون ‏تومان با سود ۴ درصد، برای مشاغل کارگاهی با ایجاد اشتغال برای ۷ نفر تا سقف ۱ میلیارد تومان با ‏سود ۱۰ درصد و برای مشاغل بنگاهی با ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر، تسهیلات ۳ میلیارد تومان با سود ‏‏۱۴ درصد در نظر گرفته شده است.‏

وی با اشاره به اینکه فارس در سال گذشته نخستین استانی بود که موضوع آموزش را در دستور کار داشت و خوشبختانه می بینیم امسال آموزش در تمام کشور این اتفاق رقم خورده است، خاطر نشان کرد: حدود هزار و ۶۰۰ نفر را در حوزه کسب و کار الکترونیکی در هشت رشته آموزش داده ایم، همه را تیم بندی کرده‌ایم و پس از آموزش از افراد آزمون گرفته می‌شد که در نهایت گواهی صادر کردیم و با بهترین سطح توانایی، افراد را شاغل کرده‌ایم حتی پس از اشتغال نیز افراد را رها نکرده‌ایم.

لطفی پور یادآور شد: از طریق گروه جهادی سایتی را راه اندازی کردیم که همه مخاطبان ما با یکدیگر ارتباط بگیرند. برای مخاطبی که توان کار کردن داشتند کسب و کار مولد راه اندازی کردیم تا بتوانند به خودکفایی در درآمد برسند به طور مثال تعدادی مزرعه برق خورشیدی را راه اندازی کردیم که درآمدی از سه تا هفت میلیونی برای مجری در بردارد. تولید میوه خشک نیز از دیگر کسب و کارهای راه اندازی شده بود.

وی در خصوص شرکت اسکان و ساخت و ساز نیز ابراز کرد: سال گذشته ۴۰ پروژه ساخت و ساز در دست اجرا داشتیم که تعدادی از ساختمان های احداث شده  مسجد، مدرسه و غیره بوده که توسط شرکت اسکان ساخته شده است

مجری بنیاد علوی استان فارس اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای خانواده‌هایی با بیماران پروانه‌ای به امضا رسیده و تاکنون ۲۸۷ میلیارد تومان برای ساخت مسکن این خانواده‌ها اختصاص یافته است.

مجری بنیاد علوی فارس در خصوص فعالیت این بنیاد در حوزه سلامت تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان، بنیاد علوی با شعار «توسعه و ارتقای سلامت با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه»، خدمات مربوط به بیماری‌های چشمی و دهان و دندان را در مناطق محروم روستایی و شهری به واجدین شرایط ارائه داده می شود و برنامه‌های حمایتی برای تغذیه زنان باردار نیز در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص آموزش نیز عنوان کرد: ارتقای مهارتی جوانان مستعد، برگزاری رویدادها و اردوهای تربیتی و دینی، ارتقای علمی و معرفتی معلمان، آموزش دانش‌آموزان و والدین آن‌ها در بستر فناوری‌های نوین و تقویت معنوی مراکز فرهنگی و مساجد به عنوان سرفصلهای آموزشی این بنیاد خواند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true