×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز اجرای طرح ملی‌ آبخیزداری تا جالیز در کشور

عبدالغفور مصطفایی – فارس آگاه
رییس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: اجرای طرح آبخیز تا جالیز با یاد و نام شهدا، شهدای مقاومت، امام شهدا، شهداء غزه، شهید قاسم سلیمانی و با رمز فاطمه زهرا(س) همزمان در کشور آغاز شد.
سردار غلامرضا سلیمانی، روز گذشته در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و تنی چند از اعضای مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اجرای آبخیز تا جالیز، راهبردی ترین‌ طرح از سوی بسیج و وزارت جهاد کشاورزی و با تفاهم‌‌ بین مجلس شورای اسلامی در کشور، اجرایی و نهادینه می شود.
وی‌، خاطر‌ نشان کرد: در راستای صدور فرمان امام خمینی(ره) در سال هزار و ۳۵۸ مبنی بر‌ تشکیل بسیج مردمی، فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی از سوی این نهاد مردمی در کشور، شامل احداث ۱۰ هزار قنات، هزار استخر، ۲۰۰ هزار‌ کیلومتر کانال کشی در مورد بهره وری از ۸۰ درصد آب‌های کشاورزی و به ویژه در دولت سیزدهم، در قالب محرومیت‌زدایی، توجه به اقتصاد مقاومتی، تامین آب شرب هزارو ۴۰۰ روستا در هفته بسیج و ۷ هزار روستا در برنامه توسعه، اجرا شده است.
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، اضافه کرد: احداث هزارو ۴۰۰ کیلومتر آسفالت جاده بین مزارع در مدت ۴ سال، از دیگر طرح‌های در دست اجرای سازمان بسیج مستضعفین است.

فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این نشست، گفت: راهسازی روستاها، بین مزارع، گلزار شهدا، با کمک بسیج سازندگی، نمایندگان مجلس، وزارت نفت، فرمانداران و دهیاران که از نیمه نخست سال گذشته تا کنون، بیش از ۳ میلیون متر مکعب در ۱۲۴ روستای شهرستان شیراز و نیز آسفالت ۲ میلیون متر مکعب در سایر شهرستان ها از سوی بسیج اجرا شده است.
سردار یداله بوعلی، خاطر نشان کرد: از هزارو ۲۰۰ واحد مسکونی، ۷۰ رصد به مرحله نهایی رسیده است و تعمیر منازل محرومان با کمک شهرداری، در حال انجام است. تحویل بیش از ۷۰۰ واحد، تأمین ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تعمیر هر واحد مسکونی، همچنین هزار واحد در دست اقدام، از دیگر برنامه‌های اجرایی بسیج سازندگی در استان فارس است.
وی، تصریح کرد: از محل اعتبارات شورای شهر شیراز و قرارگاه احمد بن موسی(ع) و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) حدود ۷۱ درصد از تعمیرات منازل، انجام شده و ۳۰ درصد دیگر نیز در حال انجام است، برطرف شدن تنش آبی ۲۰ شهرستان، در سال جاری و عدم درگیری و نارضایتی در استان فارس، آبرسانی به ۴۰ روستا و ۶ دهستان، از دیگر فعالیت‌های این نهاد مردمی است.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در مورد محرومیت زدایی، گفت: به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی، هرچه مسئول نوکرتر، خادم تر است و در این راستا، برطرف کردن مسائل مردمی به ویژه در روستاها و حاشیه نشینان، در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت انقلابی، قرا گرفته است.
سردار محمد زهرایی، با تاکید بر اینکه اقدام بسیج مویرگی است، تصریح کرد: تامین آب شرب هزارو ۴۰۰ روستا، عملیات راهسازی و ساخت مسکن، از جمله‌ فعالیت‌های بسیج سازندگی کشور است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true