×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز ثبت نام دهمی‌ها از ۱۸ تیر/ جمعیت هنرستانی‌های فارس باید به ۱۰۲ هزار نفر برسد

آغاز ثبت نام دهمی‌ها از ۱۸ تیر/ جمعیت هنرستانی‌های فارس باید به ۱۰۲ هزار نفر برسد، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: ثبت نام  پایه دهم دوره دوم متوسطه از ۱۸ تیرماه آغاز می‌شود و تا چهارم مردادماه ادامه دارد و دانش آموزان بر اساس اولویت الف فرم هدایت تحصیلی ‌شان ثبت نام می‌شوند.

 

به گزارش فارس آگاه، علیرضا شجاعی پور روز شنبه در نشست هدایت تحصیلی فارس، افزود: پس از این تاریخ، از ۶ تا ۲۵ مرداد نیز دانش آموزان برای اساس اولویت ب فرم هدایت تحصیلی ثبت نام می‌شوند که پذیرش در این رشته بسته به ظرفیت مدارس دارد.

وی اظهار کرد: فرم هدایت تحصیلی یکی از خروجی های خوب دوره اول متوسطه است که اگر فرآیند آن به درستی طی شود، دانش آموزان را به رشته های مورد علاقه و متناسب با آنها هدایت می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به صدور فرم ۶ امضایی برای دانش آموزانی که مجاز به انتخاب رشته ای هستند که در محله زندگی آنها وجود ندارد، گفت: تلاش ما در ثبت نام دانش آموزان به گونه‌ای است که فرم های ۶ امضایی به کمترین میزان ممکن برسد.

شجاعی پور به دانش‌آموزان متقاضی ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی فارس نیز یادآور شد که در آزمون سمپاد و نمونه دولتی اگر دانش آموز اولویتی را انتخاب کند تنها در همان اولویت پذیرفته می شود و اولویت دیگری برای او لحاظ نمی شود.

وی با بیان اینکه سیاست کلی آموزش و پرورش توسعه رشته‌های مهارتی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: هر چند استقبال دانش آموزان فارس از رشته‌های مهارتی چشمگیر بوده اما به دلیل ظرفیت‌ ناکافی هنرستان‌های استان، با چالش پذیرش هنرجو به ویژه در شهرهای شیراز و مرودشت روبرو هستیم.

شجاعی‌پور با اشاره به اینکه هر گونه تصمیم گیری در خصوص هدایت تحصیلی تنها در کمیته هدایت تحصیلی، گفت: تقویت رشته های ریاضی و معارف اسلامی از اهداف درونی حوزه نظری است.

آغاز ثبت نام دهمی‌ها از ۱۸ تیر/ جمعیت هنرستانی‌های فارس باید به ۱۰۲ هزار نفر برسد

جمعیت دانش آموزان هنرستانی فارس باید به ۱۰۲ هزار نفر برسد

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه این نشست گفت: توسعه رشته های مهارتی در هنرستان ها در دستور کار قرار دارد و در این جهت، سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش تحصیل کردند.

یحیی علیرضا پور با بیان اینکه امسال شاهد رشد و توسعه پایه دهم در هنرستان ها بودیم، ادامه داد: بر اساس برنامه هفتم توسعه، دانش آموزان رشته های مهارتی باید به بالای ۵۱ درصد برسد.

به نقل از ایرنا، وی افزود: سال تحصیلی جاری حدود ۷۲ هزار هنرآموز در هنرستان‌های فارس کردند که بر اساس برنامه هفتم توسعه این آمار باید به بالای ۱۰۲ هزار نفر برس

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true