×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز موج جدیدی از بیماری‌های تنفسی در چین

آغاز موج جدیدی از بیماری‌های تنفسی در چین، موج جدیدی از بیماری‌های تنفسی در چین آغاز شده است.

به گزارش فارس آگاه، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی درباره احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی با خاستگاه چین هشدار دارد.

کمیسیون ملی بهداشت و سلامت در چین اعلام کرده است که تعداد موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی ازقبیل ذات الریه و کووید-۱۹ و آر اس وی در شمال چین بویژه در میان کودکان افزایش یافته است. آر اس وی نوع خاصی از ویروس‌های مرتبط با بیماری‌های تنفسی است. سازمان جهانی بهداشت در این باره ابراز نگرانی کرده و از مقامات چین خواسته است تا اطلاعات بیشتری درباره این خوشه‌های بیماری ارائه کند.

سازمان جهانی بهداشت از شبکه بهداشت و درمان چین خواسته است که ظرفیت خود را برای مواجهه با این وضعیت و ارائه پاسخ مناسب با این شرایط، تقویت کند.
در روز‌های اخیر هر روز صد‌ها بیمار به مراکز اورژانس بیمارستان‌های پکن مراجعه می‌کنند. شمار غیبت‌های دانش آموزان نیز در مدارس چین به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. مقامات مسئول در چین نه تنها نگران دانش آموزان هستند بلکه نگران دیگر گروه‌های آسیب پذیر جامعه از قبیل زنان باردار و افراد کهنسال هستند.

باتوجه به این اوضاع، در مراکز عمومی، مقررات دوران کرونا ازقبیل ماسک زدن و شستشوی مرتب دست‌ها و خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ عمومی، بار دیگر احیاء شده است. هنوز مشخص نیست که علت افزایش شمار ابتلا به بیماری‌های تنفسی چیست. زمستان امسال، نخستین زمستان چین بدون محدودیت‌های شدید کرونایی ازقبیل قرنطینه است.

به نقل از واحد مرکزی خبری،در دوران کرونا، شمار مبتلایان به ذات الریه کاهش یافته بود. اما الان بار دیگر شاهد افزایش شمار ابتلا به این بیماری هستیم. این درحالی است که سازمان هواشناسی چین هشدار داده است که از امروز دما در مناطق شمالی چین، بازهم کاهش خواهد یافت. کارشناسان نگران هستند که تشدید سرما سبب بدتر شدن هرچه بیشتر اوضاع شود.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true