×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اجازه هیچ فعالیت معدنی در حرایم تخت جمشید را نمی‌دهیم/ ضوابط خاص برای معدن‌کاوی،درختکاری و ساخت و ساز

اجازه هیچ فعالیت معدنی در حرایم تخت جمشید را نمی‌دهیم، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به فعالیت یک معدن در حریم مجموعه جهانی تخت جمشید تأکید کرد: اجازه هیچ فعالیت معدنی و یا استخراج خاک در حرایم تخت جمشید را نمی‌دهیم.

 

 

به گزارش فارس آگاه، محمد ثابت اقلیدی با تشکر از دادستان عمومی و انقلاب مرودشت برای صدور حکم توقف فعالیت کارخانه سنگ‌شکن و معدن شن و ماسه متعلق به شهرداری مرودشت افزود: فعالیت این معدن در حریم تخت جمشید و کوه رحمت است و با توجه به حساسیت‌های موجود و ضوابط میراث‌فرهنگی همه مجوز‌های صادر شده در خصوص فعالیت این معدن بازبینی می‌شود.

وی بابیان اینکه کوه رحمت در عرصه و حریم محوطه میراث جهانی تخت جمشید قرار دارد و دارای سه حریم مشخص است، تصریح کرد: این معدن که متعلق به شهرداری مرودشت است در حریم درجه ۲ تخت جمشید فعال شده و فعالیتش باید متوقف شود.
باستان‌شناس‌ها و فعالان میراث‌فرهنگی معتقدند معدن‌کاوی در کوه رحمت علاوه بر آن که منظر تاریخی این اثر را از بین می‌برد، به از بین رفتن محوطه‌های باستانی در دامنه آن نیز می‌انجامد چون این اثر در حریم درجه ۲ تخت جمشید قرار گرفته است، فعالیت معدن‌کاوی حتی درختکاری و ساخت و ساز نیز در آن ممنوع و دارای ضوابط خاص است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true