×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای طرح ثبت نام الکترونیک گاز مایع و نگرانی جدید برای فاقدین شناسنامه

اجرای طرح ثبت نام الکترونیک گاز مایع و نگرانی جدید برای فاقدین شناسنامه، شهرمردم/سیستان و بلوچستان رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان دشتیاری گفت: طبق نرخ آمار، بالاترین درصد آماری یعنی بیشترین فاقدین شناسنامه را شهرستان دشتیاری دارد و طبق جمع آوری آمار و اطلاعات از طریق شوراهای بخش مرکزی حدود ۲۰۰۰ نفر یعنی بیش از ۵۰۰ خانوار فاقد شناسنامه فقط در بخش مرکزی این شهرستان وجود دارند.

به گزارش فارس آگاه به نقل از ایسنا ساجد جوهر افزود: حدود ۹۸ درصد این آمار از خانواده های ضعیف، کم بضاعت و کم توان مالی و از دهک پایین جامعه هستند.

وی گفت: با توجه به الکترونیک شدن خدمات، بخصوص توزیع الکترونیک گاز مایع، برای شهروند عادی شاید یک مزیت بحساب بیاد ولی برای آن دسته از خانواده هایی که فاقد شناسنامه هستند یک معضل و چالش بزرگی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه فاقدین شناسنامه از تمام خدمات دولتی از جمله آموزش ، درمان ،افتتاح حساب بانکی( یارانه ، کمک معیشتی ، کمیته امداد و بهزیستی)،کنتور آب ، برق، تهیه کپسول، تهیه آرد و نان محروم هستند تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور و نرخ تورم و گرانی موجود زندگی برای اقشار ضعیف جامعه به سختی و با مشقت فراوان می گذرد و حالا تصور کنید آن دسته از عزیزان فاقد شناسنامه که هیچ یک از خدمات دولت برخوردار نیستند در چه شرایطی قرار دارند.

جوهر ادامه داد: بیش از نود درصد جمعیت شهرستان دشتیاری را روستاییان تشکیل می‌دهند و هر کدام از روستاها بنام کدخدا یا بنام بنیان گذار اون روستا مزین شده هست مثال سند بهرام ، سند شیران ،سند میرثوبان ،سند حمزه ,دلگان شیخ چراغ ،دلگان ملا ایوب و …… همه  بنام کدخدا ها یا موسسین آنها نام گذاری شده است، حالا فاقدین شناسنامه یا فرزند یا نتیجه همین افراد هستند از جای دیگر هم نیامدن اما از گذشته تا کنون فاقد شناسنامه هستند.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی دشتیاری در ادامه بیان کرد: حالا باتوجه به شرایطی همچون عدم دسترسی ،عدم آگاهی یا سهل انگاری این افراد بدون شناسنامه ماندند و بیش از چندین دهه پیگیری شناسنامه هستند.

وی بیان کرد: البته در این مدت برای برخی افراد شناسنامه صادر شده ولی روند صدور شناسنامه بسیار کند و پیچیده زمان بر و هزینه بر و سخت بوده همه موفق نشده اند شناسنامه بگیرند، کسانی که هزینه کردن توانسته صاحب شناسنامه شوند اما آن دسته از عزیزان که از قشر ضعیف و کم توان مالی هستند هنوز موفق نشدن شناسنامه بگیرند.

ساجد جوهر در ادامه خاطرنشان کرد: البته مسئولین زیادی از استان و مرکز کشور به منظفه آمده و از نزدیک شرایط این افراد رو دیده ولی اتفاق خاصی نیفتاده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در جلسه توزیع الکترونیکی گازمایع گفت: کوتاهی در اجرای قانون توزیع الکترونیکی گازمایع و کم کاری در این زمینه از سوی شرکت های موزع تخلف محسوب شده و منجر به برخورد قانونی و حتی سلب امتیاز متخلفین خواهد شد.

شجاعی در این جلسه ضمن تأکید بر جدیت اجرای قانون توزیع الکترونیکی گازمایع، خواستار رفع موانع اجرای این قانون در استان شد.

مجتبی شجاعی اجرای قانون توزیع الکترونیکی گازمایع را منطبق با قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و لازم الاجرا ذکر کرد و افزود: عدم اجرای این قانون و تخلف و کم کاری در این زمینه، برخورد قانونی و حتی سلب امتیاز شرکت های متخلف را در پی خواهد داشت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true