×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۳۰۰ پروژه شاخص در شیراز

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز خبرداد: رونمایی از دومین دوربرگردان غیر هم‌سطح چمران تا پایان سال ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، بیش از ۳۰۰پروژه شاخص و ۴۴ پروژه راهبردی در شهر شیراز در حال اجراست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در نشست خبری و بازدید خبرنگاران از پروژه بزرگراه آیت الله حائری شیرازی با اعلام این مطلب ضمن ارائه گزارشی از برخی پروژه‌های عمرانی شهر گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های شهر شیراز نبود یک مرکز همایش‌های جامع بود که در این راستا حدود ۱۰ روز قبل مرکز همايش‌هاي “شهر راز” به بهره برداری رسید. ساخت این مرکز  در آبان سال قبل شروع و مهر ماه امسال تمام شد.

محمد امین افزود: این مرکز با  ۷هزار متر مربع وسعت دارای ۴سالن مجزاست. از جمله آمفی تئاتر با ۶۰۰ نفر ظرفیت،ذسالن جلسات ۳۰۰نفره، سالن جلسات مدیران ۱۰۰ نفره و سالن غذاخوری ۱۵۰نفره. تا کنون این مرکز پذیرای برگزاری چندین همایش ملی بوده است و در سیستم صدا و تصویر آن از آخرین تکنولوژی روز سیستم های صوتی و تصویری بهره برده شده است.

وی با اشاره به تکمیل طرح‌های زیباسازی، فضای سبز و آسفالت بزرگراه آیت الله حائری و مشکلات فراروی اجرای این پروژه از جمله ریزشی بودن محل اجرای آن و تثبیت و امن سازی آن گفت: این پروژه  ۱۰ آبان با حضور یک مقام کشوری به بهره برداری می رسد و با اجرای آن فاصله بلوار جام جم تا پل جهاد به طول  ۱۴ کیلومتر تنها در ده دقیقه طی می‌شود که تاثیر زیادی در تسهیل ترافیک و تخلیه ترافیک شهر خواهد داشت.

وی از اجرای ۵تونل و گالری در محور شمالی، احداث ۱۲ آبراه و ۵پل بزرگ در مسیر ۷کیلومتری بزرگراه آیت الله حائری خبر داد و گفت: هر کدام از این پروژه ها یک پروژه عظیم است که برای هر کدام یک مراسم گرفته می‌شود حال آنکه شهرداری شیراز همه این پروژه‌ها را طی یک مراسم افتتاح می‌کند. اجرای این پروژه در اقتصاد شهروندان هم بسیار تاثیر گذار است به نوعی که اجرای آن کاهش ۲۰۰ میلیارد تومانی مصرف سوخت در شیراز خواهد شد و اگر شیراز  پایتخت محیط زیست آسیا می‌شود یکی از دلایل آن اجرای چنین پروژه‌هایی است.

معاون عمرانی شهراری شیراز با اشاره به افتتاح تقاطع شهید مدافع امنیت محمد مویدی (اردیبهشت) به عنوان دومین دورگردان غیر همسطح در بلوار چمران و رکوردشکنی اجرای این پروژه در ۶ماه در مقایسه با دوربرگردان پیشین بلوار چمران که در ۸ماه اجرا شد از  دسترسی راحت و امن به بزرگراه حائری و حذف دور برگردان های همسطح به عنوان برخی مزایای این پروژه یاد کرد و افزود: امروز پروژه‌های موفق شهرها که ۲تا ۳سال طول می‌کشد در شیراز در یکسال و پروژه‌هایی که در شهرهای دیگر ۶سال به طول می‌انجامد در اینجا ۲ساله اجرا می‌شود که این نشانه تلاش شبانه روزی و ۲تا ۳شیفته کار کردن و تخصص و توانمندی حوزه عمرانی شهر است.

وی در خصوص تقاطع جام جم نیز گفت: برای اجرای تقاطع جام جم بین ما، استانداری و صدا و سیما تفاهم نامه ای  ۸بندی امضا شد که صدا وسیما همکاری خوبی داشت و ۲۵۰۰متر زمین را در اختیار ما گذاشت اما صدا و سیما ادامه روند اجرای پروژه را منوط کرده به نتیجه بندهایی از توافق که با انجام آن پروژه فعال می‌شود.

امین با اشاره به تاثیر تامین مالی اجرای پروژه‌ها بر این نکته نیز تاکید کرد که در بسیاری از دوره‌ها که وضعیت درآمدی شهرداری خوب و گاه دوران طلایی درآمدزایی بوده نیز چنین پروژهایی به سرانجام نرسیده است.

معاون عمرانی شهرداری شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار “فارس اگاه” در خصوص اجرایی شدن یا نشدن تقاطع قصر دشت هم گفت: در تقاطع قصردشت ابتدا باید اصلاح هندسی انجام شده و سپس زیر گذر غربی و شرقی آن اجرا شود که این البته نیازمند برخی تملک ها دارد .

وی در زمینه تونل ملل هم افزود: در خصوص تونل ملل و هر کار بزرگ‌ دیگری پی‌گیری‌های دارد که در این پروژه نیز باید مراحلی طی شود تا با مشکل مواجه نشود مثل تقاطع سفیر به رحمت، این پروژه فعلا متوقف شده است و در این زمینه استانداری اعلام کرده باید از طریق شورای عالی حمل و نقل پیگیری شده و بعد نتیجه گیری و اجرا شود. البته هر پروژه ای در شیراز موافق و مخالف خود را دارد مثل زیر گذر گویم که مخالفانی داشت و اکنون پس از سال‌ها اجرا شد.

امین گفت: در حال حاضر۲۴۰۰ پروژه با  ۲۶ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمرانی در حال اجراست که ۳۰۰ پروژه آن شاخص و ۴۴پروژه راهبردی است.

وی افزود: شهرداری شیراز این ظرفیت را دارد که هم انتقال تجارب مهندسی داشته باشد و هم در زمینه تامین ماشین الات خدمات بدهد.

معاون عمرانی شهرداری شیراز گفت: ما در شیراز هیچ تقاطعی جز در رینگ ها و حلقه ترافیکی شهر ایجاد نمی‌کنیم و معتقدیم راهکار حل ترافیک شهر اجرای تقاطع‌ها،خیایان دو سه طبقه و پروژه‌های عجیب و غریب نیست، بلکه مسئله رفع مشکل برخی کاربری‌های جاذب ترافیک در  نقاطی از شهر است که موجب ایجاد گره ترافیکی می‌شود.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز هم گفت: در خصوص دور برگردان اردیبهشت  گرچه این دور برگردان در مقایسه با دیگر پروژه های ما ابعاد بسیار کوچکتری دارد اما به دلیل محل اجرای آن یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ما بود.

عباسی افزود: این در حالی است که حتی یک ساعت هم این مسیر بسته نشد و برای جلوگیری از ترافیک به‌جای چند شفت و شمع یک شفت ۳۵ متری اجرا شد و یک ستون گذاشتیم و به جای ۲۴۰ روز و۸ ماه این پروژه خیلی زودتر از روزشمار آن در طول ۶ماه اجرا شد که یک رکورد است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از پروژه های ما رحمت به قائم است که امسال آن را افتتاح می‌کنیم، رمپ‌های این پروژه زده شده و هفته آینده تیرهای پیش ساخته آن اجرا می‌شود و حتی یکساعت هم مسیر را نبستیم.

عباسی از تکمیل یکی از سیل بندهای سعدی در آینده نزدیک و تکمیل دومین سیل بند تا پایان سال خبر داد و گفت:  پل مهدی آباد، تقاطع خلیج فارس به بزرگراه استوار از جمله پروژه‌های ماست که تا پایان سال به اتمام می‌رسد و در کنار آن یک پروژه دیگر ما زیر گذر مولوی به بزرگراه استوار است که خاکبرداری شده و تا اخر سال افتتاح می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد