×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
احتمال وقوع سیل در مناطق جنوبی فارس

شیراز-سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی فصلی به استان، در مناطق جنوب و جنوب شرق شاهد بارش‌های رگباری باران و رعد و برق خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ” فارس آگاه “، فرهاد سعدی در خصوص این خبر بیان کرد: فعالیت این سامانه که از ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب روز جمعه ۱۳ مردادماه وارد استان شده، اواخر روز یکشنبه پانزدهم مرداد پایان می‌یابد.

او ادامه داد: این سامانه به ویژه شهرستان‌های «لار، اوز، گراش و داراب» را بیشتر تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سعدی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که با توجه به احتمال جاری شدن سیل در مسیل‌ها و همچنین وقوع صاعقه، از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، حضور در ارتفاعات و پارک خودرو در کنار درختان خودداری کنند.

همچنین اداره کل هواشناسی فارس  جمعه با انتشار اطلاعیه سطح زرد، با توجه به سامانه ناپایداری نسبت به بارش رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد در ساعات عصر جمعه تا شنبه در مناطق شرق، شمال شرقی و جنوب شرقی استان فارس هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس عصر جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این سامانه رگباری باران از بعد از ظهر امروز جمعه ۱۹ خرداد در منطقه شرق و جنوب شرق به ویژه شهرستان های داراب، حسن آباد داراب، نی ریز و استهبان گزارش شده است.

مسعود حقیقت بیان کرد: همچنین این سامانه برای روز شنبه ۲۰ خرداد در شرق و شمال شرق به ویژه شهرستان های بوانات، سرچهان، بختگان و آباده پیش بینی شده است.

صاعقه و احتمال جاری شدن روان آب

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: اثر مخاطره همچون برخورد صاعقه، احتمال جاری شدن روان آب و لغزندگی جاده ها در مناطق یاد شده وجود دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true