×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ارزیابی عملکرد دستگاهها از عمل به حقوق شهروندی ایثارگران

ارزیابی عملکرد دستگاهها از عمل به حقوق شهروندی ایثارگران، مدیرکل امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بااشاره به اقدامات انجام شده برای یکپارچه‌سازی قوانین مربوط به ایثارگران، گفت:  اقدامات انجام شده در دستگاه‌های اجرایی برای اجرای حقوق شهروندی ایثارگران ارزیابی می شود و در روزهای آینده نتیجه این جمع‌بندی ها ارائه می‌شود.

 

به گزارش فارس آگاه، مصطفی عبدالملکی روز پنجشنبه در همایش حقوق شهروندی و ایثارگران استان فارس افزود: منشور حقوق شهروندی صراحتاً درباره جامعه ایثارگری صحبت و حقوق آنان را بیان کرده و بر این اساس اقدامات دستگاه‌های مرتبط پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: کارگروه‌ها برای مباحث حقوقی ایثارگران در استان‌ها از جمله در فارس تشکیل شده تا آموزش ایثارگران و گوشزد کردن وظایف دستگاه‌ها در قبال آن‌ها را دنبال کند.

عبدالملکی از شناسایی گزارش دستگاه‌ها و آسیب‌شناسی آن خبر داد و گفت: یکسری آیین‌نامه مربوط به ایثارگران باید پیش‌نویس شوند تا با تصویب در هیات وزیران به بازوی اجرایی دستگاه‌ها تبدیل شوند.

ارزیابی دستگاهها از عمل به حقوق شهروندی ایثارگران ارزیابی می شود

تلاش برای یکپارچه‌سازی قوانین شهروندی ایثارگران

مدیرکل امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: جمع‌بندی قوانین مربوط به ایثارگران از ابتدای امسال آغاز شده و در پایان، قوانین یکپارچه به مجلس و دولت ارائه خواهد شد ، قوه قضاییه همواره در این مسیر پیشقدم و یاری‌دهنده بوده و دیگر دستگاه‌ها نیز باید به طور مداوم در این زمینه همراهی کنند.

وی افزود: ما می‌توانیم برای ایثارگران قوانینی را پیش‌نویس کرده و در قالب لایحه به مجلس ارائه دهیم، به‌روزرسانی قوانین باید در مجلس انجام و لوایح پیشنهادی تبدیل به قانون می شود.

مدیرکل امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه مسکن ایثارگران را تدوین و پرداخت تسهیلات به آنها را دنبال می‌کنیم تا ایثارگران فاقد مسکن، صاحب‌خانه شوند.

ارزیابی دستگاهها از عمل به حقوق شهروندی ایثارگران ارزیابی می شود

حقوق شهروندی یعنی تکریم و پاسخگویی به همه آحاد جامعه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در ادامه این همایش گفت: حقوق شهروندی توسط انقلاب اسلامی احیا شد و قبل از آن چنین چیزی نداشتیم بلکه سیستم ارباب رعیتی حاکم بود.

ابراهیم بیانی افزود: حقوق شهروندی با ۲ کلمه دو اصل تکریم برای تمام آحاد جامعه و پاسخگو بودن در این قبال معنا می‌شود.

وی با اذعان به اینکه مباحث حقوق شهروندی در برخی موارد مغفول مانده، تاکید کرد: باید همه دستگاه‌ها به وظایف خود در تکریم جامعه ایثارگری و پاسخگویی به آنها تلاش کنند.

ارزیابی دستگاهها از عمل به حقوق شهروندی ایثارگران ارزیابی می شود

سازمان بازرسی فارس مامور پیگیری اجرای حقوق شهروندی ایثارگران شد

رئیس کل دادگستری فارس نیز در همایش حقوق شهرورندی ایثارگران بر ضرورت اجرای قوانین مربوط به ایثارگران در تمام دستگاه‌ها و نهادها تأکید کرد و افزود: به منظور اجرای قوانین مربوط ایثارگران در دستگاههای فارس، سازمان بازرسی استان مامور بررسی اجرای حقوق شهروندی ایثارگران شد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی افزود: همه ادارات و سازمان‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند و اگر سازمانی این قوانین را اجرا نکرده و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، با آن برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه خواستار تجمیع و به‌روزی قوانین حوزه ایثارگران شد و اذعان کرد: قوانین معطل‌مانده بسیاری در حوزه ایثارگران وجود دارد که باید بخش حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران آن‌ها را به‌روزرسانی کند.

موسوی از آمادگی صد درصدی دادگستری فارس در زمینه اجرای قوانین حقوق شهروندی ایثارگران خبر داد و از مسئولان مربوطه خواست تا کارگروهی در این زمینه تشکیل دهند.

به نقل از ایرنا، وی اعلام کرد: دادگستری استان فارس با توجه به گستردگی جامعه حقوقی و برجستگی حقوقدانان آن می‌تواند در کارهای حقوقی بنیاد شهید همکاری کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true