×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
از بازشدن گره کور بر سر راه بزرگترین رینگ درون شهری شیراز تا عبور امن و رفت‌و‌آمد آسان بر فراز بلوار چمران

از بازشدن گره کور بر سر راه بزرگترین رینگ درون شهری شیراز تا عبور امن و رفت‌و‌آمد آسان بر فراز بلوار چمران، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، در سیزدهمین بازدید شبانه کلان پروژه های شهری شهرداری شیراز این بار قرعه به نام دو پروژه تقاطع جام جم و تقاطع اردیبهشت به چمران خورد تا مدیران و خبرنگاران شهر از نزدیک با پیشرفت این دو پروژه آشنا شوند، پروژه هایی که یکی گره گشای بزرگترین بزرگراه شهر در منطقه کوهسار مهدی (عج) بود و دیگری مسیری امن برای گذر از بلوار چمران – که دور زدن و گذر از آن کاری دشوار است- فراهم می کند. روند پیشرفت این پروژه ها باعث شد سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه این بازدید شبانه طی سخنانی از اقدامات شهرداری شیراز در اجرای چنین پروژه‌های حساس و مهمی قدردانی کند.

*تقاطع غیرهمسطح جام جم و دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت-چمران؛ دو پروژه بسیار مهم و تأثیرگذار در راستای کاهش ترافیک درون‌شهری شیراز

شهردار شیراز در حاشیه بازدید از این پروژه ها در جمع خبرنگاران ضمن ارایه گزارشی از چگونگی اجرایی شدن این پروژه گفت: پروژه دور برگردان غیرهمسطح اردیبهشت- چمران و تقاطع غیرهمسطح جام جم به عنوان دو پروژه بسیار مهم، تاثیرگذار و بحرانی شهر شیراز مطرح هستند که در راستای کاهش ترافیک درون شهری در دو محور اجرایی پروژه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: امروز در آغاز دور دوم بازدیدهای شبانه در مقایسه با بازدید اول شاهد پیشرفت و تغییرات اساسی و محسوسی در اجرای کلان پروژه های شهری هستیم.

وی افزود: پروژه تقاطع جام جم یکی از پروژه‌های بحرانی و مهم شهر است که از یک دهه گذشته شهرداری شیراز در تلاش بود که با همکاری صداوسیمای مرکز فارس گره اجرای این کار باز شود که در نهایت در سال گذشته این توافق با صداوسیما صورت گرفت.

شهردار شیراز گفت: صداوسیما یک مرکز با اهمیت و استراتژیک است و امکان ندارد که همچون سایر پروژه‌ها به صورت شبانه‌روزی عملیات اجرایی پروژه در دستور کار باشد، از این رو باید طی یک تعامل با این مرکز اقدامات اجرایی صورت گیرد.

وی ضمن ارایه گزارشی از مراحل اجرای تقاطع جام جم ادامه داد: در حال حاضر عملیات احداث دیوار جایگزین انجام شده است و در راستای اجرای پروژه  تقاطع جام جم ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی صداوسیما تملک شد که عملیات بسترسازی برای اجرای پروژه در این اراضی در حال انجام است.

اسدی در خصوص دور برگردان غیرهمسطح اردیبهشت- چمران، نیز با اشاره به اهمیت اجرای این تقاطع در عبور امن از بلوار چمران و نقش آن در تسهیل در عبور و مرور گفت:امروز اقدامات عمرانی در پروژه‌های شهرداری به صورت شبانه روزی در حال اجراست و شیفت شب بسیاری از پروژه‌ها فعال است، به گونه‌ای که برخی پروژه‌ها ۲۲ ساعت در طول شبانه‌روز در حال اجرا هستند و تنها دو ساعت برای تغییر شیفت عوامل اجرایی، اجرای پروژه‌ها متوقف می‌شود.

شهردار شیراز در ادامه سخنان خود  از اجرای بیست و هفتمین مرحله جهش عمرانی شهر شیراز در روز سه شنبه با افتتاح برخی پروژه‌های خدمات شهری و عمرانی در سطح مناطق شهر شیراز خبر داد.

مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیزدر این بازدید با تقدیر از روند اجرای پروژه های عمرانی شهرداری شیراز گفت: طی دو ساله گذشته شهر شیراز به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است و این اقدام همت بلندی می‌طلبد تا با این حجم از کار عمرانی مؤثر، برگ زرین دیگری برای آینده این کلان‌شهر و شهر و شهروندان رقم بخورد.

*تملک عمده ترین چالش اجرای تقاطع جام جم

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز گفت: امروز تملک زمین و ایجاد یک بستر برای احداث پل‌های تقاطع جام جم مهمترین چالش فراروی این پروژه است.

محمد امین تصریح کرد: تقاطع جام جم، یک پروژه مهم و تأثیرگذار شهری است که  در مسیر بزرگراه آیت‌الله حائری، بزرگراه آیت‌ا… محلاتی  و پروژه بزرگراه شهید سلیمانی است و یک  تقاطع چندسطحی در این مکان ایجاد می شود تا اتصالات تکمیل شود.

وی تصریح کرد: بیش از یک دهه است که مذاکرات مختلفی برای تملک یک زمین در این محور در انجام است که در نهایت با تلاش‌های استاندار فارس، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز این اقدام محقق و یک تفاهم‌نامه مشترک میان شهرداری، استانداری و صداوسیمای مرکز فارس و تهران منعقد شد و عملیات اجرایی این پروژه کلید خورد.

امین اضافه کرد: چالش اصلی این پروژه تملک زمین و ایجاد یک بستر برای احداث پل‌های این تقاطع است.

وی ادامه داد: در نخستین بازدید صورت گرفته در فروردین سال‌جاری از این پروژه، عملیات خاکبرداری آغاز شده بود و امروز نیز با تلاش بسیار خوبی که سازمان عمران دارد عملیات دیوارگذاری در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: این پروژه از دو بخش تشکیل شده است که فاز اول آن احداث یک زیرگذر است که پیش از این در کتابخانه مجاور دانشگاه شیراز اجرا شده است، همچنین فاز دوم آن در قالب احداث پل‌هایی است که با اجرای یک چپ‌گرد مسیر خروج از بلوار آیت‌الله حائری به بلوار جمهوری فراهم خواهد کرد و یک ورودی برای بزرگراه آیت‌الله حائری ایجاد خواهد شد.

امین گفت: زمان اجرای عملیات عمرانی پروژه جام جم یک‌ساله پیش‌بینی شده است و در صورت رفع معارض زمین و بسترسازی کامل، اقدامات عمرانی در سایر بخش‌ها آغاز می‌شود. همچنین برآورده هزینه اجرایی این پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان است.

*سال ۱۴۰۲ سالی پر کار برای سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز بود

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز در بازدید از پروژه تقاطع جام جم ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای این پروژه گفت: در این پروژه هم اکنون عملیات دیوارگذاری به ارتفاع شش متر، عرض چهار و نیم متر و طول ۲۰۰ متر صورت گرفته و مقرر شده است در این پروژه یک راستگرد به طول ۲۵۰ و عرض ۹ متر احداث می‌شود تا حجم ترافیک ورودی از بلوار جام جم کاهش پیدا کند.

علی حسین عباسی افزود: در این پروژه، احداث دو پل از مسیر جام جم به شهید سلیمانی و بالعکس آن اجرا می‌شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: با توجه به قرارگیری یک کارواش در مسیر اجرای این پروژه و همکاری بسیار خوبی که صداوسیما مرکز استان فارس با شهرداری شیراز داشته است، نیاز است تا آزادسازی مسیر ۵۰ متری برای احداث راست گرد این پروژه هر چه سریع‌تر محقق شود.

عباسی تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ سال پر کاری برای مجموعه سازمان عمران و بازآفرینی بود، به گونه‌ای که مجموع آرماتور مصرف شده در اجرای پروژه‌ها به میزان دو هزار و ۷۰۰ تن بوده است، این در حالی است که میزان آرماتور تخصیص داده شده در سال جاری ۳۵۰۰ تن بوده است که ۱۷۰۰ تن مصرفی سازمان عمران و مابقی در سایر پروژه‌ها مصرف شده است.

وی اضافه کرد: طی سه ماه آینده نیازمند آرماتور برای اجرای پروژه‌هایی همچون زیرگذر غیر همسطح اردیبهشت، خلیج فارس و قائم – سفیر هستیم.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز، ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌وقفه شهرداری شیراز در اجرای پروژه‌های شهری، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با تلاش بیشتر خدمت‌رسان شهروندان باشیم.

عباسی اظهار داشت: در اجرای پروژه زیرگذر شهید سلیمانی تنها در بازه زمانی ۱۷ تا ۱۹ عصر پروژه به دلیل تغییر شغل تعطیل بود و در باقی ساعات شبانه‌روز بدون هیچ‌گونه وقفه پروژه در حال اجرا است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در حاشیه بازدید از روند اجرای  دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت در بلوار شهید چمران نیز اظهار داشت: در این پروژه یک شیفت به قطر ۲.۸۰ متر حفاری می‌کند و با این اقدام به اجرای عملیات شمع‌گذاری نیازی نیست.

عباسی افزود: فوندانسیون رمپ این پروژه اجرا و ۱۰۰ متر از قالب بندی عرشه انجام شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: به دلیل قرارگیری ارتفاع ساخت یکی از ستون‌های این پل در مجاورت با رودخانه خشک، قالب‌بندی به صورت درجه‌ای اجرا شد و به گونه‌ای که هم اکنون عملیات بتن‌ریزی ۹ ستون انجام شده است.

عباسی گفت: هم اکنون این پروژه ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از لحاظ زمان‌بندی تعیین شده، اجرای این پروژه جلوتر از برنامه پیش‌بینی شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true