×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
از دست رفتن فرصت‌های طلایی شیراز در گیر و دار بازی‌های سیاسی

از دست رفتن فرصت‌های طلایی شیراز در گیر و دار بازی‌های سیاسی، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه ، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در جلسه صحن علنی این هفته شورای شهر با اشاره به بارندگی‌های چند روز گذشته و بروز مشکل آب‌گرفتگی در برخی نقاط شهر، ضمن تقدیر از فعالیت‌های شهرداری در چند روز گذشته خطاب به شهردار شیراز گفت: در این راستا جا دارد شهرداری ضمن تشکیل کارگروهی نسبت به مستندسازی و پیش‌بینی اقدامات پیشگیرانه در نقاط مستعد خطر اقدام نماید تا کمتر شاهد آبگرفتگی معابر در بارندگی‌های آتی باشیم.

علی رضا اسکندری با اشاره به برخی فشارهای رسانه‌ای درگروه‌های اجتماعی و تعطیلی و اختلال در اجرای برخی پروژه‌های عمرانی و شهرسازی گفت: امروز همه در اظهار عقیده و نظر در حوزه شورا و شهرداری آزادند، اما یادمان باشد “شیراز از همه مهم‌تر است.” شان شیرازمان را پایین نیاورید و شیراز را قربانی تصمیم‌های سیاسی و نامعلوم آینده نکنیم.

وی اظهار داشت: در دو سال اخیر شورا و مدیریت شهری به آنچه حال مردم را خوب می‌کند و سبب آرامش و اعتلای زندگی مردم می‌شود، توجه ویژه داشته و این را با جرأت عرض می‌کنم خدمت یکایک شما عزیزان که ادامه این مسیر بسیار قوی‌تر است و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده و بهره‌برداری از پروژه‌ها تا آخرین روز این دوره شورا گویای این صحبت بنده خواهد بود.

اسکندری خطاب به اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی با یادآوری برخی گفته‌ها در گذشته در خصوص فقر زیرساخت‌ها و حوزه‌های حمل و نقل، تفریحی، گردشگری و سرمایه‌گذاری گفت: حالا در این مدت کوتاه دو ساله و با تلاش‌های همکارانم در شورا و به‌ویژه شهرداری، می‌توانیم به هم‌زمانی اجرای چند خط مترو برای پوشش نقاط مختلف شیراز اشاره کنیم. این پروژه‌ها در زیرزمین اجرا می‌شوند و بدون آلودگی‌های بصری و ترافیکی، به دور از انتخاب‌های اشتباه و هیجانی مدهای حمل و نقلی که دیگر در جهان کاربردی ندارند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های کلان دیگر ادامه داد: این پروژه‌ها در این مدت کوتاه به سختی به دست آمدند. ما نیز می‌دانیم که هنوز در زمینه پیشرفت‌ها کمبودهایی وجود دارد و خودمان به شورا و شهرداری انتقاد داریم، زیرا همیشه برای شیراز جان‌مان بیشتر و بیشتر می‌خواهیم. اما این عملکرد مختصر، حاصل تلاش همه اعضای این جمع است که بر اساس نظرات شما به این مسیر وارد شده‌ایم.

عضو شورای شهر شیراز افزود: در حالی‌که روزی از تعطیلی خط مترو خبر می‌شنویم، روز دیگر از تونل ملل که قرار بود حجم ترافیکی را از شهر دور کند و روز بعد از تله کابینی که در تمام نقاط دنیا در زیباترین ارتفاعات به بهره‌برداری می‌رسد همه این پروژه‌ها مجدداً با قدرت به عرصه عملیاتی باز خواهند گشت، اما این بازی‌های سیاسی باخت-باخت تمام می‌شود و هم مردم و هم شهر شیراز فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهند.

وی خطاب به استاندار و رئیس کل دادگستری فارس نیز گفت: شما با تجربه و رزومه‌ای که دارید به خوبی می‌دانید این پروژه‌ها با چه سختی به این نتیجه و مرحله عملیاتی رسیده‌اند؛ از شما می‌خواهم برای شیراز، ویژه‌تر همراهی کنید.

اسکندری تصریح کرد: همچنین از همکارانم در شورا، شهرداری و به‌ویژه شهردار شیراز می‌خواهم حالا که شهر در مسیر رفع نیازهای زیرساختی و مردمی قرار گرفته است، اول خداوند را شاکر باشید و دوم تصور نکنید کسانی که منافعی داشتند الان که شماها مدیریت این شهر را به دست گرفته‌اید، آرام بنشینند. این‌ها در این سال آخر به هر دری می‌زنند و نقاط ضعفی می‌آفرینند تا از آن‌ها استفاده کنند؛ باید بیشتر مراقب باشید و برای منافع شیراز و مردم در مقابل این افراد مقاومت کنید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true