×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
استاندار فارس: افزایش قیمت نان غیرقانونی است

استاندار فارس: افزایش قیمت نان غیرقانونی است، استاندار فارس با اشاره به ترافیک سنگین بلوار زند شیراز به عنوان اصلی‌ترین بلوار این کلان‌شهر گفت: اخیراً به این توافق رسیدیم که عوارض مطب‌ پزشکان در این خیابان به شکل قابل توجهی بالا برده شود تا قسمتی از مطب پزشکان به شهر سلامت منتقل شود.

 

به گزارش فارس آگاه، محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۲ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره مسائل مطرح شده در خصوص صنف‌ خبرنگاران گفت: درخواستی که از جامعه رسانه می‌شود که مباحث رفاهی خود، به خصوص مسأله مسکن را جدی‌تر گرفته و پیگیری کنند.

وی از خبرنگاران خواست تا به مدیران کل استان در بحث تعامل با رسانه‌ها نمره دهند و سپس در خصوص مباحث مطرح شده عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: در انتصاب مدیران بیشتر از قانون نمی‌توان دخالت کرد.

ایمانیه با یادآوری اینکه طی سه سال گذشته و دوران تصدی استانداری فارس ۱۴۰ سفر به تهران رفته و هر سری قریب ۷ ملاقات با مسئولان کشوری داشته است، از اصحاب رسانه خواست تا موضوعات مسکن، بیمه و صندوق قرض‌الحسنه خود را پیگیری کنند.

استاندار فارس بیان کرد: اصحاب رسانه فارس در این زمینه یک طرح جامع تدوین کنند و به خصوص در بحث بیمه خبرنگاران الگویی به کشور ارائه دهیم.

وی پیرامون پرسشی درباره اینکه آیا در سمت استانداری فارس ابقا خواهد شد یا خیر، گفت: اولین مسئولیت من مسئولیت بیمارستان شهید بهشتی شیراز بود و از آن روز تاکنون به وصیت آیت‌الله حائری شیرازی عمل کرده و شخصا دنبال پست و مقام نبوده‌ام و اگر هم مسئولیتی به عهده‌ام گذاشتند سعی کردم آن را انجام دهم و شانه خالی نکنم، ضمن اینکه شخصا شغل شریف معلمی را به هرکاری در این کشور ترجیح می‌دهم مگر اینکه از من مسئولیت بخواهند که آن را در حد توان انجام می‌دهم.

ایمانیه همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص وضعیت تأمین آب و برق گفت: در حد توان در بحث آب و برق استان وقت گذاشتیم ضمن اینکه این‌گونه نیست که در جایی اصلا مشکل نباشد اما ما نسبت به این مشکلات بی‌تفاوت نیستیم و مرتب در حال پیگیری و انجام امور هستیم.

رفع تنش آبی روستاهای فارس

استاندار فارس تصریح کرد: یک هزار روستای فارس دچار تنش آبی بود که مشکل ۴۰۰ روستای آن در دولت سیزدهم مرتفع شد و تنش آبی ۳۰۰ روستای دیگر هم در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه دنبال این هستیم که اعتبارات بیشتری به فارس در بحث آب و برق تخصیص یابد، گفت: در این راستا حتی از ظرفیت بخش خصوصی برای انتقال آب خلیج فارس به فارس استفاده کردیم.

ایمانیه با اشاره به افتتاح خط دوم آبرسانی سد درودزن به شیراز در سفر شهید رئیسی گفت: اگر خط دوم آبرسانی به شیراز افتتاح نشده بود، قطعا امسال مشکلات آبی زیادی در شیراز داشتیم و در این زمینه کار جهادی انجام شد.

استاندار فارس درباره وضعیت تعاونی مسکن‌ها در استان نیز گفت: گروهی برای رسیدگی به امور تعاونی مسکن‌ها در استان تعیین کردیم. ضمن اینکه از خبرنگاران می‌خواهیم اگر تعاونی مسکنی می‌شناسد که دچار مشکل هستند، معرفی کنند تا به مشکلات آنان رسیدگی شود چرا که یکی از اهداف ما باز کردن گره تعاونی مسکن‌هاست.

ارزیابی ابعاد مشکلات پرستاران

وی درباره مشکلات پرستاران نیز گفت: برخی‌ مشکلات و گلایه های پرستاران ناشی از مسائل استانی نیست. تامین اجتماعی از دی‌ماه ۱۴۰۲ تاکنون بدهی خود را به دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخت نکرده و ده‌ها هزار میلیارد تومان بدهکار سیستم‌های درمانی است. برای رفع این مشکل دولت باید این مطلب را تهاتر کند.

ایمانیه با بیان اینکه طلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمه ۳ هزار میلیارد تومان است و جمع بدهی این دانشگاه به پرستاران و کادر درمان کمتر از این مبلغ است، گفت: جذب نیروی انسانی برای کادر درمان، بدون مجوز دولت و مجلس امکان‌پذیر نیست. البته قبل از این قضایا یک کار استثنا انجام داده و مجوز جذب ۳۰۰ نیروی پرستار را به دانشگاه علوم پزشکی دادیم. باید به خاطر حفظ جان مردم، این مشکل کمبود نیروی کادر درمان را حل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قطعا اگر تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مرتبط بهتر بود این مسایل پیش نمی‌آمد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای دولت سیزدهم معوقه ۱۹ ماه به پرستاران بدهکار بوده است اما اکنون این معوقه ۸ ماه شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه پرداختی اضافه کاری و کارانه پرستاران شیراز نسبت به اول دولت سیزدهم ۴ برابر شده است، گفت: یکسری مشکلات در اختیار استان نیست ولی باید تلاش کنیم تا مسائل را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

ایمانیه با تأکید بر اینکه در خصوص عملکرد مدیران، هیچکس مصونیت ندارد و همه باید پاسخگوی اعمال و رفتارشان باشد، افزود: در حد توان سعی کردیم عدالت داشته باشیم و اجازه ندهیم کسی سستی کند.

وی درباره افزایش قیمت نان در استان فارس نیز گفت: افزایش قیمت نان در استان فارس غیرقانونی است و هرکسی افزایش داده  خلاف کرده است و باید این تخلفات گزارش شود.

استاندار فارس همچنین در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره تجمع مطب‌های پزشکان در خیابان زند شیراز که موجب بروز ترافیک سنگین در این منطقه شده است، افزود: این حرف درستی است. شهر سلامت شیراز در حال احداث است و قسمتی از این مطب‌ها باید بدانجا منتقل شود. اخیراً به این توافق رسیدیم که عوارض مطب‌ پزشکان در این خیابان به شکل قابل توجهی بالا برده شود و بر عکس در شهر سلامت ایجاد رغبت و انگیزه برای پزشکان کنیم که مطب خود را بدانجا منتقل کنند.

ایمانیه در ادامه درباره جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز نیز گفت: برای تقویت این جایگاه سند سومین حرم اهل بیت(ع) را در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب کردیم که در آن وظایف هر کسی مشخص شده است. در اینجا تنها بحث حرم مطهر شاهچراغ(ع) مطرح نیست بلکه تمام ابعاد شیراز در نظر گرفته شده و حتی برای این سند هم بودجه در نظر گرفته شده است.

وی، یکی از اقدامات خوب در بافت تاریخی شیراز را جمع‌آوری معتادان متجاهر در اطراف حرم شاهچراغ(ع) و خروج اتباع بیگانه از اطراف حرم و بازسازی این منطقه عنوان کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true