×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
استعفای «عبدالکریم حسین‌زاده» فردا در صحن مجلس اعلام وصول می‌شود

استعفای «عبدالکریم حسین‌زاده» فردا در صحن مجلس اعلام وصول می‌شود ، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول استعفای«عبدالکریم حسین‌زاده» از جایگاه نمایندگی مردم نقده و اشنویه در جلسه علنی فردا(یکشنبه) خبر داد.

به گزارش فارس آگاه ، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس گفت: پیش از این رئیس‌جمهور در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که در نظر دارد آقای حسین‌زاده را به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کند.

وی افزود: از طرفی عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم است و قطعا او برای همراهی با دولت چهاردهم باید از سمت خود در جایگاه نمایندگی استعفاء دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس ابتدا، استعفاء وی اعلام وصول خواهد شد و سپس یک هفته بعد این موضوع در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت. در صورتی که نمایندگان با استعفاء وی موافقت کنند، او می‌توانند رئیس جمهور و دولت چهاردهم را در جایگاه جدید همراهی کنند.

به گزارش فارس آگاه، طبق مواد ۹۰، ۹۱ و ۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است، می‌تواند از مقام نمایندگی استعفاء دهد. پذیرش استعفاء موکول به تصویب مجلس است.

بر اساس آیین نامه مجلس، نماینده تقاضای استعفای خود را به رئیس‌مجلس ارائه می‌دهد و در نخستین جلسه علنی مجلس و بدون قرائت متن، موضوع استعفاء اعلام و در دستور کار هفته بعد صحن علنی قرار خواهد گرفت.

همچنین بررسی تقاضای استعفاء بدین صورت است که ابتدا تقاضای استعفاء قرائت شده و سپس شخص متقاضی استعفاء یا نماینده دیگری به تعیین او تقاضای دفاع خواهد نمود.

مدت قرائت تقاضای استعفا و توضیح نماینده متقاضی استعفاء حداکثر ۳۰ دقیقه است. مخالف یا مخالفین نیز حداکثر ۳۰ دقیقه می‌توانند درباره استعفاء صحبت کنند و پس از آن رای‌گیری انجام می‌شود. در صورت تصویب تقاضای استعفاء مراتب از طریق رئیس‌مجلس به وزارت کشور اعلام می‌شود تا طبق قانون انتخابات اقدام کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true