×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاح هم‌زمان ۱۶۷ مجموعه گردشگری/رونمایی از پوستر هفته جهانی گردشگری

افتتاح هم‌زمان ۱۶۷ مجموعه گردشگری یکی از برنامه‌های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفته گردشگری است.

به گزارش فارس آگاه به نقل از خبرنگار تولید و بازار؛ نشست رسانه‌ای هفته گردشگری امروز ۴ مهر ماه ۱۴۰۳ با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث فرهنگی کشور و علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد؛علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث فرهنگی کشور در این نشست رسانه‌ای گفت: بازدید از موزه‌ها، بناها و مجموعه‌های تاریخی در روز ۶ مهر ماه رایگان است.

او بیان کرد: در برنامه توسعه هفتم به معاونت میراث فرهنگی تکلیف شد که ۱۵۰ نقطه مرتبط با دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ثبت ملی کند. رهبر انقلاب اسلامی نیز بر این امر تاکید دارند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آیین‌نامه‌های تکالیفی که در برنامه توسعه هفتم برای وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشخص شده، تدوین شده و نهایی خواهند شد.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور نیز در بخش دیگری از نشست رسانه‌ای هفته گردشگری گفت: روز گردشگری امسال با ۶ مهر ماه مصادف شده و شعار آن روز مطابق یکی از کارکردهای گردشگری است.

او افزود: امسال شعار گردشگری و صلح برای روز و هفته گردشگری تعریف شده است. برنامه هفته گردشگری با توجه به این شعار تدوین شده‌اند.

معاون گردشگری کشور بیان کرد: برنامه‌های هفته گردشگری براساس یک دستورالعمل ۱۵ بندی تعریف شده‌اند. نزدیک ۳۰۰ برنامه استانی تعریف شده‌اند و ۱۶۷ مجموعه گردشگری در سطح ملی افتتاح می‌شوند‌؛ بخش دوم پروژه ایران‌سلام با حضور ۲۰ شخصیت موثر جهانی کار خودش را در آبان ماه شروع می‌کند و برخی از فعالان بخش خصوصی که کارهای مفیدی برای تحقق گردشگری سبز انجام داده‌اند، شناسایی و تقدیر می‌شوند.

پوستر روز و هفته جهانی گردشگری اثر کاظم بکایی، هنرمند مطرح کشورمان در نشست رسانه‌ای هفته گردشگری رونمایی شد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true