×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش اعتبارات ساخت و توسعه خوابگاه‌ها به ۵۰ میلیارد تومان

افزایش اعتبارات ساخت و توسعه خوابگاه‌ها به ۵۰ میلیارد تومان، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مهم‌ترین رویکرد معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز توسعه خوابگاه و توجه به امور رفاهی است‌.

محمد حسین انباردار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث خوابگاه ، پرداخت وام، توجه به رفاه  دانشجویان، احداث سالن بدنسازی خواهران، پارک روباز فدک، آمفی تئار دانشجویی که جمعا هزینه ای به مبلغ ۳ میلیارد تومان دربرداشته از جمله فعالیت‌های عمرانی دانشگاه شیراز است.

وی تصریح کرد: درحوزه خوابگاه متاهلین  در ابتدای شروع دولت قبل حدود یک‌سوم واحدهای کل خوابگاه‌های کشور مربوط به شیراز بود که حدوداً ۱۸۰ واحد در علوم پزشکی شیراز بود و همتی که اتفاق افتاد این بود که ما توانستیم ۲۴ واحد دیگر را جدیداً در خیابان هدایت اضافه شده که روزهای پایانی ساخت آن در حال انجام است. همچنین زمینی که در کنار خوابگاه علوی وجود داشت به همت خیرین و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت خوابگاه متأهلین که به نام خوابگاه فاطمی در نظر گرفته شد که ۸۲ واحد را خواهد داشت. خوابگاه فاطمی واقع  در میدان نمازی با اعتباری افزون بر ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان با همکاری  خیران و وزرات علوم با ۴۰ درصد پیشرفت  فیزیکی  درحال ساخت است .

این مسئول بیان داشت: حدود ۴۰-۵۰ میلیارد تومان اعتباری که برای ساخت این خوابگاه مصوب شد نصف آن را مجمع خیرین فارس ونصف دیگر را وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأمین خواهد کرد. همچنین ساخت سلف‌سرویس جدید در خوابگاه متأهلین امام حسن مجتبی (ع) بود که آن سلف قدیمی به مکان جدید انتقال پیدا کرد و مکان قبل هم بازسازی شد نیز صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در زمینه توسعه خوابگاه‌ها توانستیم خوابگاه بیمارستان نمازی را در سال ۱۴۰۱ به مجموعه اضافه کنیم که حدود ظرفیت ۵۰ نفر به این خوابگاه اضافه شده است.

انباردار در ادامه با اشاره به امکانات رفاهی افزوده شده گفت:  ۵ دستگاه اتوبوس از قبل داشتیم که حمل و نقل دانشجویان علوم پزشکی با آن انجام می‌شد و با حل اختلافی که بین دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری وجود داشت توانستیم سند این ۵ اتوبوس را به نام دانشگاه علوم پزشکی بزنیم.

وی با اشاره به تعمیرات تابستانی خوابگاه های دانشجویی اظهارداشت: با توجه به اینکه سرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌صورت پراکنده است و در مکان‌های مختلفی در سطح شهر هستند ما با با صرف هزینه ای حدود ۵ میلیارد تومان به بازسازی این سراها در طول سه سال پرداختیم.

انباردار با اشاره به اینکه راهبردها بر اساس سیاست های سالانه اجرا می شود تصریح کرد: ۲۰۰ برنامه ملی مذهبی، تشکیل کانون تاتر و عکس، برگزاری جشنواره شعر مسیح عصر،  برگزاری کارگاه آموزش سبک زندگی و مدیریتی و اجرای برنامه های ملی مذهبی مختلف از دیگر فعالیت های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی  است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true