×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش تنش‌های مرزی میان پاکستان و افغانستان 

افزایش تنش‌های مرزی میان پاکستان و افغانستان، در روز‌های اخیر، تنش‌ها میان دوکشور پاکستان و افغانستان به شدت افزایش یافته است. این تنش‌ها که به نظر می‌رسد در نتیجه اختلافات تاریخی و جدید میان دو کشور باشد، به ویژه در مرز مشترک وحوزه‌های امنیتی برجسته شده است.

به گزارش فارس آگاه، در روز‌های اخیر، تنش‌ها میان دوکشور پاکستان و افغانستان به شدت افزایش یافته است. این تنش‌ها که به نظر می‌رسد در نتیجه اختلافات تاریخی و جدید میان دو کشور باشد، به ویژه در مرز مشترک وحوزه‌های امنیتی برجسته شده است.

از عوامل مهم افزایش بحران در روابط دو کشور می‌توان به تعدد درگیری‌ها در مرز، مسائل امنیتی و مسائل اقتصادی اجتماعی اشاره کرد.

طی هفته‌های گذشته، گزارش‌های متعددی از حملات مرزی از سوی گروه‌های مسلح در مناطق مرزی میان پاکستان و افغانستان به گوش رسیده است. این در حالیست که هر دو کشور یکدیگر را به حمایت از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی در خاک کشور مقابل متهم می‌کنند.

به نقل از صدا و سیما، در پاسخ به این تنش‌ها، هر دو کشور اقدام به تقویت تدابیر امنیتی در مرز‌های مشترک کرده و همزمان تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش سطح برخورد نظامی را آغاز کرده‌اند.
پاکستان و افغانستان در حال حاضر در حال تبادل هیئت‌های دیپلماتیک و برگزاری مذاکرات برای حل و فصل اختلافات خود هستند….

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true