×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش واکنش‌ها به رها سازی فاضلاب تصفیه نشده به دریا در انگلیس

افزایش واکنش‌ها به رها سازی فاضلاب تصفیه نشده به دریا در انگلیس، رها سازی فاضلاب تصفیه نشده در رودخانه‌ها و دریا‌ها در انگلیس شرکت‌های اب و فاضلاب را در این کشور به چالش کشیده است.

 

به گزارش فارس آگاه،از لندن، نهاد‌های مدنی و فعالان محیط زیست اعلام کردند پارسال شرکت‌های آب و فاضلاب، یک میلیون و هفتاد و پنج هزار ساعت فاضلاب تصفیه نشده را به رودخانه‌ها و دریا‌ها رها کردند که با آلوده کردن شدید آب ها، مخاطرات جدی برای افراد، دیگر جانداران و محیط زیست به بار آورده اند.
بر اساس گزارش فعالان محیط زیست و نهاد‌های رصد آب رودخانه‌ها و سواحل انگلیس پارسال به طور متوسط ۸۲۵ بار در روز فاضلاب تصفیه نشده به رودخانه‌ها و دریا‌ها پمپ شد.
در پی بارش‌های امسال شرکت‌های آب و فاضلاب اعلام کردند که ظرفیت مخازن آنان پر شده است و دیگر نمی‌توانند آب باران را جمع آوری کنند و به گفته فعالان محیط زیست با این بهانه مجوز تخلیه فاضلاب تصفیه نشده به رودخانه‌ها و دریا‌ها را از دولت دریافت کردند.
فعالان محیط زیست می‌گویند این شرکت‌ها برای سود بیشتر از توسعه تصفیه خانه‌ها سرباز زده اند در حالیکه پول تصفیه فاضلاب را هم از مشترکان گرفته اند و اکنون که فاضلاب را تصفیه نکرده اند باید دست کم مبلغ ان را به مشترکان باز گردانند.
شرکت‌های فاضلاب زیر بار این درخواست نرفته اند و کار به شکایت کشیده شده است.
یک شرکت حقوقی در انگلیس با بیان اینکه افراد حق دارند رودخانه و سواحل پاک و عاری از الودگی‌های خطرناک و بیماری زا داشته باشند، به شکایت از شش شرکت بزرگ فاضلاب اشاره کرد و افزود: نتیجه احکام این شکایت می‌تواند منجر به بازگرداندن میلیون‌ها پوند به مشترکان شود، اما روند حقوقی ان ممکن است سال‌ها به طول انجامد و هیچ تضمینی هم برای موفقیت وجود ندارد.
تیمز واتر، یونایتد یوتیلتیتس، انگلیان واتر، یورکشایر واتر و نورتومبرین واتر از جمله شرکت‌هایی است که در معرض شکایت برای پرداخت غرامتند.
پس از اینکه فاش شد شرکت‌های آب و فاضلاب در انگلیس، فاضلاب تصفیه نشده را در رود‌های داخلی و دریا‌های اطراف این کشور رها کردند، اکنون یک چهارم از مردم این کشور می‌گویند دیگر به سواحل نمی‌روند و در دریا شنا نمی‌کنند.
تازه‌ترین نظرسنجی منتشر شده از مردم انگلیس معلوم شد فقط ۳۰ درصد از مردم این کشور، در تابستان جاری در دریا‌های اطراف این کشور شنا می‌کنند و ۲۳ درصد نیز گفتند که به علت اقدامات مخرب در تخلیه فاضلاب به دریا شرکت‌های آب و فاضلاب، امسال در رود‌ها و دریا‌های اطراف انگلیس، شنا نمی‌کنند.
تیم فارون (Tim Farron)، سخنگوی حزب لیبرال دموکرات‌ها در امور محیط زیست در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است: شرکت‌های آب و فاضلاب با رها کردن فاضلاب ها، تعطیلات و سفر‌های ساحلی مردم بریتانیا را نابود کرده اند.
پیش‌تر نیز برخی کشور‌های همسایه انگلیس از راه آب از جمله فرانسه از اینکه هزاران تن فاضلاب تصفیه نشده در دریا‌ها رها می‌شود و به آلودگی آب‌ها می‌انجامد و جانداران در دریا را نابود یا دچار اسیب می‌کند به شدت به انگلیس اعتراض کردند و توقف این روند را خواستار شدند.
به نقل از صدا و سیما، فعالان محیط زیست نیز بار‌ها با برپایی تظاهرات در شهر‌های مختلف این کشور، اقدام شرکت‌های آب و فاضلاب با هماهنگی دولت در رها سازی فاضلاب به اب‌های جاری و تخریب محیط زیست و آلوده کردن سواحل این کشور را شرم آور دانستند و توقف فوری این روند به منظور جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست را خواستار شدند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true