×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
افشای حمله سایبری به نیروگاه هسته‌ای انگلیس

افشای حمله سایبری به نیروگاه هسته‌ای انگلیس، آسیب پذیری نیروگاه هسته‌ای سلفیلد انگلیس در برابر رخنه‌های اینترنتی موجب شده است تا حزب کارگر، از دولت محافظه کار این کشور بخواهد درباره اقداماتش به منظور حفاظت از این نیروگاه، توضیح دهد.

 

به گزارش فارس آگاه، روزنامه گاردین نوشت شبکه‌های مورد استفاده در نیروگاه هسته‌ای سلفیلد انگلیس، ضعیف است به گونه‌ای که این نیروگاه را به آسیب پذیرترین و خطرناک‌ترین مقر هسته‌ای در اروپا مبدل کرده است. این روزنامه نوشت اد میلی بند (Ed Miliband)، وزیر انرژی در دولت سایه انگلیس، از دولت این کشور خواسته است درباره اقدامات حفاظتی اش از این نیروگاه، توصیح دهد.
به نوشته گاردین، رخنه گران اینترنتی مرتبط با روسیه و چین، به این نیروگاه رخنه کرده اند. گاردین نوشت اهمیت این پایگاه و نیز ضعف شبکه‌های رایج در نیروگاه سلفیلد موجب شده است تا “اداره ناظر بر فعالیت‌های هسته ای” (Office for Nuclear Regulation) در انگلیس، این نیروگاه را تحت نظارت ویژه قرار دهد.
روزنامه گاردین نوشت رخنه به نیروگاه هسته‌ای سلفیلد را مقامات این نیروگاه و دولت، پنهان نگاه داشته اند. این روزنامه نوشت پایگاه اتمی هسته‌ای سلفیلد در انگلیس، بیش‌ترین میزان پلوتونیم را در جهان داراست و سالانه ۲.۵ میلیارد پوند بودجه دریافت می‌کند.

به نقل از صدا و سیما، طبق نوشته گاردین، اکنون آشکار شده است کارکنان شرکت‌های خارجی شاغل در این نیروگاه، می‌توانسته اند بدون نظر انگلیسی ها، وسایل ضبط خود را به شبکه‌های این نیروگاه وصل و اطلاعات لازم را ضبط و خارج کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true