×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
اقتصاد ایران به اصلاح روابط بین‌المللی نیاز دارد

سیدمرتضی میری، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، خطاب به رئیس‌جمهور عنوان کرد که درخواست مؤکد بخش خصوصی از دولت چهاردهم، اتصال به شبکه بانکی دنیا از طریق اصلاح روابط بین‌المللی رفع تحریم‌ها و هم‌چنین حل مساله پیوستن ایران به FATF است.

به گزارش فارس آگاه به نقل از اتاق تهران، یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه اتصال به شبکه مالی و بانکی از طریق اصلاح روابط بین‌المللی، رفع تحریم‌ها و حل مساله FATF مهمترین درخواست از رئیس دولت چهاردهم است، ادامه داد:  اقتصاد بیمار ایران به بهبود روابط بین‌المللی نیاز دارد و اتصال به شبکه مالی و بانکی در جهان، امکان تنفس را برای اقتصاد ایران فراهم می کند.

مرتضی میری افزود: در شرایطی که همسایگان ما به شدت در حال پیشرفت هستند و حرکتشان رو به رشد است،  ما در جا می‌زنیم. از این رو ضرورت دارد که از فاصله پدید آمده با کشورهای همجوار بکاهیم تا بازرگانان ایرانی نیز بتوانند در شرایط مشابه یک بازرگان در سایر کشورها فعالیت کنند.

او در ادامه از ضرورت گسترش بازارها نیز سخن گفت و افزود: حضور بیشتر و موثرتر در بازارها، کشور ما را از نظر سیاسی هم غیرقابل حذف می‌کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت صنعت فرش به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در تجارت کشور اشاره کرد و گفت: این ظرفیت که از منظر اشتغال‌زایی و ارزآوری از اهمیت بالایی برخوردار است، در دولت‌های گذشته به شدت مورد بی‌مهری قرار گرفت و ضرورت دارد که در دولت چهاردهم مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.

سیدمرتضی میری ادامه داد: توجه به این محصول می‌تواند اشتغال روستایی و اشتغال زنان را حفظ کند و از مهاجرت به شهرها جلوگیری به عمل آورد

تماشای ویدیو در آپارات:  https://www.aparat.com/v/nby25br

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true