×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
امضای میثاق‌نامه مثلث طلایی گردشگری کشور

آغاز عملیات اجرایی ساخت اولین دستگاه زباله سوز شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، شیراز پایان هفته میزبان همایش بین المللی سرمایه گذاری است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در نشست کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز با موضوع برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در شیراز  با اشاره به قرار گرفتن در آستانه این همایش گفت: معتقدیم پیشبرد شهر بدون توجه به حوزه سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست و اهداف بلند مدت شهر بدون توجه به موضوع سرمایه‌گذاری دست‌نیافتنی است بنابراین نگاه ما به حوزه سرمایه گذاری، نگاهی کارگشایی است و بدون توجه به برنامه سرمایه‌گذاری در مدیریت شهر موفق نخواهیم بود.

سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه در طی سه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به برگزاری نمایشگاه سرمایه‌گذاری اشاره کرد، گفت:  در کنار آن اهمیت دادن به فرهنگ سرمایه‌گذاری و آشتی دادن سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری از مهمترین اهداف ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و مشارکت سرمایه‌گذاران نیز از دیگر اقدامات ما طی سه سال گذشته است، افزود:  اما در برخی مواقع با مشکلاتی نیز روبرو بودیم که این موضوعات با کمک مدیریت شهری و همکاری و تعامل سرمایه‌گذاران حل گردید.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها نیز در پیشبرد اهداف سرمایه‌گذاری بسیار موثر بوده است، اظهار داشت: این همایش ها به نوعی آموزش، شناسایی سرمایه‌گذار و یافتن راه حل برای مشکلات به شمار می‌رود که ما نیز از این فرصت بهره خواهیم برد.

حسینی با اشاره به اینکه در این همایش ها ارتباط دو سویه سرمایه گذاران و مدیریت شهری برقرار می گردد و این نقطه آغازی برای تعامل دو طرفه خواهد بود، گفت: در برخی از این دیدارها پیشنهاد از جانب سرمایه گذاران و یا مدیریت شهری مطرح می گردد که در هر صورت انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری به نفع شهر خواهد بود و ما از این موضوع استقبال می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش پیش روی سرمایه گذاری در شهر شیراز، گفت: در حاشیه این همایش نیز دیدارهای دوجانبه و سه جانبه روی خواهد داد. همچنین در این همایش قرار است، تفاهم نامه سه جانبه تشکیل «مثلث گردشگری» بین شهرهای شیراز، اصفهان و یزد منعقد شود و معتقدم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از مهمترین موضوعات این همایش خواهد بود.

حسینی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه توجه به موضوع گردشگری می‌تواند تمام مشکلات استان فارس و شهر شیراز را مرتفع نماید، گفت‌: طی سه سال گذشته در حوزه تحقق و جذب سرمایه گذار عملکرد موفقی داشته ایم اما با مشکلات و موانعی نیز روبرو شدیم که با برنامه ریزی در صدد رفع آنان هستیم.

وی با بیان اینکه در ده سال گذشته در شهر شیراز مبلغ دویست میلیارد تومان هم جذب سرمایه انجام نشده بود، افزود: با درایت و پیگیری مدیریت شهری در سال اول موفق به جذب ۱۵هزار میلیارد تومان سرمایه شدیم و در سال دوم نیز به هدف تحقق ۲۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه دست یافتیم و برای سال سوم نیز دستیابی به هدف ۲۶ هزار میلیارد تومان را تعریف کردیم.

حسینی گفت: در طول سه سال با چالش های بزرگی در حوزه سرمایه گذاری نیز مواجه بودیم که در این همایش با بهره گیری از حضور بزرگان حوزه سرمایه گذاری و شنیدن پیشنهادات آنان، مشکلات را حل خواهیم نمود.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تاکنون ۱۴ شهردار، ۲۱نفر رییس شورا و سرمایه گذاران داخلی و خارجی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام حضور داشته اند، افزود: ما نیز این فرصت را غنیمت می شماریم و به معرفی شهر شیراز و فرصت های سرمایه گذاری در آن خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: معتقدم که شهر شیراز دارای ظرفیت های بی شماری در حوزه های مختلف سرمایه گذاری است که در این راستا شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز فرش قرمز را برای حضور سرمایه گذاران پهن کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز هم گفت: معتقدیم برای هر مهمان باید برنامه خاص خود او داشته باشیم. آنها که  از شوراها و شهرداری‌های شهرهای دیگر آمدند تنها به یک مسافرت نيامدند بلکه باید برای آنها شهرمان را معرفی کنیم.

علی رضا اسکندری افزود: اما اصل قضیه حواشی این همایش و سرمایه گذاران، سفرا  و نمایندگان کشورهایی هستند که به شیراز سفر می‌کنند که باید برای آنها برنامه های خاصی تعریف شود و دیدارهایی با مسئولین شهر تدارک دیده شودو اصل ماجرا در همین دیدارهای دو جانبه و موضوعاتی است که باید  بین شهردار و طرف های خارجی و سرمایه گذاران مطرح شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور شهرداران و مقامات کشوری و مجلس در شیراز خواستار استفاده از این فرصت شد و ادامه داد: تیپ دیگر از مهمانان  شهرداران، اعضا شورا و مقامات دولتی هستند که باید وقت ویژه ای برای استفاده از  ظرفیت موجود گذاشت، همچنین چند نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصاد هم به شیراز سفر خواهند کرد و شاید وزیر اقتصاد و یا معاون وی نیز در این همایش حضور داشته باشند که باید جلسات ویژه ای با آنها برگزار شود. اسکندری همچنین خواستار تبادل تجربیات با سایر شهرها در حوزه سرمایه گذاری شد.معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز شیراز نیز گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای ما در برگزاری این همایش استمرار آن است. در حالی که برخی شهرها حتی یک دوره از آن را هم برگزار نکردند این سومین همایش بین المللی است که در شیراز برگزار می شود که در دور نخست آن منجر به امضا ۱۵ هزار قرار داد و دور دوم منتج به امضا ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه شد و در دور سوم نیز با توجه به تکلیف جذب ۲۶ هزار میلیارد تومانی امسال امیدواریم بتوانیم بیش از این مقدار تفاهم نامه و قرارداد امضا کنیم.

حمید رضا اسماعیلی افزود: این همایش یک روزه، پنج شنبه این هفته با حضور ۲۵ مهمان خارجی شامل سفرا و سرمایه گذارانی ازکشورهای جنوب شرقی، حاشیه خلیج فارس و اروپا و نیز  صد نفر مهمان و سرمایه گذار داخلی  و نیز  ۱۰۰ نفر از مسئولان شهرداری ها، شوراها و مسئولین کشوری برگزار و در آن به بررسی فرصت‌ها و موانع سرمایه گذاری در کلان‌شهرها می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: شعار امسال ما “شیراز شهر فرصت‌های سرمایه‌گذاری” است و این را به کل کشور و دنیا ارایه خواهیم کرد تا با این هدف در مدیریت شهر شیراز تفکر همراهی با سرمایه گذاران در جذب سرمایه گذاری را ایجاد کنیم.

اسماعیلی گفت: در این همایش دو برنامه جانبی مهم نیز داریم که یک مورد کلنگ زنی دستگاه زباله سوز شهر شیراز با ۵هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است که به صورت برخط، انجام می‌شود و برنامه دیگر ما امضا میثاق نامه سه جانبه مثلث طلایی گردشگری تهران میان شهرداران شیراز، اصفهان و یزد است.

رییس سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز هم ضمن ارایه گزارشی از برگزاری این همایش گفت: برای شرکت  در این همایش تاکنون ۱۴ شهردار مراکز استان ها، ۲۱ رییس شوراهای مراکز استان‌ها و تعدادی از روسا کمیسیون‌های سرمایه گذاری شورا و اعضا شورا، چند عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام آمادگی کردند.

هومان معصومی افزود: همچنین سفرا چند کشور از صربستان، ازبکستان، تاجیکستان، سفیر کره جنوبی به همراه ۵سرمایه گذار، سفیر مالزی با یک زوج سرمایه گذار، سرکنسولگری روسیه، سفیر ازبکستان، سفیر عمان، رییس کمیسیون شهر نویساد صربستان که خواهر خوانده شیراز هست نیز حضور دارند.

وی تصریح کرد: در این همایش تعداد ۴۸ بسته و فرصت‌های سرمایه گذاری به ارزش ۸۰ هزار میلیارد تومان تهیه و در قالب یک کتاب به همه اهدا مهمان‌ها عرضه می‌شود.

وی افزود: رویکرد ما در ارایه این بسته ها همان رویکرد شهرداری و شورا در زمینه تعریف پروژه های سرمایه گذاری است و ما بیشتر به سمت تنوع در بسته های سرمایه گذاری رفتیم. در این نوع رویکرد ما در همه حوزه‌های زیر ساختی از جمله گردشگری حمل و نقل، پزشکی و حتی خدماتی پروژه دیدیم و از حالت تک بعدی که صرفا ساخت تجاری است دور شدیم و رویکرد ما در آینده این است که برای هر نوع سلیقه ای پروژه داشته باشیم.

معصومی با اشاره به تفاهم نامه هایی که در دور قبلی این همایش امضا شد و امروز به  مرحله قرار داد رسیده است هم گفت: تفاهم نامه هایی که دو دومین همایش منعقد کردیم عمده آنها تبدیل به قرارداد شد و در حال حاضر در پروژه های جدید که ارایه می‌دهیم عمده کارهایی که باید انجام می‌دادیم آماده است و  بعد از اتمام سومین همایش، اطلاع رسانی خواهیم کرد و تحت عنوان آگهی فراخوان و شناسایی در رسانه ها و روزنامه ها اعلام می‌کنیم.

وی افزود: در راستای تشویق سرمایه گذاران در یکی از بخش‌های این برنامه با عنوان “از همایش تا همایش” از حداقل  ۱۰ سرمایه گذار شاخص که در همایش قبل با آنها تفاهم نامه امضا کردیم و منجر به قرارداد شد نیز تقدیر خواهیم کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true