×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران امید جبهه مقاومت و آیت ا… خامنه‌ای امید ملت‌های مظلوم اسلام است

مسجد بدون سیاست مسجد غیر اسلامی و سکولار است ، به گزارش عباس امیری  خبرنگار فارس اگاه ، اجلاسیه بین المللی روز جهانی مسجد روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری از رهبران جبهه مقاومت اسلامی عراق، حجت الاسلام لطف ا… دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس، مدیران کل و مسئولان نهاد های فرهنگی، مذهبی و اجرایی، اصحاب و ارکان مساجد از سراسر استان در مسجد جامع شهدای شیراز برگزار شد.

دبیرکل عهدا… عراق در این اجلاسیه گفت: مسجد در اسلام محل قیام و سنگر مقاومت است و مسجد بدون سیاست مسجد غیر اسلامی و سکولار است.

سید هاشم الحیدری افزود: مسجد اسلامی تنها محل نماز نیست و مسجد بدون دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه سکولار است.

وی بیان کرد: ما امروز در جنگ تمام عیار قرار داریم و مسجد باید جبهه محور مقاومت اسلامی باشد.دبیر جنبش عهدا… عراق گفت: مساجد باید محل تبیین و دفاع از ولی فقیه باشد چرا که مسجد اسلامی محل دفاع و همراهی مسلم بن عقیل ها، امام معصوم و نایب ایشان است و بدون این همراهی بی روح خواهد بود.دبیرکل جنبش عهدا… عراق بیان کرد: هدف اول آمریکا، اسرائیل و غرب، نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه است و این هدف را هم از طریق شبکه‌های مجازی و تلوزیونی و هم در دیگر اقدامات خود دنبال می‌کند.

وی گفت: مردم ایران ۴۰ سال است که نه با گل و دموکراسی بلکه با خون از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه دفاع کرده‌اند و امروز نیز دفاع از ولایت فقیه اوجب واجبات و مهمتر از دیگر مناسک و فروع دین است.

الحیدری اذعان کرد: هدف سفارت آمریکا در عراق به عنوان بزرگترین سفارت جهان، تخریب چهره ایران و نظام جمهوری اسلامی است.وی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی میدان خود را شناخت وبیقرار، مخلصانه و مطیع امام خود در خط نخست جبهه مقاومت حضور یافت، عنوان کرد: امروز میدان ما فرهنگی و جهاد تبیین است.

دبیرکل جنبش عهدا… عراق گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران امید جبهه مقاومت و آیت ا… خامنه‌ای امید قدس و یمن و دیگر ملت‌های مظلوم اسلام است.الحیدری ادامه داد: دشمن با دروغ پردازی قصد القای ناامیدی و فقر و مشکلات ایران را دارد و باید در این شرایط جهاد تبیین به طور جدی در مراسم و مسجدها مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: امنیتی که امروز ایران از آن برخوردار است را هیچ کشوری حتی اروپا و آمریکا ندارد طوری که حضور در خیابان‌های سراسر ایران در شب و روز تفاوتی ندارد.

*آتش زدن مسجدالاقصی مهمترین جنایت ۸۰ ساله صهیونیسم است

نماینده ولی فقیه در فارس در این آیین با اشاره به جنایت تاریخی صهیونیسم در آتش زدن و تخریب مسجدالاقصی گفت: دست جنایتکار این رژیم طی ۸۰ سال انواع جنایت‌ها را مرتکب شده که مهمترین آن تخریب نخستین قبله مسلمانان بود.

حجت الاسلام لطف ا… دژکام یادآور شد: در این جنایت یکهزار و ۵۰۰ متر از بخش مسقف مسجدالاقصی در آتش سوخت که داغ این جنایت هنوز بر قلب امت اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به آیه ۱۱۴ سوره بقره اظهار کرد: دشمنان اسلام که در کشورهای مختلف به دنبال خراب کردن خانه‌های خدا هستند ظالمترین ظالمانند.دژکام ادامه داد: امت اسلام و محور مقاومت به زودی تلاویو را بر سر صهیونیسم خراب می‌کند و در قدس به عبادت خدا می‌پردازند.نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: ساختن و آباد کردن مسجد کار مؤمنان است و پول به تنهایی برای این امر لیاقت ندارد بلکه باید مومنانه به کار گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: پنج هزار مسجد فارس آباد و با نمازگزاران و تلاشگران قرآنی فضایی مناسب برای لشکر قدس باشد.

*مسجد همواره کانون تربیت انسان های انقلابی بوده است

استاندار فارس نیز در این نشست اظهار کرد: مسجد همواره کانون تربیت انسان های انقلابی بوده است، پیش از انقلاب کانون تربیت نیروهای انقلابی و پایگاه پیروزی انقلاب بود و در دوره دفاع مقدس هم کانون اعزام رزمندگان و ارسال نیازها به جبهه جنگ تحمیلی بود.محمدهادی ایمانیه یادآور شد: مسجد در دوره کرونا نیز محل ارسال بسته‌های معیشتی به آسیب دیده ها و مراکز واکسیناسیون شدند و امروز نیز کانون‌های فرهنگی مساجد جوانان و نوجوانان ما حفظ کردند و یکی از سنگرهای مقابله با اقدامات فرهنگی دشمن است.وی تاکید کرد: حمایت مالی سخت افزاری و نرم افزاری از مساجد وظیفه ما است.

* اثرات کارمان باید در مسجد بروز پیدا کند

فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این اجلاسیه با اشاره به نقش سپاه فجر در این اجلاسیه اظهار کرد: ما به عنوان مسلمان و شیعه اثرات کارمان باید در مسجد بروز پیدا کند، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مسجد پایگاه است و می‌تواند پایگاه همه کارهای ما باشد.سردار یدا… بوعلی با اشاره به فلسفه مسجد که محل هدایت بشر است، خاطرنشان کرد: همه نقش آفرینان باید بدانند که هر کسی به نوعی باید خدمت کند تا مسجد در جایگاه خود نقش آفرین باشد.

بوعلی گفت: بنای ما اولویت دادن به محوریت مسجد در فعالیت‌هاست و مصادیق آن بسیار زیاد است؛ موضوعات علمی، فرهنگی، محرومیت‌زدایی ، کمک‌های مومنانه، آزادسازی زندانیان و… از جمله این مصادیق است.

*تدوین اولین و آخرین اطلس مساجد استان فارس

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد استان فارس و دبیر این اجلاسیه هم در ادامه، با بیان اینکه فعالیت‌ها برای برگزاری این اجلاسیه از چهار ماه قبل آغاز شده است، تشکیل شورای حل اختلاف مساجد فارس، تهیه شناسنامه ۲۰۰ مسجد، تدوین اولین و آخرین اطلس مساجد استان فارس و تحول در نحوه حسابرسی مالی مساجد را از اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس ذکر کرد.

حجت الاسلام حسین امیدی با اشاره به اقدامات معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس، کمک به ساخت خانه عالم و مساجد را از جمله این اقدامات دانست.امیدی از اقدامات شورای شهر و شهرداری شیراز هم کمک به مرمت بازسازی و بهسازی بیش از ۳۰۰ مسجد و حسینیه ذکر و عنوان کرد: ساماندهی کانون‌های فرهنگی مساجد و برگزاری مسابقات قرآن از جمله اقدامات کانون فرهنگی مساجد فارس در راستای برگزاری این اجلاسیه بوده است.

در پایان این مراسم از برگزیدگان مساجد فارس و خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) تجلیل و قدردانی شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true