×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بازداشت ۱۶ عضو گروه فتح الله گولن در ترکیه

بازداشت ۱۶ عضو گروه فتح الله گولن در ترکیه، نیمه شب گذشته پلیس ترکیه با حکم قضایی دادستانی آنکارا، ۱۶ عضو گروه فتو (جماعت فتح الله گولن متهم ردیف اول کودتای ۲۰۱۶) را بازداشت کرد.

 

به گزارش فارس آگاه، جرم این افراد که شب گذشته در سه منطقه سینجان، کچی اورن و آلتین داغ دستگیر شده اند، عضویت در گروه فتو، تلاش برای سازماندهی و احیای شبکه مالی این گروه و نفوذ در ارگان‌های حساس اعلام شده است. تعدادی از بازداشت شدگان اتباع اخراجی از دستگاه‌های دولتی هستند.
گفته می‌شود منازل برخی از این افراد که به “خانه‌های امن ” مشهور است نیز مورد بازرسی قرار گرفته و مقادیر زیادی پول نقد، اسناد حسابداری و بانکی کشف و توقیف شده است.
دولت ترکیه فتح الله گولن و تشکیلات وی را متهم می‌کند کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ را سازماندهی کرده است. مقامات این کشور معتقدند گروه فتح الله گولن با نفوذ در دستگاه‌های دولتی و امنیتی، زمینه این کودتا را فراهم کرده است. این در حالی است که فتح الله گولن این اتهام را رد کرده است و می‌گوید نه با این کودتا موافق بوده و نه در آن دست داشته است.
وی اکنون ساکن پنسیلوانیای آمریکاست و دولت اردوغان تاکنون نتوانسته است واشنگتن را برای استرداد وی به ترکیه قانع کند.
به نقل از صدا و سیما، از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ تاکنون، ده‌ها هزار نفر از کارمندان دولت از جمله نیرو‌های امنیتی، ارتش، دستگاه قضایی، اساتید دانشگاه و سایر ارگان‌های دولتی بازداشت، اخراج یا زندانی شده‌اند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true