×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بازسازی و مرمت خانه‌های حریم شهر شیراز/ افزایش دوبرابری بودجه بازسازی واحدهای مخروبه

بازسازی و مرمت خانه‌های حریم شهر شیراز/ افزایش دوبرابری بودجه بازسازی واحدهای مخروبه، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بازسازی و مرمت خانه‌های حریم شهر شیراز از افزایش دوبرابری بودجه بازسازی واحدهای مخروبه در این شهر خبر داد.

 

به گزارش فارس آگاه، سیده مریم حسینی با بیان این مطلب که وقتی در سال ۱۴۰۰ برای احصاء مشکلات به محلات محروم وارد شدیم، به این نتیجه رسیدیم که باید به مرمت برخی منازل نیز ورود کنیم. چیزی که در برنامه‌های شهرداری قرار نداشت، افزود: با تلاش‌هایی که در کمیسیون داشتیم، بالاخره توانستیم مرمت منازل را به تصویب شورا برسانیم تا شهرداری بودجه‌ای را بدین منظور در اختیار سپاه و گروه‌های جهادی قرار دهد. بنابراین سپاه و قرارگاه احمد ابن موسی (ع) بازوان خود را در محلات تقویت کردند تا به مرمت منازل کمک کنند.

وی با بیان اینکه سه گروه در جهت صحت‌سنجی کار می‌کنند، گفت: یاوران شورا، گروه‌های جهادی و کارشناسان شهرداری برای نیاز سنجی ورود می‌کنند و در این مورد، اولویت با منازلی است که سقفشان چکه می‌کند، دیوارهایشان نم‌دار است یا حمام و سروریس بهداشتی ندارند.

حسینی تاکید کرد: مرمت منازل راهی است برای اینکه محلات ما امنیت بیشتری پیدا کرده و امید در آنها بیشتر شود.

عضو شورای شهر شیراز با اعلام اینکه سال گذشته مرمت ۵۰۰ منزل در دستور کار قرار گرفته است، گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه پاسداران منعقد کردیم، این ارگان سعی دارد که خانه‌های حریم شهر را بازسازی و مرمت کند و شهرداری نیز منازل آسیب‌پذیر درون شهر و به‌خصوص بافت تاریخی را مرمت خواهد کرد که بودجه هر یک از این ارگان‌ها برای این موضوع خاص، ۱۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه شورا در تلاش است تا در سال جاری این بودجه ۲ برابر شود، گفت: شهرداری کارهای عقب افتاده سال‌های گذشته را باید در کنار کارهای روتین و روزمره خود، انجام دهد. ضمن اینکه ما به کمک خیرین نیز نیاز داریم و به‌دنبال آوردن آنها پای کار هستیم.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در پایان اظهار کرد: در منطقه هشت شهرداری شیراز بیش از ۱۰۰ منزل میراثی قرار دارد که باید با همکاری میراث فرهنگی مرمت شوند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true