×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
بازگشت پکن به میزبانی ورزش‌های آبی پس از ۲۰ سال

بازگشت پکن به میزبانی ورزش‌های آبی پس از ۲۰ سال، به گزارش فارس اگاه، پکن میزبان مسابقات جهانی ورزش‌های آبی در سال ۲۰۲۹ خواهد بود و این رویداد چند ورزشی را برای اولین بار پس از ۲۰ سال به چین بازگرداند.

به نقل از رویترز، مرکز ورزش‌های آبی جهان روز یکشنبه (۱۱ فوریه) اعلام کرد که پکن میزبان مسابقات جهانی ورزش‌های آبی در سال ۲۰۲۹ خواهد بود و دومین شهر چینی است که پس از شانگهای در سال ۲۰۱۱ میزبان این مسابقات می‌شود.

چین همچنین میزبان مسابقات جهانی شنای دوره کوتاه مسابقات آبی (۲۵ متر) در هانگژو در سال ۲۰۱۸ بود.

چین بیش از ۱۰۰ مسابقه بزرگ ورزش‌های آبی از جمله دو دوره بازی‌های المپیک و پارالمپیک را سازماندهی کرده است.

امسال، چین میزبان سه رویداد جهانی ورزش‌های آبی، ازجمله جام جهانی شنای هنرمندان در ماه آوریل، جام جهانی غواصی و جام جهانی شنا در شانگهای در ماه اکتبر خواهد بود.

حسین المسلم، رئیس ورزش‌های آبی جهان گفت: پکن بارها از رویدادهای مهم ورزش‌های آبی استقبال کرده است و شرایط عالی را برای ورزشکاران فراهم می‌کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

برای ساخت مکعب آبی در پکن، تکنولوژی مدرن را با سنت‌های چینی ترکیب کرده‌اند و نتیجه، ساختمانی شده که از طرح آن برای دیزاین بناهای دیگر در چین استفاده می‌شود.

«مرکز ملی ورزش‌های آبی پکن» (Beijing National Aquatics Center) را با نام «مکعب آبی» (Water Cube) نیز می‌شناسند و آن را با هدف برگزاری مسابقات شنای المپیک تابستانی سال ۲۰۰۸ تأسیس کردند

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true