×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بانوی متخصص عهده‌دار وزارت راه و شهرسازی می‌شود؟

شنیده‌های خبرنگار صبح تجارت حکایت از قطعی شدن نام فرزانه صادق مالواجرد برای معرفی به عنوان نامزد وزارت راه و شهرسازی دارد؛ اما او کیست؟

به گزارش فارس آگاه و به نقل از خبرنگار صبح تجارت، فرزانه صادق مالواجرد متولد سال ۵۵ در شهر همدان و دانش آموخته دکتری شهرسازی است که از سال ۱۳۸۰ به استخدام وزارت راه و شهرسازی  درآمد.

غیر از مقطع چندماهه در شهرداری تهران و سازمان اموال و املاک کوثر، حضور وی در این وزارت خانه ممتد بوده و در طول این ۲۳ سال از سطح کارشناسی تا معاونت وزیر و دبیری شورای عالی شهرسازی را تجربه کرده است.

با قطعی شدن حضور وی در لیست پیشنهادی پزشکیان انتقاداتی نیز متوجه وی شده است از جمله آنکه ربط این بانوی جوان به حوزه حمل و نقل چیست و چگونه یه زن می‌تواند عهده‌دار وزارتخانه پرمشغله راه و شهرسازی شود؟

صادق مالواجرد تنها وزیر راه وشهرسازی پس از انقلاب است که سابقه ۲۲ سال حضور تخصصی آنهم از بدنه کارشناسی تا مدیریت عالی را دارد.

در حال حاضر یکی از مهمترین چالش‌های اقتصاد خانوار مسئله مسکن است حضور وزیر تخصصی که خود را ملزم به کمک دولت برای ساخت مسکن توسط مردم بداند امری الزامی است تا تجربه تلخ وزارت مسکن دولت یازدهم که در آن وزیرش اعتقادی به مسکن‌سازی توسط دولت نداشت و به یکباره قیمت مسکن ظرف ۳ سال با جهش ۴۰۰ درصدی مواجه شد تکرار نشود.

یکی از قوانین مهم کشور مبحث قانون حمایت از جوانی جمعیت است که امید می‌رود با روی کار آمدن یک زن متخصص و یک مادر در راس وزارت خانه راه و شهرسازی بدان بیشتر توجه شود.

صادق مالواجرد نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون تخصصی صنعت، امور زیربنایی و محیط زیست دولت بوده پس می‌توان اذعان داشت که از آشنایی کافی در حوزه حمل‌ونقل برخوردار است. هر چند که نگاهی به سابقه ۳ وزیر اخیر راه و شهرسازی نشان می‌دهد که هیچکدام از آنان تجربه تخصصی مدیریت در حوزه حمل و نقل نداشته اند.

ضمنا وزارت راه و شهرسازی یک معاونت تخصصی به عنوان معاونت حمل و نقل دارد که لزوم تکیه فردی با دانش و تجربه حوزه حمل و نقل در آن ضروری است، حضور وزیری تخصصی در امر مسکن در کنار فردی نخبه و آشنا به حوزه حمل و نقل در این معاونت میتواند ساختار این وزارت‌خانه را برای پیشبرد و موفقیت در جنگ کریدورها هموار سازد.

یکی از ضعف‌هایی که درطول دولت سیزدهم در وزارت راه و شهرسازی جلوه نمود مسئله فساد در این وزارتخانه بود به گونه‌ای که بعضی از مدیران ارشد این وزارتخانه توسط نهادهای نظارتی بازداشت شدند با اینحال سابقه ضد فساد صادق مالواجرد در ایستادگی در ماجرای شاه چراغ شیراز و نیز درخواست‌های غیرمتعارف از سوی بعضی نهادها در شورای عالی شهرسازی نوید رویکرد ضدفساد از سوی مالواجرد می‌دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true