×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
باید از جذابیت‌های زندگی عشایر در جهت رشد گردشگری استفاده کرد

عباس امیری –فارس آگاه

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: به علت حضور عشایر در طبیعت، زندگی آنها در زمینه گردشگری جذابیت‌هایی دارد که باید از این فرصت در جهت رشد گردشگری عشایر بهره برد.
عبدالحمید کریمی در آئین افتتاح نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری عشایر در جوار آرامگاه حافظ که با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: در این رویداد عشایر استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و خوزستان، چهارمحال بختیاری حضور دارند.
وی ادامعه داد: استان فارس به علت حضور اقوام و طوایف مختلف، به رنگین کمان اقوام در کشور شناخته می‌شود و از طرف دیگر با داشتن جمعیت بالای عشایر در استان یکی از قطب های عشایر کشور می‌باشد؛ از همین سو پتانسیل و قابلیت‌های بی‌شماری از جمله؛ فرهنگ، آداب و رسوم، مناطق و مراتع عشایری در دسترس و غیره را دارا می باشند.
کریمی در ادامه افزود: به علت حضور عشایر کشور و به ویژه عشایر استان فارس در طبیعت و زندگی با محوریت کوچ به مناطق قشلاقی و ییلاقی، زندگی آنها در زمینه گردشگری جذابیت‌هایی دارد که باید از این فرصت در جهت رشد گردشگری عشایر و کمک به اقتصاد پایدار آنها بهره برد.
مدیرکل امور عشایر فارس، با اشاره به سیاست‌های سازمان امور عشایر به عنوان متولی امور عشایر کشور گفت: یکی از سیاست های اقتصادمحور سازمان، ایجاد میزهای چهارگانه گردشگری و بومگردی، زنجیره تولید گوشت قرمز، صنایع دستی و گیاهان دارویی است و از همین رو میز ملی گردشگری کشور با همکاری اداره کل امور عشایر فارس و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اقدام به برگزاری این نمایشگاه با هدف شناسایی فعالان حوزه گردشگری و ایجاد مسیر مشخص برای تعاملات بیشتر با این فعالان نموده است.
کریمی گفت: این جشنواره به مدت ۵ روز و با محورهای از عشایر تا گردشگری، کارگاه ها و آموزش‌های گردشگری عشایر، صنایع دستی عشایر، عشایر و محیط زیست، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، آموزش و شناسایی فعالان عشایر و رونمایی از پکیج‌های تور گردانی عشایر برگزار گردیده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true