×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
بحران کمبود نیروی کار در داروخانه‌های فرانسه

بحران کمبود نیروی کار در داروخانه‌های فرانسه، به علت مشکل جذب نیرو در داروخانه‌های فرانسه برخی از آنها در آستانه تعطیلی قرار دارند.

 

 

 

به گزارش فارس آگاه، شبکه فرانس انفو در مطلبی به مشکل جذب نیرو در داروخانه‌های فرانسه و امکان تعطیلی شمار بیشتری از داروخانه‌ها به همین دلیل پرداخت.

از چند ماه پیش این داروخانه در اوبونا، عصر‌های شنبه تعطیل می‌کند. این داروخانه یک دکتر داروساز در تیم خود کم دارد. الکسی گریفون مالک این داروخانه تاکنون موفق نشده است کسی را بیابد. از همین رو او ناچار شده است ساعت‌های کار را کاهش دهد.

الکسی گریفون مالک داروخانه: کار کردن از دوشنبه صبح تا عصر شنبه به ویژه در شرایط خانوادگی ام، دیگر امکان پذیر نبود؛ بنابراین من تصمیم گرفتم عصر‌های شنبه تعطیل کنم.

دو سال است که او به دنبال استخدام یک دکتر داروساز است، اما موفق نشده است. وی راه‌هایی برای جذب داوطلبان این شغل به کار گرفته است. وی در دویست متری محل کار برای کارمند احتمالی خود یک آپارتمان برای تمام مدت کار در نظر گرفته است.

گریفون: این دو اتاق با یک تراس زیباست. با نور زیاد که به تازگی هم بازسازی شده است.

یک آپارتمان با دستمزد حدودی سه هزار و پانصد یورو خالص در ماه برای کسانی که تجربه دارند. با این حال، هیچ داوطلبی برای این شغل پیدا نمی‌شود.

گریفون: این پدیده‌ای است که ما هم اکنون شاهد آن هستیم. آن‌ها اغلب قرارداد کوتاه مدت می‌خواهند تا مشکلی برایشان پیش نیاید و زمان بیشتری هم داشته باشند.

بیشتر از قرارداد کوتاه مدت، آن‌ها سمت (شغل) ثابت با توانایی تغییرهمیشگی را خواستارند. این انتخابی است که امانیوئل ریشار کرده است. این دکتر داروساز اهل شمال فرانسه برای یک ماه به اردش آمده است.

امانیوئل ریشار: من می‌توانم همه جا کار کنم. در واقع من نمی‌توانم یک جا بمانم. نداشتن قدرت مانور وحشتناک است. من هرگز این را نمی‌خواهم.

این فرصت شغلی با مشکلات جذب نیرو در شهر‌ها همانند روستا‌ها با چالش رو روبرو شده است. در منطقه همسایه، در دروم هم، دنیل کتلان ۶۲ ساله امیدوار است بتواند بازنشسته شود، اما جایگزینی برای خود نمی‌یابد.

دنیل کتلان: حدود یک سال است که من در حال جستجو هستم و این کار بسیار دشوار شده است. تاسف بار است، اما حقیقتا یافتن فرد مورد نظر سخت است. ما کسی را می‌خواهیم که صبور و علاقمند باشد.

شش روز کار در هفته اصلی‌ترین عامل بازدارندگی برای مشغول شدن به این کار است. خطر نیافتن فردی برای سپردن داروخانه به آن موجب می‌شود داروخانه در نهایت تعطیل شود. به این ترتیب نزدیک‌ترین داروخانه برای ساکنان این منطقه در ۱۵ کیلومتری خواهد بود.

بیمار: داروخانه دیگری نزدیک ما نیست و من نمی‌توانم با دخترم به داروخانه دیگری بروم.

زن بیمار: این تاسف بار است. من به ویژه به افراد مسن می‌اندیشم که چه خواهند کرد.

طی دو سال بیش از هزار و ۷۰۰ داروخانه از بیست هزار داروخانه فرانسه تعطیل شده است. این آمار ممکن است با بازنشستگی پنج هزار دکتر داروساز در سال‌های آتی باز هم افزایش یابد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true