×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۵ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
برای «الهه کاظمی» و دیگر پرستاران فداکار!

برای «الهه کاظمی» و دیگر پرستاران فداکار!به گزارش سيد محی الدین حسینی ارسنجانی خبرنگار فارس اگاه، شغل خطیر و پر استرس پرستاری را کسی انتخاب می‌کند و متقبل می‌شود که یا عاشق خدمت بی چون و چرا به مردم و همنوعان خود باشد که در این صورت فداکاری در وجود او موج می‌زند و یا به دلیل عدم قبول در سایر رشته‌‌های مورد علاقه‌اش است که بناچار و یا از سر اجبار به این حرفه ورود می‌کند اما همین پرستاران نوع دوم در نهایت خود را با تمام سختی‌ها و محدودیتهای حرفه پرماجرای پرستاری وفق داده و در هر شرایط هرگز نمی‌توانند بی خیال بیماران خود باشند. در تاریخ بشر دیروز و امروز زندگی و زمانه پر از رنج و درد پرستانی را خوانده و می‌خوانیم که در راه نجات جان بیماران خود از جان گذشتگی‌ها کرده و چه سختیها و مرارت‌هایی را متحمل شدند تا لبخندی برلب بیماران رنجور و غمناک خود بگذارند و کمی از درد و رنج بیمارانشان بکاهند. نمونه و مصداق بارز پرستاران با وفا و ایثارگر در اسلام وجود مبارک بانوی دو سرا حضرت زینب کبری سلام ا… علیها بزرگ پرستار کارزار عجیب کربلا و صحنه‌های دلخراش عاشورا، غریبی و اسیری اهل بیت علیهم السلام سال ۶۱ هجری قمری است.

“الهه کاظمی” هم یک پرستار از میان هزاران پرستار است که با شور و شوق و عشق، با خلق حماسه و ایثار خدمت به مردم را پیشه خود کرده اما جان عزیزش را در حین کار و انجام خدمت به  هموطنان،در معرض انواع خطرها قرار داده و هم اکنون در کما به سر می‌برد. فشار کاری توام با مشکلات جسمی و روحی ناشی از محیط کار باعث شد تا این بانوی بزرگوار و فداکار زمانه ما، در وضعیت بد جسمانی قرار گیرد.باید همه دست به دعا شده و از خداوندگار بزرگ عافیت و سلامتی وی را خواسته تا بهبود یابد و در کنار خانوده‌اش در صلابت و سلامت کامل بماند. بانو کاظمی، پرستار صدیق و پرتلاش بیمار ستان لقمان حکیم تهران بدلیل فشار کار شدید و خستگی مفرط،ازیک هفته پیش تاکنون در وضعیت کما به سر می‌برد. این پرستار متعهد و زحمتکش به دلیل حجم بالای کاری و خستگی مفرط، ابتدا بدن درد شدیدی داشته و تحت درمان با سرم قرار گرفته و به نظر می‌رسد استفاده بیش از حد از داروهای ضد درد باعث از حال رفتن الهه عزیز و ورود او به وضعیت اغما شده است.

این روزها به پرستاران کشورمان بد می‌گذرد و بسیاری از آنان از حداقل امکانات رفاهی به دورند و گاه مجبور به کار دو شیفت می‌شوند. آنان باید جور پرستارانی را که یا به دلیل شرایط سخت کاری از ایران مهاجرت کرده‌اند بکشند یا به جای آنان که از این حرفه استعفا داده و به هر دلیلی بر سر کار نمی‌آیند کار دو برابری و مضاعف کنند. حق این فرشته‌های مهر و مهربانی نیست که تلاش‌های ارزشمندشان را با برخی بی انصافی‌ها و بی برنامگی‌های بعضی از مسئولان ناکارآمد وزارت پرحاشیه بهداشت و درمان نادیده بگیریم و آنان را به اضافه کاری‌های اجباری وادار کرده یا به کار در شرایط سخت محیط پر از استرس بیمارستانها و درمانگاهها اجبار کنیم. اما در عوض با این همه سختی و تلاش خالصانه و صادقانه حداقل حقوق و دستمزدها را برای بیشترین زمان کاری و پرزحمت ترین حرفه ها قائل شویم یا پرداخت حقوقهای ناچیزشان را چند ماه به تعویق اندازیم و در کار بیمه و محل خدمت و امنیت شغلی اشان خدشه ای وارد سازیم. دولت برای یک بار هم که شده باید گوش شنوای انتقادات و اعتراضات پرستاران زحمتکش بیمارستانها ومراکز درمانی باشد و به مطالبات به حق و قانونیشان پاسخ لازم و صریح و قانع کننده دهد تا زمینه سوء استفاده اهل نفاق و دشمنان داخل و خارج از کشور را فراهم نیاورد و مغرضان نتوانند با ساختن کوه از کاه به مشکلات کادر درمان و پرستاران بیفزایند.

همه ما برای بهبود و سلامتی جسم و روح بانو الهه کاظمی و دیگر پرستارانی که با همه سختیها و فشار کارها دست و پنجه نرم کرده و صبورانه تحمل کرده و سختیها را به جان خریده اما حال خوشی ندارند دعا کنیم. به آن امید که خنده بر چهره های گرد و غبار غم گرفته همه پرستاران عزیز بیمارستانها و مراکز درمانی این رزمندگان خط مقدم جبهه مقابله با انواع بیماریها و رنج و بلاهای جسمانی نقش بندد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true