×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
برای بقای عزتمندانه و حیات شرافتمندانه باید قوی شویم/ پزشکان و پرستاران در خط مقدم بیماری کرونا جلوه ایثار و فداکاری بودند

برای بقای عزتمندانه و حیات شرافتمندانه باید قوی شویم/ پزشکان و پرستاران در خط مقدم بیماری کرونا جلوه ایثار و فداکاری بودند ، فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در نقشه سیاسی جهان ضعفا جایی ندارند گفت: برای اینکه در جهان امروز بقای عزتمندانه، حیات شرافتمندانه و زندگی توام با کرامت داشته باشیم، باید قوی شویم.

خبرگزاری فارس آگاه_ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی باقرالعلوم (ع) که صبح امروز، سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) برگزار شد گفت: ما محکوم به پشرفت هستیم و برای اینکه در جهان امروز بقای عزتمندانه، حیات شرافتمندانه و زندگی توام با کرامت داشته باشیم، باید قوی شویم و قله‌های پیشرفت را فتح کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه نمی‌توانیم در افتخارات گذشته باقی بمانیم، ادامه داد: البته درست است که بر شانه تجربیات گذشته قرار می‌گیریم، اما نگاهمان به سمت آینده است.

سردار سلامی با بیان اینکه اگر دنیا بخواهد در علم، هنر، شعر، پزشکی و فناوری مثالی بزند ایران باید در نقطه آغاز این مثال باشد، افزود: علم پزشکی در ایران ریشه‌های عمیقی دارد و کتاب‌های ابن سینا تا ۷۰۰ سال در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه جغرافیای سیاسی عالم نام کشور‌ها و ملت‌های ضعیف را ثبت نمی‌کند و در نقشه سیاسی جهان ضعفا جایی ندارند، بیان کرد: زمانی وارد کننده تعداد انبوهی از پزشکان از هندی و پاکستانی بودیم و برای پزشکانی که از آمریکا و اروپا می‌آمدند ارزش بیشتری قائل می‌شدسم و برای درمان بیماری‌های سخت هجرت می‌کردیم، اما این روند‌ها همه معکوس شده است و پزشکان و محققان ما فضایی ساختند که باوجود تبلیغات مسموم که به دورغ از مهاجرت پزشکان خبر می‌دهند، اما همچنان درمان شدن در ایران برای افرادی که فضای پزشکی ما را می‌شناسند یک اولویت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: پزشکی علمی الهی است و پزشک آرامش و چراغ امیدی را در خانه و دل بیماران ایجاد می‌کنند که این بسیار با ارزش است و نعمتی است که خداوند متعال به پزشکان و پرستاران داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در دوران دفاع مقدس جامعه پزشکی همزمان با صحنه جنگ و خطوط مقدم پیش می‌رفتند و در بیمارستان‌های غزه نیز امروز این مسئله به نمایش گذاشته شده است.

فرمانده کل سپاه گفت: پزشکان و پرستاران ما در خط مقدم بیماری کرونا حماسه آفریدند و جلوه ایثار و فداکاری بودند آن‌ها در قلب خطر زندگی کردند و این کار بزرگ را انجام دادند؛ در واقع جامعه پزشکی ما در کرونا جلوه واقعی ایثار را به نمایش گذاشت.

سرلشکر سلامی با اشاره به خدمات بیمارستان و دانشگاه بقیه الله (عج) سپاه گفت: این دانشگاه و بیمارستان حقیقتا در عرصه‌های مختلف درخشیده است، اما جهان امروز جهان سرعت است و ما باید با سرعت پیش برویم و دانشگاه بقیه الله (عج) باید پرچمدار پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی و بهترین محل آموزشی برای پرورش پزشکان و پرستاران در کشور باشد.

وی بیان کرد: دانشگاه باید راهی را که ترسیم شده با قوت بیشتر طی کند، تاسیس پارک علم و فناوری یک نیاز اصلی است و این دانشگاه باید تبدیل به یک دانشگاه بین المللی شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true