×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
برخی فضای همکاری، هم افزایی و هم پوشانی در شهر را آلوده و مسموم نکنند

جلال الدین عرفانی-فارس آگاه
توجه به فصل ۱۶ برنامه هفتم کشور در حوزه زنان و خانواده و اعمال آن در طرح ها و برنامه های مدیریت شهری، اولین موضوعی بود که رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در جلسه این هفته شورای شهر، به آن اشاره کرد و گفت: عدالت و امید، مطالبه امروز هرکسی است که دل در گرو آرمانها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران دارد، مقابله و مبارزه با تبعیض، بی عدالتی و فساد از هر نوعش، توصیه مکرر رهبر معظم انقلاب بوده، هست و خواهد بود.
محمدرضا هاجری، افزود: امروزه پیشگیری، مقدم بر رسیدگی است و دست گیری، اصل و محور است نسبت به مچ گیری. دشمن به منظور ضربه وارد کردن به ایمان و امید مردم، القاء می کند که مفاسد مالی و اداری، ساختاری است و این مطلب، کذب محض است و مقام معظم رهبری، بارها آنرا نفی نموده است.
وی ادامه داد: در همین راستا، لازم است همگان به هوش باشند تا فضای همکاری، هم افزایی و هم پوشانی در شهر را آلوده و مسموم نکنند، این جزء وظایف و تکالیف ماست که چنانچه با مصادیق تبعیض، بی عدالتی و فساد از هر نوعش، مواجه شدیم، به مراجع رسمی و قانونی گزارش داده تا رسیدگی کنند.
عضو شورای شهر شیراز، گفت: عرصه خدمت، عمران و آبادی و حضور جهادی و میدانی، می بایست سالم بماند و زحمات و تلاش ها، در فضای مسموم و القائات، حذف و سانسور نگردد. آلوده معرفی کردن مردان میدان، به نام مقابله و مبارزه با مفاسد مالی و اقتصادی و انعکاس و ترویج پی در پی القائات به رسانه ها، قدرت مدیریت، تحرک و ریسک پذیری را از مدیریت ها سلب می کند.
وی تصریح کرد: نباید به گونه ای سخن گفت که مردم امیدوار، احساس کنند، سر تا پای شهر را فساد مالی و اقتصادی گرفته است، این رویه ناصواب، نه تنها اثرگذار نیست، بلکه خدمات را با مشکل مواجه می کند، تشویش اذهان عمومی، جرم است و با جرم و گناه، نمی توان دنبال سلامت و شفاء رفت.
طرح ناکام شهر دوستدار سالمند و ابلاغ آن از طریق دبیرخانه ملی سالمندان کشور به استان ها، دیگر موضوعی بود که هاجری به آن اشاره کرد و گفت: اصل طرح متعلق به سازمان بهداشت جهانی است که به نوعی، بومی شده است، در جلسات گذشته، این طرح در شیراز که از طریق استانداری برگزار شد، خبری از عضویت شورا و شهرداری نبود؛ در حالی که رکن رکین طرح، با مشارکت شورا و شهرداری تحقق می یابد!.
وی ادامه داد: بر اساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، شهر دوستدار سالمند در ۸ محور، حمل و نقل، فضاهای باز و بناهای عمومی، مسکن، مشارکت اجتماعی، احترام و پذیرش اجتماعی، مشارکت مدنی و اشتغال، ارتباطات و اطلاعات و حمایت اجتماعی و خدمات بهداشتی دنبال می شود که می تواند در شهر، برنامه ریزی، طراحی و به اجرا گذاشته شود.
عضو شورای شهر، خواستار کمک به مراکز درمان اعتیاد شد و گفت: درمانگران اعتیاد، فرشته نجات معتادان هستند، لازم است مورد حمایت جدی قرار گیرند تا مراکز ترک اعتیاد به تعطیلی کشیده نشوند. طبق توافقات قبلی که میان وزارت بهداشت ، ستاد مبارزه با مواد مخدر، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سازمان نظام پزشکی و بهزیستی صورت گرفته، این مراکز می بایست مورد حمایت قرار گرفته، یارانه کار دریافت کنند.
وی اظهار داشت: در شیراز شورا و شهرداری به کمک آمده، در حوزه زیر ساخت ها آنها را یاری می کنند، لازم است دستگاه های مسئول، به تعهدات خود در قبال مراکز ترک اعتیاد و درمانگران عمل کنند تا به تعطیلی کشانده نشوند. هاجری گفت: جمع آوری معتادین متجاهر، مرحله اول کار است، در مراحل بعد، سم زدایی، ترک، آموزش و بستر کار و پذیرش آنهاست که بعضی از مراحل، تبدیل به حلقه مفقوده شده، می بایست این چرخه، بصورت کامل عملیاتی شود تا اثرگذار و شهر، پاکِ پاک شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true