×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بهار فصل شکوفایی جاذبه‌های گردشگری نوین در شیراز!

بلندترین چرخ و فلک ایران در ارتفاعات تنگ ا… اکبر درحال ساخت است، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، شیراز با توجه به وجود تعداد زیادی اماکن تاریخی، مذهبی، ادبی و طبیعی از گذشته تا حال همواره به عنوان یکی از شهرهای هدف گردشگری مطرح بوده است، اما با توجه به تغییر ذائقه برخی گردشگران و نیاز به ایجاد جاذبه های جدید طی چند سال اخیر بحث ایجاد چندین پروژه تفریحی و گردشگری در شیراز مطرح شد تا شیراز نیز از قافله ایجاد جاذبه‌های نوین گردشگری عقب نماند. در این راستا به طور مشخص پنج پروژه بزرگ گردشگری و تفریحی در شهر تعریف و حتی کلنگ برخی به زمین زده شده تا هم شهروندان شیرازی از این ظرفیت‌ها بهره مند شده و هم موجب جذب گردشگران بیشتری شود. پروژه هایی که با اجرای آنها شیراز می‌تواند از نظر گردشگری ۷ستاره شود و شاید به تنها شهر گردشگری کشور تبدیل شود که بتواند نیازهای تمام گردشگران از جمله گردشگری تاریخی، مذهبی، ادبی، طبیعی، تفریحی، هنری و فرهنگی را برآورده سازد. رئیس کمیسیون اقتصاد وسرمایه گذاری شورای شهر شیراز در گفت و گو با «شهر مردم» در خصوص سرنوشت پنج کلان پروژه گردشگری و تفریحی شیراز گفت: پارک آبی شیراز در بهمن سال ۹۹ کلنگ‌زنی شد اما بنا به دلایلی از جمله تغییر قیمت‌ها این پروژه مدت‌ها تعطیل بود تا اینکه با ایجاد اصلاحیه‌ها بعد از بیش از یک سال و نیم توقف پروژه، با همکاری شرکت شمس عمران پروژه پارک آبی بزرگ شیراز، شروع به کار کرد.

علی رضا اسکندری افزود: پارک آبی بزرگ شیراز چه از نظر وسعت و چه طراحی و نوع بازی‌ها در کشور نمونه خواهد بود. این پارک با  ۱۴ سرسره، استخر ۱۰۰۰ نفری، استخر موج‌ساز ۵۰۰ نفری، استخر کودکان ۲۰۰ نفری و رودخانه تفریحی به طول ۲۰۰ متر  در زمینی به متراژ پنج هکتار و با زیر بنا ۶۰ هزار متر مربع در حال اجراست و با توجه به وسعت عنوان بزرگترین پارک آبی کشور را از آن خود خواهد کرد.

وی با اشاره به سهم یک هزار میلیارد تومانی شهرداری در این پروژه گفت: در حال حاضر پروژه پارک آبی طبق برنامه در حال انجام است و سقف طبقه سوم پارکینگ اجرا شده و انشالله طبق زمان بندی تابستان سال آینده امیدواریم به بهره برداری برسد، چرا که سازه آن به سرعت در حال اجراست و قرارداد تاسیسات آن هم بسته شده است.

اسکندری در خصوص پروژه آکواریوم شیراز هم گفت: این  پروژه به عنوان بزرگترین آکواریوم کشور است و طولانی ترین تونل آکواریومی کشور اجرا می‌شود. سطح کف این آکواریوم نیز به‌صورت شیشه‌ای است که توانسته نسبت به دیگر پروژه‌های کشور که فقط بدنه و سقف است وجه متمایزی داشته باشد.

وی تصریح کرد: پروژه آکواریوم با همکاری یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شهرداری شیراز در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع در ساختمانی دو طبقه با پوشش سازه سوله‌ای به ارتفاع ۸ متر و زیربنای ۴۱۰۰ متر مربع در حال انجام است.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: در این پروژه احداث اسکلت بر عهده شهرداری و شرکت پارس‌گستر به عنوان مجری آن است و بخش تاسیسات و تجهیزات به عهده سرمایه گذار بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: در این زمینه عملیات خاک برداری به اتمام رسیده واجرای فونداسیون شروع شده است.  تاسیسات و تجهیزات نیز توسط سرمایه گذار تهیه شده و احتمالا آبان یا آذر سازه تمام می‌شود و نصب تجهیزات آغاز خواهد شد و امیدواریم بهار سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

اسکندری در خصوص تله کابین نیز گفت: ما در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک علاوه بر آکواریوم دو پروژه دیگر را هم داریم که یکی از آنها تله کابین است که قرار داد آن بسته شده و پیمانکار آن نیز پای کار آمده است.

عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: یکی دیگر از این پروژه ها شهربازی بزرگ شیراز است که قرار است در پارک دراک اجرا شود که در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم و طراحی آن انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود، همچنین در کنار این پروژه قرارداد ساخت سه شهر بازی متوسط مقیاس در پارک‌های جنت، آزادی و نماز نیز بسته شده است.

وی افزود: البته در کنار این ساخت بزرگترین چرخ و فلک کشور نیز در کوه نور در ارتفاعات ورودی شیراز در دروازه قران با بیش از ۸۰ متر ارتفاع در حال ساخت است که این پروژه زمینه ساز جذب سرمایه گذاری در این بخش شهر است.

وی در خصوص پنجمین پروژه یعنی باغ پرندگان نیز گفت: این پروژه در ابتدا بلوار چمران جانمایی شده و در حال مذاکره با سرمایه گذاری هستیم که این پروژه نیز یکی دیگر از پروژه های منحصر به فرد است و امیدواریم در آینده شاهد اجرای آن باشیم.

اسکندری گفت: اجرای این پنج پروژه می‌تواند شیراز را  به قطب گردشگری کشور تبدیل کند و این  به عنوان موتور محرکه توسعه روز افزون شهر بدل شود و علاوه بر جذب بیشتر گردشگر موجب افزایش جذب سرمایه گذار نیز شود

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true