×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بهره‌وری بهترین راه‌حل کشور برای برون‌رفت از مشکلات و دستیابی به رشد حداکثری است

بهره‌وری بهترین راه‌حل کشور برای برون‌رفت از مشکلات و دستیابی به رشد حداکثری است، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی در حالی برگزار شد که در این دوره از ۴مدیر کل، ۵فرماندار و ۱۴ کارمند برتر و نمونه و تعدادی از مدیران دستگاه‌های برتر در طول یکسال گذشته تقدیر به عمل آمد. استاندار فارس با تقدیر از فعالیت‌های مدیریت و برنامه ریزی در خصوص انتخاب دستگاه‌های برتر استان گفت: در دولت سیزدهم بسیاری از مشکلات استان تعیین تکلیف و یا به طور کامل حل و فصل شد و یا اینکه در مسیر حل شدن قرار گرفت و این مهمترین دستاوردهای این دولت بود.

محمدهادی ایمانیه افزود: امیدواریم که این روند و مسیر خدمت به مردم در دولت چهاردهم نیز پرباتر ادامه یابد و دولت بتوانید موجبات رضایت مردم را فراهم کند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دومین کنگره ۱۵هزار شهید استان فارس گفت: این کنگره از چهارم تا دهم آبان ماه برگزار می‌شود و  فرصت مناسبی است که هر دستگاه از خانواده شهدای مجموعه خود قدردانی کند تا فرهنگ قدردانی از خانواده شهدا و ایثارگران گسترش پیدا کند.

وی چند توصیه هم به مدیران داشت و تصریح کرد: انتظار داریم مدیران و مسئولان در زمینه خدمت به مردم فراتر از وظیفه سازمانی وقت بگذارند و حداکثر تعامل را با مردم داشته باشند، مدیران باید در انتصابات به مساله شایسته سالاری توجه کنند و توانمندترین فرد ممکن را انتخاب کنند.

استاندار فارس اظهار داشت: رعایت عدالت و عدم تبعیض، رعایت اخلاق در معاشرت با مردم و کارکنان، هم افزایی مدیریت ها، اهمیت دادن به نظر افراد با تجربه و داشتن نگاه بلندپروازانه و فراتر از سطح روزمره از دیگر مواردی است که مدیران باید مد نظر داشته باشند.

وی افزود: مدیران باید به مساله هم افزایی توجه ویژه داشته باشند چرا که اهمیت هم افزایی تا آنجاست که می توان گفت این امکان وجود دارد که بسیاری از مشکلات را با هم افزایی حل کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود چهار تا پنج هزار پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد، مدیران باید با اولویت بندی و با استفاده از بودجه و اعتبارات موجود، پروژه ها را بر اساس درجه اهمیت تکمیل کنند از سوی دیگر ارتقای بهره وری به عنوان راهکار برون رفت از مشکلات و تحقق رشد اقتصادی است که باید به آن توجه شود. بهره وری بهترین راه حل کشور برای برون رفت مشکلات و رشد حداکثری است.

مولدسازی دیگر موضوعی بود که استاندار فارس بر آن تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین حسنی که مولدسازی دارد این است که پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل می‌کند که به عنوان مثال تنها با مولدسازی ۳پروژه دانشگاه می‌توان تمامی پروژه‌ها و ساختمان‌های نیمه تمام دانشگاه شیراز را تمام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در این مراسم، گفت: در استان فارس با حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی فعال، قطار پیشرفت این استان روز به روز با سرعت بیشتر در حال حرکت است.

محسن نعمتی تصریح  کرد: هرگونه انتخاب در جشنواره شهید رجایی بر اساس شاخص‌های خاصی صورت می‌گیرد و چیزی از ارزش خدمات و تلاش‌های کارکنان و مدیران دستگاه‌های استان کم نخواهد کرد، بلکه این ارزیابی‌ها و عملکرد سبقت و کار را در استان شتاب خواهد داد.

وی ادامه داد: از بین همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس سامانه‌ طراحی شده و اعلام صورت گرفت و نمراتی که مدیران به کارکنان داده‌اند و همچنین ارزیابی که در دفتر برنامه‌ریزی استانداری صورت گرفته است، ۱۴ نفر به عنوان کارمند نمونه استانی، انتخاب شدند. همچنین دراین دور ۴مدیر کل و ۵فرماندار نیز عنوان برتر را کسب کردند.

نعمتی گفت: برپایی میز خدمت، تسریع در کارهای مردم، عبور نکردن از چاله‌ها و چاره‌اندیشی برای آن‌ها و رفع مشکلات استان از شاخصه‌های انتخاب در این رقابت بوده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲  گفت: بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی به منزله بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در شرایطی به پایان رسید که در سال قبل بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار که همراه با تخصیص بود و ۹۵ درصد این اعتبارات به صورت نقد بود را وارد استان کردیم.

محسن پاپری زارعی ادامه داد: از این میزان اعتبار ۳ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبارات استانی به صورت تخصیص بود، ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی از محل پیوست، ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ردیف‌های متفرقه، ۳۷۲ میلیارد تومان مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و ۳ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده‌ای بود که به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد.

وی ادامه داد: حاصل این اعتبارات فعال شدن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی بود که ۹۰ درصد این پروژه‌ها، نیز پروژه‌های احداث و توسعه‌ای بود.

پاپری زارعی افزود: از میان پروژه های که  از طریق این اعتبارات به ثمر نشست می‌توان به اجرا  ۷۶۲ کلاس درس، ۶۵ کیلومتر راه روستایی، ۵۱ فضای روباز ورزشی که زمین‌های چمن هستند به متراژ ۶۵ هزار و ۹۴۴ متر مربع ، ۷ فضای سرپوشیده سالن ورزشی به متراژ ۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع، افتتاح ۱۱۳ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی، ساخت۲۲ خانه بهداشت، ساخت ۱۹ مرکز بهداشت، افتتاح ۸ پایگاه سلامت و ۲۱ پایگاه اورژانس اشاره کرد که این جدای از اعتبارات ریالی است که در حوزه مدیریت آب و برق هزینه شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: در رابطه با شورای برنامه‌ریزی توسعه استان با کارگروه‌های چهارگانه ذیل آن تقریباً یکهزار و ۱۷ مصوبه با ۷۴ جلسه، به تفکیک ۱۷ جلسه شورای برنامه‌ریزی با ۴۴۳ مصوبه، کارگروه اقتصادی ۸ جلسه با ۵۳ مصوبه، کارگروه امور اجتماعی ۱۲ جلسه با ۴۲ مصوبه و کارگروه آموزش و پژوهش ۴ جلسه و ۹ مصوبه برگزار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در شورای فنی استان با کارگروه‌های ذیل آن نیز در این مدت  ۱۲ جلسه شورای فنی استان برگزار شد، کارگروه پیمان ۱۷ جلسه برگزار کرد و تقریبا ۲۶ کار نظارتی انجام شد، همچنین ۵ دوره، ۳ همایش استانی، ۱۸ جلسه کارگروه مصالح و ۸ بازدید از کارگاه‌های تولید و تأمین مصالح داشتیم.

پاپری زارعی از بررسی ۵۶۰ پرونده پیمانکاران و مشاوران و صدور ۴۸۰ گواهی پیمانکاری خبر داد و گفت: استان فارس جزو استان‌هایی است که مجوز پرونده پایه ۲ مشاورین را اخذ کرده است و کارهای استان‌های دیگر را در حوزه بررسی مشاورین انجام می‌دهد.

گفتنی است در ادامه این برنامه با اهدا لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره ازدستگاه های برتر، فرمانداران برتر، کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی استان و دستگاهها و مدیران برگزیده در سال ۱۴۰۲ تجلیل به عمل آمد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true