×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بگو مگو بر سر حضور مجدد دو عضو تعلیق شده شورای شهر

نایب رییس شورای شهر: قانون، فصل الخطاب ما برای حضور مجدد اعضای تعلیق شده است ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و منع اشتغال در شورای شهر به مدت یک سال، از جمله مجازات‌هایی بود که در رای قطعی محکومیت دو عضو سابق شورای شهر و معاون وقت شهرداری شیراز صادر شد. اما این پایان ماجرا نبود و پای این رای به جلسه فوق‌العاده صحن علنی شورای شهر نیز کشیده شد. جلسه‌ای که قرار بود به انتخاب هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌ها اختصاص داشته باشد، برای دقایقی به صحنه‌ای برای بگو مگوهای اعضا در خصوص حضور دو عضو جدید تبدیل شد.

حضوری که به نظر با توجه به رای دادگاه در خصوص ممنوعیت حضور این دو عضو به مدت یک سال در شورای شهر و نظر فرمانداری مبنی بر مجاز نبودن حضور این دو عضو تعلیق شده، شاید هرگز اتفاق نیفتد. در این بین، عضو پیشین هیئت رئیسه شورا در دفاع از دو عضو تعلیق شده گفت: معتقدم که امروز هر دو عضو می‌توانستند در شورا به عنوان عضو اصلی حضور داشته باشند و بحث این است که این محکومیت یک‌ساله از زمان شروع پرونده و تعلیق باید آغاز شود یا از امروز که اطلاع رسانی شده است.

افسانه خواست خدایی تصریح کرد:البته صحبت من به هیچ عنوان در خصوص رای صادره نیست و دادگستری به نحو احسن در این خصوص عمل کرده است،بلکه بحث من در خصوص بعد از حکم است.

این سخنان خواست خدایی با واکنش رییس شورا و برخی اعضا از جمله چند عضوی که با تعلیق دو عضو قبلی وارد شورا شده بودند همراه شد،  رئیس شورای شهر در این رابطه  گفت: فرماندار شیراز به صورت واضح و روشن طی نامه ای اعلام کرده است این دو عضو شورا مجاز به بازگشت به شورا نیستند.

سید ابراهیم حسینی در خصوص درخواست نطق پیش از دستور خواست خدایی نیز تصریح کرد: شورا خانه مردم است و نباید آن را معطل این صحبت ها کرد،اما اگر حرف و سخنی هست می توانید به مراجع بالادستی مراجعه کنید و در اینجا هیچ حرف و سخنی فراتر از قانون و اجرای آن نیست.

رئیس شورای شهر شیراز  گفت: مطمئن باشید اگر می‌دانستم حقی از کسی ضایع می شود به طور قطع جلسه را متوقف کرده و به زمان دیگر موکول می کردم اما وقتی دستور فرماندار ابلاغ شده  دیگر جای  تعلل  نیست‌.

عضو دیگر شورای شهر که خود به عنوان یکی از اعضا علی البدل وارد شورای شهر شیراز شده نیز گفت:ما نباید رأفت اسلامی ‏دستگاه قضایی در خصوص این پرونده را نادیده بگیریم شورا خواستار حفظ حقوق و احترام به حکم دستگاه قضایی شد.

ابراهیم کمالی تصریح کرد:در این راستا اگر بنا بر بازگشت آنان باشد، بنده که عضو علی‌البدل بودم و وارد شورا شدم، برایم هیچ مسئله‌ای نیست و طبق قانون حاضرم این ‏اتفاق قانونی بیفتد و من کنار بروم، اما حقوق دستگاه قضایی فراموش نشود.‎

غلامحسن اسکندری دیگر عضو شورا که او نیز به عنوان یکی از اعضا علی البدل وارد شورای شهر شیراز شده بود هم در دفاع از دو عضو تعلیق شده پیشین شورا و حفظ حقوق احتمالی آنها برای حضور مجدد در شورا گفت: بحث ما رسیدن حق به ذی الحق است تا این مورد ملعبه دستان برخی افراد نادرست نشود.

وی افزود: البته امیدوارم این رسیدگی مجدانه در پرونده‌های دیگر مانند صدرا و آموزش و پرورش هم بشود، اما اگر دو عضو تعلیق شده می‌توانند بازگردند، بهتر است این کار سریع‌تر انجام شود، چرا که اگر موردی رخ دهد، هر تصمیمی که ما طی این مدت بگیریم، مخدوش می‌شود.

محمد تقی تذروی نائب رئیس شورای شهر نیز گفت: در شورا چهارچوب کار ما  قانون است. برای این مورد نیز قانون رعایت شده و مورد حضور این دو عضو هم  نامه فرمانداری و قانون  فصل الخطاب است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true