×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

شیراز بیشترین سهم و پاسارگاد کمترین سهم از پروژه ها، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار فارس اگاه ،محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با گرامیداشت یاد شهیدان دولت به ویژه درگذشت شهادت گونه آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور سابق ایران، گفت: در سال گذشته هفته دولت در آستانه سفر دوم دولت قرار داشت، بنابراین تلاش کردیم تا پروژه ها به بهره برداری برسد تا افتتاح رسمی آنها به دست رییس جمهور و تیم دولت انجام شود. امسال نیز تصمیم مشابهی داریم تا برای راحتی حال مردم، پروژه‌ها را در هفته دولت به بهره‌برداری برسانیم تا افتتاح آنها بعد از آغاز به کار رسمی دولت جدید انجام شود. این تصمیم به تهران اعلام شده و منتظر تایید هستیم.

وی افزود: بیش از ۹۸۲ پروژه با اعتباری بیش از ۱۷ هزار میلیارد در هفته دولت به بهره برداری می رسد، البته پروژه بنزین پالایشگاه نیز علاوه بر این پروژه ها به بهره برداری می رسد که اعتباری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان دارد، جمعا بیش از ۲۶ هزار میلیارد پروژه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در فارس عنوان کرد: در مورد تالار مرکزی ما کم کاری کردیم در سفر دوم دولت سیزدهم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و قرار شد با تهاتر با شهرداری این پروژه را به اتمام برسانیم، اما اینکه بگوییم مهر سال آینده این پروژه به اتمام می رسد یا نه، نمی توان قطعی گفت.

ایمانیه اعلام کرد: در جذب سرمایه گذار، استان فارس در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

**تشریح پروژه های هفته دولت به تفکیک حوزه ها

محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، نیز در ادامه این نشست با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بر مردم‌داری و خدمت به مردم، گفت: علاوه بر هفته دولت، مراسم اربعین را نیز در پیش داریم. استان فارس در زمینه برپایی مواکب و پذیرایی از زائرانی که در مسیر قرار داشتند تا مرکز شلمچه در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف نقش برجسته‌ای داشته است. این خدمات در بازگشت زائران نیز ادامه دارد.

رضایی ادامه داد: بنابر رسم همیشگی در هفته دولت شاهد بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌ها هستیم. البته شاهد کاهش تعداد پروژه‌ها نسبت به سال گذشته نیز هستیم. سال گذشته به دلیل همزمانی هفته دولت و سفر دولت به فارس، تعداد قابل توجهی پروژه به بهره‌برداری رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۸۲ پروژه در هفته دولت تقدیم مردم می شود، اعلام کرد: در حوزه آب آشامیدنی ۶۸ پروژه بزرگ با اعتبار ۶۷۴ میلیارد تومان، در حوزه راه‌ها ۹۲ پروژه با اعتبار ۳۶۷۸ میلیارد تومان، در حوزه فضاهای آموزشی، فرهنگی، مراکز و..‌ ۹۴ پروژه با اعتبار بیش ۲۰۹ میلیارد تومان، در حوزه بهداشت و درمان ۹۴ پروژه با اعتبار ۴۴۲ میلیارد تومان، در حوزه برق تعداد ۵۸ پروژه با اعتبار ۱۸۹۰ میلیارد تومان، در حوزه عمران روستایی و شهری ۲۲۷ پروژه با اعتبار ۱۴۹۱ میلیارد تومان، مسکن شهری و روستایی ۱۸۹ پروژه با اعتبار ۴۹۴۰ میلیارد تومان، در حوزه ورزش ۲۷ پروژه با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان و سایر پروژه های عمرانی، خدماتی و غیره ۷۰ پروژه با اعتبار ۱۲۴۰ میلیارد تومان، در طرح های تولیدی کشاورزی و صنعت ۱۰۲ پروژه با اعتبار بیش از ۲۰۳۰ میلیارد تومان و غیره جمعا ۹۸۲ پروژه با اعتبار بیش از ۱۷ هزار  و ۳۱۹ میلیارد تومان در این هفته به بهره برداری می رسد.

رضایی بر توزیع متوازن پروژه‌ها در استان تاکید کرد و افزود: ۲۰ پروژه مهم به بهره برداری می‌رسد که شامل پروژه های احداث باند دوم محور بزرگراه جهرم لار، مجتمع مرغ گوشتی ستایش در مرودشت، سد تنگ خمار در شهرستان فسا، پروژه های محرومیت زدایی شهرداری شیراز، احداث و تکمیل ۹۰ باغ مدرسه و فضای آموزشی، احداث و تکمیل ۳۰ مرکز درمانی، احداث و تکمیل بخشی از تصفیه خانه شهر لپویی، پست برق داراب، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر آباده طشک، کارخانه آب معدنی خوش آب نوش، تکمیل پروژه های آبرسانی شهر صدرا، احداث پست برق سفیر در شیراز و طرح های ویژه مسکن روستایی و غیره است.

رضایی تصریح کرد: شیراز با ۹۳ پروژه با اعتبار ۲۴۳۷ میلیارد تومان بیشترین تعداد پروژه و شهرستان پاسارگاد با ۵ پروژه و اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان کمترین تعداد پروژه را در هفته دولت دارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true