×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تجلیل از «یاوران وقف» در مسجد نصیر الملک

تجلیل از «یاوران وقف» در مسجد نصیر الملک ، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، به مناسبت هفته وقف همایش یاوران وقف با هدف تجلیل از فعالان عرصه وقف، اصحاب رسانه و فعالان قرآنی شامگاه سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد نصیر الملک برگزار شد.

حجت الاسلام عباس موسوی در آیین گرامیداشت یاوران وقف با اشاره به تعدد موقوفات فارس افزود: سخاوت و نیک‌اندیشی مردم این استان در اجرای نیات واقفین با موضوعات عزاداری سیدالشهدا (ع)، خیرات و مبرات، بیماران نیازمند و کمک به ساخت بیمارستان مشهود است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به وجود یک‌هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه در سطح استان، بیان کرد: استان فارس در زمینه وجود بقاع متبرکه و امامزادگان رتبه نخست کشور را دارد. همچنین بالغ بر ۱۴ هزار موقوفه در سامانه جامع بانک اطلاعاتی موقوفات استان ثبت شده است که موقوفه حاج خلیل زالی وسعتی به اندازه چند استان کشور دارد لذا فارس به عنوان نخستین استان در کشور به لحاظ وسعت جغرافیایی موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از ارائه خدمات درمانی موقوفه‌های بیمارستان نمازی شیراز،  مرکز آموزشی درمانی چشم پزشکی پوستچی، بیمارستان خلیلی، درمانگاه شهید مطهری و امام رضا (ع) به شهروندان خبر داد و گفت: بزرگترین پرورشگاه موقوفه در خاورمیانه (موقوفه حاج خلیل زالی) با زیربنای ۴۸ هزار مترمربع با پذیرش ۶۰۰ مددجو در حال ساخت است. همچنین ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این پرورشگاه تامین اعتبار شده است و طی ۵ سال آینده افتتاح خواهد شد.

تولیت آستان مطهر حضرت  سید علاء الدین حسین(ع) در ادامه ای همایش اظهار داشت: اگر اسلام توانست عالم را در نوردد و به این عظمت برسد، به دلیل مجاهدت‌های امام علی(ع) و دیگر مجاهدت‌های مالی همسر ایشان حضرت خدیجه(س) بود که دو بازوی پیامبر(ص) در تکمیل رسالت و نبوت ایشان بودند.

حجت السلام  محی الدین طاهری اضافه کرد: در همین شهر شیراز تاثیر و برکات وقف چنان ملموس است که در بیمارستان‌های وقفی از جمله بیمارستان خلیلی و نمازی در طول روز صدها نفر بیمار وارد می‌شود و شفا پیدا می‌کند و به کانون خانواده باز می‌گردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، اظهار کرد: از اداره کل اوقاف، دادگستری و اداره کل ثبت تشکر می‌کنم که زمینه احیای موقوفات را فراهم آورده‌اند و با توجه به وجود بیشترین موقوفات کشور در استان فارس که شامل هزاران هکتار زمین وقفی است، نباید ضرورت بهره وری از این سرمایه‌ها فراموش شود و امیدوارم فرهنگ وقف به سمتی رود که همه مردم به وقف‌های هر چند کوچک عادت کنند چرا که وقف‌های به ظاهر کوچک شاید به چشم ظاهر نیایند، اما برکات فراوان دارد و تشکر ویژه دارم از رئیس سازمان اوقاف کشور که از زمان حضور تحولات چشمگیری را در عرصه وقف ایجاد کرده‌اند.

تولیت آستان حضرت سید علاالدین حسین(ع) در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی اسرائیل غاصب علیه مردم مظلوم غزه و حزب الله افزود: به تبلیغات رسانه‌ای ابرقدرت‌های پوشالی توجه نکنید، رژیم کودک کش اسرائیل با  حمایت مالی و لجستیکی ابرقدرت‌ها با بیداری و مقاومت  مسلمانان و گروه‌های جهادی‌ در سراشیبی سقوط  و فروپاشی قرار گرفته است.

وی  با تاکید  بر اینکه وقف‌های کوچک از نظر مالی کم ارزش ولی با برکت زیاد است، گفت: هزاران هکتار زمین اوقافی  در استان وجود دارد و باید اداره کل  اوقاف با همکاری سایر متولیان چنین داشته‌ها را در کمک به مستمندان و نیازمندان احیا کند.

در پایان این مراسم از وقف یک باب منزل مسکونی در شهرستان جهرم به متراژ ۳۰۰ متر مربع توسط واقفان خیراندیش، با نیت کمک به معلولان نیازمند شهرستان جهرم خبر داده شد. همچنین از تعدادی از خیران، قاریان قرآن کریم، کانون کارشناسان در احیا موقوفات، رئیس هیأت مذهیی و یاوران حوزه وقف  در شهرستان های استان با اهداء لوح تقدیر شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true